• 0

Haalbaar idee?

We (vriendin en ik) zijn erover aan het nadenken om een bemiddelingsbureau op te richten maar dan gericht op het bij elkaar brengen van vrouwen die iemand zoeken om mee te sporten, uitgaan, vakantie te gaan enz.(vriendschapsbemiddeling). Ik heb eerst ook aan een relatiebemiddelingsbureau gedacht, maar deze zijn er al in overvloed.

Maar is dit een haalbaar idee? Zouden mensen hiervoor willen betalen? Graag zou ik meningen van anderen hierover willen horen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je, om hier achter te komen, dat niet op deze site moet vragen, maar op sites/fora waar de doelgroep komt. Verpak je vraag in een leuke voorstelling van wat je van plan bent te gaan bieden (je hoeft er nog niet bij te zetten dat je het commercieel aan wilt gaan pakken), en kijk gewoon eens wat de reacties zijn. Ik vind het wel een leuk idee namelijk, als je het leuk aanpakt zou het best kunnen werken, maar ik ben de doelgroep niet dus ik kan niet inschatten of je er geld voor zou kunnen vragen.

 

Wil je de bemiddeling online via internet gaan doen, of offline? En wil je zelf de profielen matchen, of gewoon, à la een dating site, alle profielen online gooien met een zoekfunctie erbij?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik wil de bemiddeling offline gaan doen.

We zijn erover aan het nadenken om een advertentie in een huis-aan-huis krant te plaatsen om te kijken of er respons op komt.

Ik heb al een bericht op een site geplaatst, daar kreeg ik ook positieve reacties op.

Link naar reactie
  • 0

Begin eens een chatroom op msn chat bijvoorbeeld. Kijk of je reactie krijgt, in welke vorm dan ook. Persoonlijk denk dat het erg lastig wordt om hier je brood mee te verdienen. Zeker als je je alleen beperkt tot de vrouwen. Mannen zijn nu eenmaal happiger op dit soort diensten maar dan neigd het, wat je zelf ook al zegt, meer naar een relatiebureau.

 

Misschien moet je eerst eens wat duidelijk omschrijven hoe je het allemaal in gedachten hebt.

 

Bart

ice

Link naar reactie
  • 0

oeps..de post's kruisden elkaar...sorry! Oke advertentie in de krant..... Op zich een goed idee maar ik zou dat toch niet doen voordat je ook echt wat kan betekenen voor die mensen. Als je straks zegt; ja sorry mevrouw we zijn aan het polsen in hoeverre dit marktpotentie heeft dan neemt de klant je de volende keer misschien niet serieus... zou toch zonde zijn!

 

Positieve reacties ontvanen op een site. Das goed nieuws, tenmisnte dat denk ik, want ik weet niet wat voor een site het was..

 

In elk geval veel succes!

ice

Link naar reactie
  • 0

Baart, bedankt voor je reactie.

Ja, we willen ook pas een advertentie gaan zetten als we de stap hebben gezet, dus eerst een naam voor ons bureau laten vastleggen, en de werkwijze moet duidelijk zijn.

 

Maar inderdaad alleen tussen vrouwen bemiddelen is inderdaad financieel minder haalbaar.

Misschien toch ook bemiddelen tussen vrouwen en mannen, hoewel daar ook al veel bureaus van zijn.

Dus nog even nadenken wat voor activiteiten er nog meer aangeboden kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Mannen zijn nu eenmaal happiger op dit soort diensten maar dan neigd het, wat je zelf ook al zegt, meer naar een relatiebureau.

 

Kun je dit onderbouwen, is het echt zo dat mannen hier meer in geïnteresseerd zijn? Als het echt zo is, waar ligt dit aan?

 

Ik denk dat als het in de markt gezet wordt als puur voor het vinden van vrienden, sportpartners enzovoort (carpoolers niet enkel op geografische gegevens maar op bij elkaar passende persoonlijkheden? :)), het niet zou moeten uitmaken of het mannen of vrouwen zijn (gewoon voorkeuren laten opgeven, maar met het concept zelf wel beide geslachten aanspreken. Of je genoeg waarde creëert om er geld voor te vragen, erg moeilijk denk ik... Het (online) succes van dating of seksuele matching kan ik me makkelijker voorstellen, omdat dat vaak een hogere drempel heeft. Daar is men bereid te betalen voor aninomiteit en eenvoudigheid. Vraag me af of je dat naar 'het vinden van een tennispartner' kunt vertalen...

 

Ik zou gewoon eens rondkijken op wat fora waar de doelgroep komt, en daar - zonder te spammen - eens voorzichtig wat lijntjes uitgooien. Geeft denk ik een stuk meer inzicht.

 

(Mag ik je trouwens vragen hoe je Higherlevel.nl terecht bent gekomen?)

Link naar reactie
  • 0
Kun je dit onderbouwen, is het echt zo dat mannen hier meer in geïnteresseerd zijn? Als het echt zo is, waar ligt dit aan?

 

Cijfermatig onderbouwen wordt wel lastig.. :-[ Maar het zal jouw toch ook niet vreemd zijn dat mannen vaker en eerder een medium gebruiken om met iemand in contact te komen van het andere geslacht. Het lijkt er weliswaar niet helemaal op maar kijk maar eens naar het aantal 0906 reclame's na 23.00. Dergelijkheden zijn er voor vrouwen een HEEL stuk minder.

 

 

Ja, we willen ook pas een advertentie gaan zetten als we de stap hebben gezet, dus eerst een naam voor ons bureau laten vastleggen, en de werkwijze moet duidelijk zijn.

 

Persoonlijk zou ik kiezen voor een andere structuur. Kijk eerst er genoeg marktpotentie is, bepaal dan je werkwijze en ga dan pas dingen vastlegen. In nederland is vastlegen oneveer een synoniem voor betalen... ;) En euro's aan de eendjes voeren kan altijd nog!

 

succes!

 

ice

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip, zrski. Ik zal zo eens op de site gaan kijken.

 

Decorum, ik ben hier verzeild geraakt doordat ik een link zag staan op het forum van eigenbedrijf.pagina.nl Maar ik begreep dat dit forum alleen voor mensen uit de technologie is?

(vandaar zeker ook de vraag ;)?).

 

Baart, het is inderdaad zo dat vastleggen geld kost, maar we willen natuurlijk ook wel eerst een bedrijfsnaam hebben als we naar buiten treden. Staat anders erg raar als we geen naam hebben.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Decorum, ik ben hier verzeild geraakt doordat ik een link zag staan op het forum van eigenbedrijf.pagina.nl Maar ik begreep dat dit forum alleen voor mensen uit de technologie is?

(vandaar zeker ook de vraag ;)?).

 

Zoals je misschien al gezien hebt komen er vragen vanuit alle hoeken van het bedrijfsleven, alleen technologie is niet specifiek vereist. Dus je bent gewoon welkom, was alleen nieuwsgierig :)

Link naar reactie
  • 0

De statistiekjes van new-in-town:

 

User: 131216

weiblich: 43.4%

männlich: 56.6%

Neue User: 118

 

Zien er aardig gelijkverdeeld uit tussen mannen en vrouwen. Je zou dus sowieso de helft van je potentiele leden buiten de deur houden als het alleen voor vrouwen zou zijn (waarom uberhaupt eigenlijk?).

 

Of het off-line kan werken betwijfel ik.. ik zie niet echt in hoe je offline een selectie kunt maken uit zeg 131216 mensen. En of mensen ervoor betalen: Meestal niet. Er zijn voldoende gratis mogelijkheden, misschien niet letterlijk wat je wilt maken, maar close enough.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.