• 0

Klant vraagt om betaling in termijnen: waar moet ik op letten?

Een klant van me heeft gevraagd of termijnbetalingen mogelijk zijn.

Nu vind ik dit echter zelf niet zo'n probleem, maar heb geen idee of hier enige wetgeving aan vast zit.

Of er een standaard gehanteerd rentepercentage is of hoe dit gefactureerd wordt.

Moet ik dit ergens aanmelden? Of mag dit gewoon?

 

Iemand die hier meer vanaf weet?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je eenmalig persoonlijk iemand hiermee wilt helpen zou ik het prive houden,zelf voorschietten, geen rente berekenen, geen gedoe. zo heb ik het ook weleens persoonlijk ,het risico prive nemen, opgelost.Als je iemand voldoende goed kent.Weet nu ik er bij stil sta niet of dat incidenteel, het zakelijke in de prive sfeer oplossen ,mag.lijkt mij zolang je de btw etc. maar netjes afdraagt wel. voor de vorm kan je wat op schrift stellen maar zou ik omdat het eenmalig is allemaal niet te zwaar aan alles tillen. Anders even de leen en doorlopend krediet voorwaarden van bv de grote postorders bekijken, deze staan online en zijn opvraagbaar. de advocaten/juristen hier zien logisch ook vooral de negatieve gevolgen van lenen.

Alle respect voor hun visie, en het willen beschermen van jou en de leners.

Sparen lijft het beste maar komop,weest allen eens eerlijk, er zijn hier vast wel meer mensen die weleens op krediet kopen ;) (of verkopen.) Zonder meteen in de problemen te komen. of uiteindelijk toch ? dat is dan ook intressant om het eerlijk over te hebben.

ik ben zelf altijd blij geweest met deze mogelijkheid en heb altijd keurig afbetaald, en degene die ik zelf mij in termijnen heb laten betalen ook nooit problemen mee gehad.juist dankbaarheid ontmoet.

Hoge rente brengt mensen wel echt in de problemen !!

Wel een intressant onderwerp voor mensen als ik die al overwegen om deze betaalmogelijkheid als (vaste,dus niet eenmalig, prive maar echt zakelijke) service te bieden. in mijn geval wil ik het niet doen om over de rug van arme mensen rijk te worden van ondragelijke rentelasten.ik wil puur sociaal aan kunstenaars en hobbyisten niet meer dan rond de 100 euro krediet verlenen.Zo min mogelijk rente rekenen. Gewoon omdat ik sociaal wil ondernemen, omdat ik weet waar ik zelf geweest ben ; zelf als arbeidsongeschikt armlastig kunstenaar weet hoe een ontzettende frustrerende behoefte je kan hebben aan wat tubes acrylverf totdat bv je vakantiegeld er weer is.

Onder de 1000 hoeft er geen contract te komen of melding bij bkr plaats te vinden. Doe je het toch officieel eenmalig factuur en maandelijks een rekening sturen. de details boekhouder en jurist en voorwaarden doorlopend kredietverstrekers raadplegen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.