• 0

Concurrentiebeding automatisch vervallen bij te late betaling?

Hallo,

 

ik heb een concurrentiebeding met mijn oude bedrijf. Ik heb mijn aandelen in dat bedrijf verkocht. De verkoopsom is omgezet in een lening. Op 01-07-2009 zou ik een grote betaling hebben moeten ontvangen. Dit is wederom niet gebeurd (andere betalingen waren altijd te laat).

 

De akte van aandelenoverdracht stelt:

 

"Vorengemelde concurrentiebedingen zullen geheel vervallen indien één van partijen jegens de andere partij(en) in ernstige mate tekort schiet in het nakomen van zijn/haar verplichtingen, daaronder in het bijzonder begrepen het door de vennootschap niet voldoen aan haar (betalings)verplichtingen op grond van na te melden geldlening."

 

1) Voor mij is het niet tijdig betalen een ernstige mate van tekort schieten. Mee eens?

 

2) Betekent het simpele feit dat er nog niet betaald is, dat hiermee het concurrentiebeding is vervallen? Of zijn hier nog meer stappen voor nodig om dit zeker te stellen?

 

Ik voel me door het concurrentiebeding beperkt in mijn mogelijkheden als ondernemer, maar ik wil geen klanten bedienen of producten bouwen die door het voorgaande bedrijf als concurrerend aangemerkt zouden kunnen worden en hierover vervolgens in een juridisch conflict terecht komen.

 

Hoe kan ik zeker stellen dat dit concurrentiebeding nietig wordt verklaard en ik mijn geld uiteindelijk ook ga ontvangen?

 

Groeten,

 

Rene

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Met de voorgaande spreker ben ik van mening dat overschrijding van een paar dagen niet snel als 'ernstige mate' te kwalificeren is. Beter is het de koper in gebreke te stellen en expliciet te stellen dat je een volgende overschrijding van een betalingstermijn als 'in ernstige mate tekortschieten' aan zult merken, met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.