• 0

Wat vind jij het beste (betaalde) alternatief voor Google Analytics?

Wij willen liever geen Google Analytics gebruiken voor onze webwinkel en ik ben erg benieuwd naar of jullie enthousiast zijn over een alternatief.

 

We hebben nu naast elkaar wat dingen draaien waaronder AW Stat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het goed is houdt je eigen webserver ook logs met statistiek info bij. Met een tool als Webalizer kun je dat mooi omzetten in grafieken en overzichten. Heel veel websites gebruiken dat. En het is nog gratis ook. Vraag maar eens na bij je eigen provider.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je AW stats niet kan vergelijken met bv google analytics.

Analytics geeft je veel meer info over conversies, direct verkeer enz. alle gegevens zijn te sorteren op regio, browser, aantal views / bezoekers per verwijzende site. Je kan veel "dieper" is het bezoekers kijken dan bij AW stats.

Zeker als je ook adverteerd via google adwords is analytics onmisbaar.

 

Als je snel je bezoekers / views / verwijzende sites wilt weten is AW zeker niet slecht, maar als je echt je bezoekers wilt leren kennen en hun "gedrag" op je site is google analytics (of een zelfde soort service) veel beter.

Link naar reactie
  • 0

Omdat Google dan net zoveel over onze site weet als wij. Dat is de enige reden.

 

Een ander nadeel waar niet iedereen rekening mee houd is dat je pagina's traag laden op het moment dat de Google Analytics server traag is, en niet volledig laden als de Google Analytics onbereikbaar is. Dat laatste gebeurd vrijwel nooit, maar toch.

 

Goed (reus) punt, ik zie inderdaad vaak genoeg bij de wat grotere sites dat een pagina tijdens het laden aan het wachten is op Google Analytics.

Overigens heb ik laatst begrepen dat Omniture helemaal top moet zijn....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Als je snel je bezoekers / views / verwijzende sites wilt weten is AW zeker niet slecht, maar als je echt je bezoekers wilt leren kennen en hun "gedrag" op je site is google analytics (of een zelfde soort service) veel beter.

 

Ben dus op zoek naar 'diezelfde soort service' ;D

Link naar reactie
  • -1

 

Als je snel je bezoekers / views / verwijzende sites wilt weten is AW zeker niet slecht, maar als je echt je bezoekers wilt leren kennen en hun "gedrag" op je site is google analytics (of een zelfde soort service) veel beter.

 

Ben dus op zoek naar 'diezelfde soort service' ;D

 

Ik denk dat je toch bij google terecht gaat komen.

Ga je ook adverteren met google adwords?

Link naar reactie
  • 1
Een ander nadeel waar niet iedereen rekening mee houd is dat je pagina's traag laden op het moment dat de Google Analytics server traag is, en niet volledig laden als de Google Analytics onbereikbaar is.

 

Dat is niet zozeer een G. Analytics probleem alswel de standaard (Javascript) code die Google geeft voor op je site. Dit probleem is vrij eenvoudig te omzeilen. Zie hier een voorbeeld.

 

En daarom moet je de google code ook helemaal onderaan je pagina zetten.

 

Daarmee voorkom je inderdaad ook een deel van het probleem. De kans dat je bezoeker de hele pagina ziet is groter dan wanneer je de analytics code bovenaan zet. (Is dan ook geen onzin al lost het inderdaad niet alle mogelijke problemen op)

 

Omdat Google dan net zoveel over onze site weet als wij.

 

Ben je je er van bewust dat iedere bezoeker met de google toolbar ook informatie naar Google stuurt? Weten ze wel iets minder maar toch ;-)

 

Overigens heb ik laatst begrepen dat Omniture helemaal top moet zijn....

Omniture is inderdaad mooi maar prijzig. Op de site zijn (zelfs) geen prijzen te vinden. Meen dat ze per pageview rekenen. Een andere (ook dure) oplossing is Urchin. Google Analytics is gebaseerd op deze software. Maar met een prijskaartje van $3000 ietwat overkill.

 

Op aboutanalytics.com vind je een aardig overzicht van analytics pakketten.

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet zozeer een G. Analytics probleem alswel de standaard (Javascript) code die Google geeft voor op je site. Dit probleem is vrij eenvoudig te omzeilen. Zie hier een voorbeeld.

 

Bedankt voor de link, kende dit script nog niet. Helaas geeft het weer problemen met Opera volgens de comments op diezelfde website. Ik heb zelf altijd liever tooltjes die gewoon naar de logging van de webserver kijken, dan weet je ook zeker dat je al je bezoekers ziet. Alles heeft zijn voordelen, maar ik heb het liever allemaal zelf in de hand.

 

@Fiorano: Wat bedoel je precies met je opmerking? Software die je zelf beheerd kan uiteraard ook data opslaan, ook de IP adressen, dat lijkt me juist de bedoeling.

Link naar reactie
  • 0

Maarten,

 

Wat ik bedoelde was de discussie over dat Google de gegevens van je website kan inzien iets eerder in deze discussie. Volgens mij doet google daar niks mee (niet op het laagste niveau althans) behalve benchmarking in industrien. Maar wie zegt dat de andere tools deze data ook niet opslaan en evt. gebruiken?

 

Daarnaast is het volgens mij verboden om persoonlijke gegevens op te slaan. Ik weet dat in Duitsland bedrijven niet met GA werken omdat ze eerst toestemming van hun bezoekers nodig hebben om deze data op te slaan.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik het zelf niet, maar hoor wel veel goede verhalen over Woopra. Er zit nog wel een limiet op in aantal views per maand. Maar dacht dat dat redelijk veel was (500.000). Het heeft iig live statistieken, wat zeker handig is om conversies/optimalisaties te meten op een druk bezochte website.

 

www.woopra.com

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoelde was de discussie over dat Google de gegevens van je website kan inzien iets eerder in deze discussie. Volgens mij doet google daar niks mee (niet op het laagste niveau althans) behalve benchmarking in industrien. Maar wie zegt dat de andere tools deze data ook niet opslaan en evt. gebruiken?

 

Ah, ik begrijp nu je vraag. AWStats bijvoorbeeld, is een tool die je op je eigen server installeert. Alle informatie wordt uit de logging van de webserver gehaald en in een database op je eigen server neergezet. Bij het laden van de pagina's hoeft er geen externe content te worden opgehaald, en alleen degene die toegang hebben tot de tool kunnen bij de data. Je hebt de beveiliging helemaal zelf in de hand.

Link naar reactie
  • 0

Niet om nu 'mijn' tooltje te promoten, maar ik weet dat er een vergelijking op de site staat: http://www.getclicky.com/#theotherguys. Maar of dit objectieve info is ???.

 

Misschien ist wat... misschien ook niet...

 

Als er betere tools zijn, dan hoor ik graag meer...

 

Heb Getclicky ook gebruikt (en nog steeds maar wat minder) voor mijn blog. Is echt super gebruikersvriendelijk!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.