Multi Level Marketing in Kaart

Aanbevolen berichten

hmmz, naar mate ik dit topic lees krijg ik steeds meer het gevoel van weerstand tegen MLM... Er word weer zoveel mogelijk gepusht en ik ben geloof ik niet de enige die dit gevoel heeft... ik zie helemaal niets van inhoudelijke discussie maar alleen maar gepush om ook meer te doen met MLM.

 

ik ben het ook met fred eens, MLM is niets en word niets voor mij. Want ook ik ben al wel eens bij een bijeenkomst geweest en vind het meer een groep mensen die elkaar dingen aansmeert zonder veel inhoud. kom alleen even niet op het woord ervoor.

Link naar reactie

MLM heeft een slechte naam bij velen en niet zonder reden. Er zijn talloze vage websites die met deze term strooien en die zitten vaak verwikkeld in een veredeld piramide systeem. Een "typisch" voorbeeld van waarom ik MLM in z'n geheel mijd, inclusief de mensen die er in zitten: ik volgde een paar MLM mensen die ik wel respecteer op Twitter en gooide ze op subscribe op Youtube. Binnen no time krijg ik rare volgers, rare berichtjes en ook irritante videos op Youtube teruggestuurd allemaal van MLM wannabees.. die allemaal hun producten willen slijten, vaak "gouden ideeën" hoe je geld kan verdienen. Je kan best stellen dat er ook "goede" mensen tussen zitten, maar omwille van al dat gezeur interesseert dat mij ook niet. Als je écht iets moois aanbiedt en je doet dat op een niet vervelende manier, more power to you. Als dit een MLM constructie is of erop lijkt, goed. Ik zou dan echter wel elke associatie met MLM proberen te vermijden, vanwege de slechte naam van de "branche".

Link naar reactie

 

Hola Fred,

Zachte kant

Ik heb het snel gescanned en zit in me onbewuste hersenen. :-) Dus zit in dit forum.

Herinner je vriendin verhaal en dat je product prachtig vind. Alleen je kon die product niet verkopen.

 

Misschien wel gekund, maar ik wilde het niet. Het product vond ik wel aardig, het was geen rotzooi.

 

Hoeft toch ook niet, een product is bedoeling om jou leven te verrijken. Dus je vond uiteindelijk die product niet goed genoeg, anders had je het allang in je dagelijks leven geinplenteerd.

 

Klopt.

 

Yes, ik steun die gedachtengang dat we samen de forum beter leert ondernemen. Kan je meeleven als ik ook een inbreng mag hebben in dit forum op mijn manier?

 

Zolang het aan de forumregels voldoet, heb ik er geen probleem mee. Ook niet als we het inhoudelijk oneens zijn.

 

Behalve de formele forumregels zijn er ook wat meer informele gedragsregels. De cultuur van dit forum, zeg maar. Omdat er in het verleden door MLMers aardig gespamd is, zijn we wat gevoelig geworden voor enthousiaste MLM verhalen. Dat zul je begrijpen. Lees maar eens wat rond en zie hoe mensen op elkaar reageren, en wat gewaardeerd wordt en wat niet.

Harde kant

 

Hoe de MLMers hun marketingtechnieken gebruiken?

 

Ik begrijp je gevoel over die geleuter. Wie wilt dat nou wel? Daarom is belangrijk voor die lui om cocktail speech te maken. Zodat je binnen 20 seconden kan besluiten of je werkelijk die business oppertuniy/product aan wilt horen. Daar ligt volgens mij jou verantwoordelijkheid als luisteraar. Ik doe het zo als ze het niet voorbereid hebben zeg ik als je wilt dat ik luister heb je over 1 uur 20 seconden tijd om te vertellen...

 

Ik heb geen verantwoordelijkheid om naar geleuter te luisteren. Zelfs 20 seconden vind ik al teveel. Het is mijn tijd waar anderen inbreuk op menen te moeten maken, omdat ze vinden daar 'recht' op te hebben. Niet dus.

 

Neem je hun kwalijk als zij nog niet de bekwame competentie bezit om mensen te overtuigen of een goeie presentatie te leveren?

 

Nee. Nogmaals: wat ik hun kwalijk neem is dat ze niet afstemmen als verkoper op wat ik wil. Geldt overigens niet alleen voor MLMers, komt in 'gewone' winkels ook voor, maar gevoelsmatig komt het veel vaker voor bij MLMers. Ik denk dat dat in het MLM systeem ingebakken zit.

 

Enne ik wil niet dat ik MLM loop te pushen. Als je merkt, heb ik wel ook tegen argumentatie. Hier nog meer....

MLMbranche bestaat uit meerdere groepen. MLMbedrijf, MLMleiders, MLMspeakers, MLMers (verkopers en recruiter) en dan de klanten. Bij elke doelgroep werken die mensen anders. Zoals waarom stellen de MLMbedrijven hun bedrijfsgegevens gewoon niet bloot, en waarom dwingen wij de nederlandse regering dat gewoon niet op dat ze dat verplicht moeten doen, MLMleiders te veel focus op de financieel vrijheid verhaal en niet in hun eigen team. MLMspeakers als poppen worden gedragen en MLMers die alleen geld willen hebben met zo min mogelijk moeite.

 

 

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt. Wat voor regelgeving stel je voor, en voor wie?

 

Elke bedrijfseigenaar, MLM of niet, is gehouden een minimum verantwoording af te leggen (belasting, andministratie etc) en zich te houden aan de wet. Ik zie niet zo snel waar het gebrek aan openheid in zit.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

hmmz, naar mate ik dit topic lees krijg ik steeds meer het gevoel van weerstand tegen MLM... Er word weer zoveel mogelijk gepusht en ik ben geloof ik niet de enige die dit gevoel heeft... ik zie helemaal niets van inhoudelijke discussie maar alleen maar gepush om ook meer te doen met MLM.

 

ik ben het ook met fred eens, MLM is niets en word niets voor mij. Want ook ik ben al wel eens bij een bijeenkomst geweest en vind het meer een groep mensen die elkaar dingen aansmeert zonder veel inhoud. kom alleen even niet op het woord ervoor.

 

Hola Romano,

 

Bedankt voor je reactie.

Wil je jezelf onderbouwen, waar ik push?

 

Ik begrijp je frustatie dat er producten/business oppertunity word aangesmeerd bij bepaalde mlm-meetings. Ik zie die mlm-meeting trouwens vanuit mijn punt business-oppertunity/verkoopstijl/producten/team researchen.

 

Wat veel interessante is waarom mensen zich zo voelen dat er aangesemeerd worden? Daarom kom ik ook met mijn stelling.

 

Nederlanders worden emotioneel door MLM compensatie plan, dat ze de MLM marketing niet meer kunnen zien.

Door de compensatie plan kunnen Nederlanders niet meer helder beredeneren, vanwege de conflict in cultuur dat je niet over je loon praat met mensen. Dat is mijn uitgangspunt. Daardoor krijg jij die gevoel en fred ook dat het niks van jou is. Dat speculeer ik.

 

chau

saidy

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

 

...

Nederlanders worden emotioneel door MLM compensatie plan, dat ze de MLM marketing niet meer kunnen zien.

Door de compensatie plan kunnen Nederlanders niet meer helder beredeneren, vanwege de conflict in cultuur dat je niet over je loon praat met mensen. Dat is mijn uitgangspunt. Daardoor krijg jij die gevoel en fred ook dat het niks van jou is. Dat speculeer ik.

 

 

Niet juist, althans waar je voor mij spreekt. Ik heb aangegeven waar het voor mij in zit. Je lijkt te denken dt het MLM compensatieplan het probleem is, icm de Nederlandse cultuur. Dat laatste klopt niet, ook in de USA is er zat weerstand tegen MLM. En het is niet het compensatieplan op zich, het is dat de focus ligt op 'snel veel verdienen' met alle ongewenste bij-effecten van pushen door MLM verkopers.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

Hola Fred,

Zachte kant

Ik heb het snel gescanned en zit in me onbewuste hersenen. :-) Dus zit in dit forum.

Herinner je vriendin verhaal en dat je product prachtig vind. Alleen je kon die product niet verkopen.

.........

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt. Wat voor regelgeving stel je voor, en voor wie?

 

Elke bedrijfseigenaar, MLM of niet, is gehouden een minimum verantwoording af te leggen (belasting, andministratie etc) en zich te houden aan de wet. Ik zie niet zo snel waar het gebrek aan openheid in zit.

 

Hola Fred,

 

Yes, product was gewoon weg niet goed voor je. Ik zelf weet niet welke product het is daarom, kan ik het niet verkopen. Ik kan wel verkopen hoe je de product kan inschatten en inbrengen. Ik zelf besluit 50% van mijn besluit kwa denken en 50% kwa gevoel. Pas nadat ik gedacht had. Hoe heb jij besloten dat die product niet geschikt is of uberhaupt producten? Ik zelf weet dat wij gemiddeld rond 101 producten beheersen in onze dagelijks routine. Ben je daarmee dagelijks bewust meebezig? Ik doe dat zo veel mogelijk. Alleen al die reclame borden, reclames, mensen met merk kleding, geuren, small talks is echt moeilijk om alle 101 producten goed in gaten te houden. Bij meer dan 100 euro wil ik een verkoper hebben die mij begeleidt erin of die product geschikt is voor mij.

 

 

Ik neem mijn verantwoordelijkheid in veel zaken, zoals je ziet hoe ik communiceer. Waarom neem jij je verantwoordelijkheid niet op bij die oude vrienden van je? Ik vind dat echt zonde dat het door de business relatie worden kapot gemaakt, sowieso alle relaties.

 

Ik stel voor dat MLMBedrijven hun toppers hun inkomens blootleggen, plus de rating hoeveel afgevallen is persoonlijk en in hun downline. Hoeveel geld ze kwijt zijn met de product klaarstomen, product aan de man en hun marketingtechnieken (zoals die filmjes) bijvoorbeeld een voedingsupplement kost 40 euro per liter waar gaat die 40 euro na toe? Maar goed, dan zit ik met mezelf te discussieren. :-)

 

Als businesspartner wil ik alles weten en MLMbedrijven zegt dat wij hun licentie inkopen dus ik ben een businesspartner met wurgcontract, maar daar tegenover wil ik graag alles weten.

 

chau

saidy

 

 

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

 

...

Nederlanders worden emotioneel door MLM compensatie plan, dat ze de MLM marketing niet meer kunnen zien.

Door de compensatie plan kunnen Nederlanders niet meer helder beredeneren, vanwege de conflict in cultuur dat je niet over je loon praat met mensen. Dat is mijn uitgangspunt. Daardoor krijg jij die gevoel en fred ook dat het niks van jou is. Dat speculeer ik.

 

 

Niet juist, althans waar je voor mij spreekt. Ik heb aangegeven waar het voor mij in zit. Je lijkt te denken dt het MLM compensatieplan het probleem is, icm de Nederlandse cultuur. Dat laatste klopt niet, ook in de USA is er zat weerstand tegen MLM. En het is niet het compensatieplan op zich, het is dat de focus ligt op 'snel veel verdienen' met alle ongewenste bij-effecten van pushen door MLM verkopers.

 

exactly, dat komt door de compensatieplan bloot te leggen in de presentaties. Daar krijg je die snel veel verdienen taferellen. Zeggen ze als je 5 X 5 X 5 mensen in je downline brengt en die verkopen 2000 euro per maand verdien je rond 10.000 euro.... dat is dus de compensatie plan gebruiken als push techniek en als je dat in groep doet met 20-30 man voelen ze zich bekeken en weet iedereen hoeveel geld je verdient. En vooral in Nederland, gaan de haren overeind bij de nederlanders. (ook bij mij)

 

In V.S. is er ook flink veel problemen, ook mede door de fanatieke MLMers, alleen het is nu grondgelegd en bijna alle toppers zijn betrokken met MLM. Als je de statstieken krijgt te zien bijna alle MLMers 90%-99% vallen af... dat zijn gewoon enge statstieken, maar ik speculeer dat het komt om in je presentatie dit uit te leggen als formele goed.

 

Ik zie als je 1 op 1 gesprek doet en dit samen met die persoon stap voor stap uit te leggen. Uitleggen dat het net hetzelfde is gewoon business, maar dan met promotie. Eerst moet je bewijzen en de competentie beheersen (zoals verkopen) en dan pas recruiten en dan krijg je die promotie automatisch. In normale business wordt het meestal uit onderbuik gevoel gedaan, vriendjespolitiek en soms echt met keiharde resultaten.

 

chau

saidy

 

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

...

Ik neem mijn verantwoordelijkheid in veel zaken, zoals je ziet hoe ik communiceer. Waarom neem jij je verantwoordelijkheid niet op bij die oude vrienden van je? Ik vind dat echt zonde dat het door de business relatie worden kapot gemaakt, sowieso alle relaties.

....

 

Je conclusie is niet gebaseerd op feiten. Je weet niet hoe dat gegaan is, en kunt dus niet zeggen of ik wel dan niet mijn verantwoordelijkheid hebt genomen. Wees voorzichtig met dat soort opmerkingen, alsjeblieft.

 

Ik stel voor dat MLMBedrijven hun toppers hun inkomens blootleggen, plus de rating hoeveel afgevallen is persoonlijk en in hun downline. Hoeveel geld ze kwijt zijn met de product klaarstomen, product aan de man en hun marketingtechnieken (zoals die filmjes) bijvoorbeeld een voedingsupplement kost 40 euro per liter waar gaat die 40 euro na toe? Maar goed, dan zit ik met mezelf te discussieren. :-)

 

Als businesspartner wil ik alles weten en MLMbedrijven zegt dat wij hun licentie inkopen dus ik ben een businesspartner met wurgcontract, maar daar tegenover wil ik graag alles weten.

 

chau

saidy

 

 

 

 

Het gekke is dat ik dat dus niet zo zie. Als mensen die informatie willen geven, moeten ze dat zelf weten. Als mensen die informatie willen krijgen (omdat ze overwegen in te stappen) moeten ze er om vragen. In gewone bedrijven is er normaal gesproken ook geen openheid over salarissen. Waarom zou dat in MLM land dan wel moeten?

 

Ik ben het wel met je eens dat het alleen maar krachtiger is als een MLM bedrijf wel die info zou geven. Maar niet omdat dat afgedwongen moet worden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

MLM, ik heb me er in het verleden diverse keren in verdiept. Het was ooit een zeer legitieme vorm van marketing, eigenlijk distributie, en is dat nog steeds in veel ontwikkelingslanden. Als je geen winkels hebt en geen distributie van goederen dan is doorverkopen met een kleine winst helemaal niet verkeerd. Echter wij kunnen overal alles kopen tegen transparante voorwaarden en competitieve prijzen. Er is simpelweg geen behoefte om van een vriend zijn vriend zijn vriend zijn broer zijn buurman een heel duur (en goed) flesje kruidenshampoo te kopen omdat alle producten in de winkel of via het internet te koop zijn.

......

 

Hola Hans van Nijnatten,

 

Inderdaad je komt met een zere plek van MLM. De mlmbranch zijn zeer antiek. Mooi kansen voor de ondernemers. :-) Daarmee ben ik bezig. Ze moeten in de nieuwe tijdperk komen de netgeneratie. Dus concurreren met internetbedrijven of juist internetbedrijven worden met MLM tintje eraan. Uiteindelijk wil ik graag verkopers hebben om mijn besluit vergemakkelijker. De nieuwe soort verkopers die integeer en complete beeld geef aan mij om mijn besluit te maken. Maak niet uit hoe goed internetbusiness goed doe, ik doe niet met plezier boven de 100 euro neer leggen naar een onbekende bedrijf.

 

Zelfs dan nog winkels verkopen ook niet liefst met hoge prijs producten, als je naar de winkelketens kijkt zoals AH, Kruidvat enz.

Als ik mezelf betrek ik vind het razend moeilijk om tandpasta keuze te maken, als er een verkoper was om mij te vertellen hoe en wat en wat in de markt is. Dan ga je dus stap verder die persoon wordt dus een MLMer. Dus dat is de behoeften die we wel nodig hebben. Speculeer ik.

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

...

Ik neem mijn verantwoordelijkheid in veel zaken, zoals je ziet hoe ik communiceer. Waarom neem jij je verantwoordelijkheid niet op bij die oude vrienden van je? Ik vind dat echt zonde dat het door de business relatie worden kapot gemaakt, sowieso alle relaties.

....

 

Je conclusie is niet gebaseerd op feiten. Je weet niet hoe dat gegaan is, en kunt dus niet zeggen of ik wel dan niet mijn verantwoordelijkheid hebt genomen. Wees voorzichtig met dat soort opmerkingen, alsjeblieft.

 

Ik stel voor dat MLMBedrijven hun toppers hun inkomens blootleggen, plus de rating hoeveel afgevallen is persoonlijk en in hun downline. Hoeveel geld ze kwijt zijn met de product klaarstomen, product aan de man en hun marketingtechnieken (zoals die filmjes) bijvoorbeeld een voedingsupplement kost 40 euro per liter waar gaat die 40 euro na toe? Maar goed, dan zit ik met mezelf te discussieren. :-)

 

Als businesspartner wil ik alles weten en MLMbedrijven zegt dat wij hun licentie inkopen dus ik ben een businesspartner met wurgcontract, maar daar tegenover wil ik graag alles weten.

 

chau

saidy

 

 

 

 

Het gekke is dat ik dat dus niet zo zie. Als mensen die informatie willen geven, moeten ze dat zelf weten. Als mensen die informatie willen krijgen (omdat ze overwegen in te stappen) moeten ze er om vragen. In gewone bedrijven is er normaal gesproken ook geen openheid over salarissen. Waarom zou dat in MLM land dan wel moeten?

 

Ik ben het wel met je eens dat het alleen maar krachtiger is als een MLM bedrijf wel die info zou geven. Maar niet omdat dat afgedwongen moet worden.

Hola fred,

 

Welke conclusie heb ik dan getrokken?

 

Die punten die je opnoemt is duidelijk verschil tussen de E quadrant en S quadrant. Een loondienst iemand die zijn salarissen niet wil zeggen, hoeft ook niet. Alleen is wel vaag dat er zoiets ontstaan is. Uit respect voor de andere persoon speculeer ik.

 

Bij S quadrant heb je dus wel die informatie nodig om een besluit te maken om te joinen. Je bent dus een zakelijk partner. De manier hoe wij business doen, geef ik die informatie. Als je inkomt in het bedrijf en je gaat tijd, energie en geld dan wil je de gescheidenis weten van het bedrijf, welke mensen in mee doen, welke waren dat, hoe de trackrecord zijn, wat zijn de toekomstplannen, hoe ziet de financiele plan eruit. Ik vind het kwalijk zaak dat de MLMleiders die informatie niet in hun team inpompt. Het zijn jou teamgenoten. Alleen een huisvrouw gelijk een proffesionele business persoon van te maken binnen 1 meeting of 3 maanden? Dan vraag je dus de onmogelijk.

 

Bij B quadrant wil je zelfs veel meer informatie hebben. (big business owner) En hele traject..... hier in Nederland wordt je een B quadrant persoon als je een politieke career hebt gehad, kijk maar naar zalm en ABMRO of dat politiek ineens met 60 miljard euro in de maatschappij(I-quadrant).... Dat vind ik ongelovelijk onmogelijk. Dan vraag je dus dat je Big Business kapot gaat. Want ze missen zoveel competentie en integeer.

 

We studeren 20 jaar om E te worden en dan vraag je aan de personen binnen no time een S of B o I te worden zonder opleidingen en ervaringen. Dat is zo krom.

 

Ik vind het echt zonde dat de proffesionele markt hun ogen dicht doen voor MLM-systeem, omdat ze zo gevoelig geworden.

 

 

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

Ik geef het op. Ik zou niet weten wat ik hier nou mee moet, ik ben best geïnteresseerd in het onderwerp eigenlijk maar de manier waarop spreekt met op z'n zacht gezegd totaal niet aan. Helaas, jammer, gemiste kans.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ik geef het op. Ik zou niet weten wat ik hier nou mee moet, ik ben best geïnteresseerd in het onderwerp eigenlijk maar de manier waarop spreekt met op z'n zacht gezegd totaal niet aan. Helaas, jammer, gemiste kans.

 

 

Hola Djluc,

 

Beide hebben kans gemist.

 

Chau

saidy

Earn while you Learn.

Link naar reactie

Ligt het aan mij of begrijpen meer mensen echt geen reet van dit verhaal. Dit forum trekt gigantische hoeveelheden ondernemers naar zich toe die mogelijk geinteresseerd zijn in MLM-marketing. Voor mij is vrijwel alles wat je typt akakadabra, op deze manier kan ik nooit geinteresseerd raken, de taal en toon van Fred Wiersma zijn post's kan ik daarentegen prima begrijpen.

 

 

Link naar reactie

 

...

Ik neem mijn verantwoordelijkheid in veel zaken, zoals je ziet hoe ik communiceer. Waarom neem jij je verantwoordelijkheid niet op bij die oude vrienden van je? Ik vind dat echt zonde dat het door de business relatie worden kapot gemaakt, sowieso alle relaties.

....

 

Je conclusie is niet gebaseerd op feiten. Je weet niet hoe dat gegaan is, en kunt dus niet zeggen of ik wel dan niet mijn verantwoordelijkheid hebt genomen. Wees voorzichtig met dat soort opmerkingen, alsjeblieft.

Hola fred,

 

Welke conclusie heb ik dan getrokken?

 

 

Zie het vetgedrukte en waar nodig mijn voorgaande antwoorden.

 

...

Ik vind het echt zonde dat de proffesionele markt hun ogen dicht doen voor MLM-systeem, omdat ze zo gevoelig geworden.

 

Ik begrijp je enthousiasme voor MLM, maar de schuld bij anderen neerleggen voor wat de MLMers zelf gecreeerd hebben lijkt me niet een sterk argument om mensen voor je te winnen.

 

Daarnaast, zie ook de links in Hans' antwoord, is er genoeg materiaal te vinden dat het echt niet aan de professionele markt ligt.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

MLM, ik heb me er in het verleden diverse keren in verdiept. Het was ooit een zeer legitieme vorm van marketing, eigenlijk distributie, en is dat nog steeds in veel ontwikkelingslanden. Als je geen winkels hebt en geen distributie van goederen dan is doorverkopen met een kleine winst helemaal niet verkeerd. Echter wij kunnen overal alles kopen tegen transparante voorwaarden en competitieve prijzen. Er is simpelweg geen behoefte om van een vriend zijn vriend zijn vriend zijn broer zijn buurman een heel duur (en goed) flesje kruidenshampoo te kopen omdat alle producten in de winkel of via het internet te koop zijn.

 

 

 

Heeeh, misschien zie ik het verkeert maar neem eens al die huisvrouwen? Die met hun party's aan huis allerlei produkten verkopen, via bekende mult level systemen.......

Denk maar eens aan alle:

parfum party,s

speelgoedparty,s

kinderkledingparty,s

tuppercluppy party,s

enz..

(zelfs erotische party,s zijn er)(lijkt mij wel eens leuk om die mee te mogen maken, gnagna ;D ;D)

 

en veel werken via de multi level systemen...

 

volgens mij....

 

 

duzzz

 

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

en veel werken via de multi level systemen...

 

Als die vrouwen slim zijn, kopen ze het product zelf in bij groothandel en werken ze volgens hun eigen businesssysteem !!!

 

In het forum negeren wij als sinds 2002 de MLM'ers (Multi Level Marketing). Ook anno 2009, gezien bovenstaande onduidelijke abrcadabra vage nietszeggende inhoudelijke waarde in dit topic !

 

Is MLM ondernemen? Er wordt niet voor niets een vergelijking getrokken met pyramidespelletjes !

Het heeft een slechts nasmaak en heeft voor de meesten (en dat blijkt ook weer uit bovenstaande) niets met ondernemen te maken.

 

Trouwens… het busisnessmodel MLM is een naamsverandering ondergaan, en heet het tegenwoordig NM (Netwerk Marketing). Of hebben ze het weer teruggedraaid naar MLM?

En begint het verhaal gewoon weer opnieuw conform hetzelfde MLM-businessmodel.

 

Het businessmodel bestaat al jaren. De uitvoering ervan zet mensen aan het denken.... aan het werk.... en genereert omzet?

Qua verdienmodel... zit het goed in elkaar mits je qua staffel in het top 4 level zit...

Qua MLM-filosofie gaat het niet om het product, maar om beliefers die met het businessmodel willen werkeen aan partners willen verkopen om hoger in de staffel terecht te komen.

Dus in het MLM-geval is het feitelijke uitgangspunt niet het product, maar het gunnen van de verdiensten aan het model l!!

 

Hoe je het ook went of keert. De opbrengst cq verkoop (want daar gaat het wel degelijk om) wordt door de (vele) end-users in het netwerk betaald, waardoor iedereen in de tussen-levels er aan verdient…

De slimheid is dat de ‘eigenaar’ cq bron en uiteindelijk degenen (of organisatie) die het meest aan dit model verdient een groot gedeelte (lees 10%) van zijn winstmarge bereid is te delen met iedereen in het netwerk in de tussenlevels, die gezorgd hebben voor de (vele) eindklanten. Deze eindklanten betalen allemaal de volle prijs en de marge wordt over de diverse levels gedeeld. En feit is dan natuurlijk dat je zelf ook klant bent !

 

Tijdens de lekkermaakpresentaties (om je over te halen hieraan mee te doen) krijg je in eerste instantie weinig te horen om welk product het gaat. Dat is wellicht de kracht (nieuwsgierigheid) naar het vertrouwen in het model. Maar daardoor creeërt het ook de zwakte en het desbelief (wantrouwen) omdat men nu eenmaal zonder het (nutteloze) product niet het model kan verkopen om in de piramide qua verdiensten omhoog te komen. De verdiensten hebben namelijk met het model te maken en nagenoeg niets met het product.

 

En JA ik durf mijn relaas en anti-gedrag hier kwijt…. Ik ben zelf in de hoogste top van het pyramidespel van het MLM-model met product geweest. Ik besef dus heel goed wat het model doet.

Waarom anti…? Omdat het in mijn belevingswereld niet over feitelijke zaken gaat, maar over nemen en ontvangen. "Gunnen" (qua model) klinkt leuk tijdens de "geheime" presentaties om je over te halen, maar dat hoort tot op heden (in mijn perceptie) in een ander rijtje thuis. En heeft voor mij persoonlijk nagenoeg niets met ondernemen te maken.

 

Ik ben blijf sceptisch. Maar omdat de discussie hier nog loopt, zal ik hem nóg niet sluiten en nog niet verplaatsen. Immers HL.nl staat bekend voor hoor en wederhoor.

MAAR…. Als in deze topic niets inhoudelijks wordt toegevoegd…. Dan heeft dat niet alleen met het anti MLM-gehalte van HL.nl te maken, maar met het feit dat vele (ook de niet MLM-topics) worden verplaatst als het inhoudelijk niets bijdraagt !

 

Ter afsluiting: ik zal deze discussie lezen en volgen, maar ik zal niet een monoloog aangaan!

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

...

Ik neem mijn verantwoordelijkheid in veel zaken, zoals je ziet hoe ik communiceer. Waarom neem jij je verantwoordelijkheid niet op bij die oude vrienden van je? Ik vind dat echt zonde dat het door de business relatie worden kapot gemaakt, sowieso alle relaties.

....

 

Je conclusie is niet gebaseerd op feiten. Je weet niet hoe dat gegaan is, en kunt dus niet zeggen of ik wel dan niet mijn verantwoordelijkheid hebt genomen. Wees voorzichtig met dat soort opmerkingen, alsjeblieft.

Hola fred,

 

Welke conclusie heb ik dan getrokken?

 

 

Zie het vetgedrukte en waar nodig mijn voorgaande antwoorden.

 

...

Ik vind het echt zonde dat de proffesionele markt hun ogen dicht doen voor MLM-systeem, omdat ze zo gevoelig geworden.

 

Ik begrijp je enthousiasme voor MLM, maar de schuld bij anderen neerleggen voor wat de MLMers zelf gecreeerd hebben lijkt me niet een sterk argument om mensen voor je te winnen.

 

Daarnaast, zie ook de links in Hans' antwoord, is er genoeg materiaal te vinden dat het echt niet aan de professionele markt ligt.

 

Hola Fred,

 

Tuurlijk wel is er mede verantwoordelijkheid bij de MLMbranch, maar ook naar de geene die het luisteren en niks doen en het verafschuwen of zeggen ik wil er niks mee te maken hebben. Ik ken het wel in zaaltje zitten, luisteren naar de gene presentatie. Geen vragen stellen naar de proffesioneels, conclusie maken door in gesprek gaan naar de mensen die nog in ontwikkeling zijn. Ik weet niet of jij zo bent en wat jij gedaan hebt. Maar ik speculeer wel dat er hoop die zo zulke business oppertunties benanderen.

 

Ik neem mijn verantwoordelijkheid op. En ga de uitdaging aan bij de proffessionele markt. De businessplannen zijn in ontwikkelingen erover. 8)

 

Wil je nu met bewijzen komen, waar ik conclusie maak over die onderwerp? Inplaatst van mijn vraag dik gedrukt maken.

 

chau

saidy

 

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

Ligt het aan mij of begrijpen meer mensen echt geen reet van dit verhaal. Dit forum trekt gigantische hoeveelheden ondernemers naar zich toe die mogelijk geinteresseerd zijn in MLM-marketing. Voor mij is vrijwel alles wat je typt akakadabra, op deze manier kan ik nooit geinteresseerd raken, de taal en toon van Fred Wiersma zijn post's kan ik daarentegen prima begrijpen.

 

 

 

Hola Joost Schravendeel,

 

Bedankt voor het reactie.

Met deze reactie, zie ik dat jij mijn taal akakadabra vindt. Welke onderdelen vindt jij dat?

 

chau

saidy

Earn while you Learn.

Link naar reactie

en veel werken via de multi level systemen...

 

Als die vrouwen slim zijn, kopen ze het product zelf in bij groothandel en werken ze volgens hun eigen businesssysteem !!!

 

In het forum negeren wij als sinds 2002 de MLM'ers (Multi Level Marketing). Ook anno 2009, gezien bovenstaande onduidelijke abrcadabra vage nietszeggende inhoudelijke waarde in dit topic !

 

Is MLM ondernemen? Er wordt niet voor niets een vergelijking getrokken met pyramidespelletjes !

Het heeft een slechts nasmaak en heeft voor de meesten (en dat blijkt ook weer uit bovenstaande) niets met ondernemen te maken.

 

Trouwens… het busisnessmodel MLM is een naamsverandering ondergaan, en heet het tegenwoordig NM (Netwerk Marketing). Of hebben ze het weer teruggedraaid naar MLM?

En begint het verhaal gewoon weer opnieuw conform hetzelfde MLM-businessmodel.

 

Het businessmodel bestaat al jaren. De uitvoering ervan zet mensen aan het denken.... aan het werk.... en genereert omzet?

Qua verdienmodel... zit het goed in elkaar mits je qua staffel in het top 4 level zit...

Qua MLM-filosofie gaat het niet om het product, maar om beliefers die met het businessmodel willen werkeen aan partners willen verkopen om hoger in de staffel terecht te komen.

Dus in het MLM-geval is het feitelijke uitgangspunt niet het product, maar het gunnen van de verdiensten aan het model l!!

 

Hoe je het ook went of keert. De opbrengst cq verkoop (want daar gaat het wel degelijk om) wordt door de (vele) end-users in het netwerk betaald, waardoor iedereen in de tussen-levels er aan verdient…

De slimheid is dat de ‘eigenaar’ cq bron en uiteindelijk degenen (of organisatie) die het meest aan dit model verdient een groot gedeelte (lees 10%) van zijn winstmarge bereid is te delen met iedereen in het netwerk in de tussenlevels, die gezorgd hebben voor de (vele) eindklanten. Deze eindklanten betalen allemaal de volle prijs en de marge wordt over de diverse levels gedeeld. En feit is dan natuurlijk dat je zelf ook klant bent !

 

Tijdens de lekkermaakpresentaties (om je over te halen hieraan mee te doen) krijg je in eerste instantie weinig te horen om welk product het gaat. Dat is wellicht de kracht (nieuwsgierigheid) naar het vertrouwen in het model. Maar daardoor creeërt het ook de zwakte en het desbelief (wantrouwen) omdat men nu eenmaal zonder het (nutteloze) product niet het model kan verkopen om in de piramide qua verdiensten omhoog te komen. De verdiensten hebben namelijk met het model te maken en nagenoeg niets met het product.

 

En JA ik durf mijn relaas en anti-gedrag hier kwijt…. Ik ben zelf in de hoogste top van het pyramidespel van het MLM-model met product geweest. Ik besef dus heel goed wat het model doet.

Waarom anti…? Omdat het in mijn belevingswereld niet over feitelijke zaken gaat, maar over nemen en ontvangen. "Gunnen" (qua model) klinkt leuk tijdens de "geheime" presentaties om je over te halen, maar dat hoort tot op heden (in mijn perceptie) in een ander rijtje thuis. En heeft voor mij persoonlijk nagenoeg niets met ondernemen te maken.

 

Ik ben blijf sceptisch. Maar omdat de discussie hier nog loopt, zal ik hem nóg niet sluiten en nog niet verplaatsen. Immers HL.nl staat bekend voor hoor en wederhoor.

MAAR…. Als in deze topic niets inhoudelijks wordt toegevoegd…. Dan heeft dat niet alleen met het anti MLM-gehalte van HL.nl te maken, maar met het feit dat vele (ook de niet MLM-topics) worden verplaatst als het inhoudelijk niets bijdraagt !

 

Ter afsluiting: ik zal deze discussie lezen en volgen, maar ik zal niet een monoloog aangaan!

 

 

 

Hola Mikkey,

 

Je vraagt dus aan huisvrouwen de competentie te beheersen om een ondernemer te worden. Dus de slimme huisvrouw begin bij begin en niet gelijk een grote stap maken naar de ondernemerschap, want dan moeten ze weten over logistiek, website, boekhouding, accountatie, wetten, samenwerkingsmogelijkheden, onderhandlenen, sales, teamwork en nog meer.

 

De netwerkmarketing bedrijf is een Small Business. Je begint echt aan begin. Je leert verkoper en groeit door. Naar een tijdje beheers je Sales, Teamwork, Marketing, Investeren en al die soort competentie. Dan is het stap kleine om te slagen naar ondernemerschap. Zelfs dan nog, je gaat niet alleen focussen op 1 inkomensbron maar op meerdere. Dus je neemt een baan, bent een zzper, heb 2 netwerkmarketing bedrijven, investeert in stocks, investeert in huizen bouw daarna een eigen bedrijf. Dan bouw je meerdere inkomsten.

 

De benoeming wordt veel meer, viral marketing affiliate marketing, team marketing, mastermind marketing, netwerkmarketing, face to face marketing en zeg maar veel meer.

 

Ik merk op dat jij vanuit de MLMer beredeneert. Je geeft een complete plaatje vanuit die oogpunt. Alleen je geeft geen relatie wat je hebt met MLMbedrijven gehad en wat je geleerd hebt vanuit MLM. Zoals sales, netwerken, marketing, samenwerken en deliverbles leveren. Die MLMbedrijven nemen heel veel risicio om via MLM te doen. Het is niet zo eenvoudig als jij het maakt. MLM is keihard werken en maak niet uit welke positie.

 

MLMbranch begint nu in proffessioeelfase te worden. Het wordt tijd voor nieuwe ondernemers dat waar te maken. Om alleen parties te doen of MLMbedrijven alleen beetje hulp geven aan de MLMer is verleden tijd. Door de internet kan je heel snel heel veel informatie vinden erover. Je kan niet meer matig mee bezig zijn en geheimzinnig. Dat is verschil hoe je het nu omschrijf. Je zei vanaf 2002, ik zag al hoe je reageerde toen. Maar de MLMbedrijven MLMers doen toch iets goed, want ze verdienen goud geld.

 

Dus ik noem hier twee ondernemerschap. MLM is opleiding voor nieuwe ondernemers.

En je kan MLM gebruiken als tool voor de ondernemers.

 

Spijtig dat jij de topic dicht gooit.

 

Ik heb mijn best gedaan, je zal van mij meer horen. ;D

chau

 

Earn while you Learn.

Link naar reactie

Goed ik ga het eens inhoudelijk proberen ;D

Aan de hand van je cases 1,2,3:

Case 1

Pracktisch ik werk in een onderneming en vertel tegen mijn baas, ik heb een vriend die toch ongelovelijk goed is in marketing. En die baas zegt oh ja, okie dan gaat hij een sollicatie (open) gesprek aan. En zegt inderdaad die vriend is super goed. Hij haalt 3 miljoen euro omzet. De baas komt terug naar mij en zegt bedankt voor je aanraden. Ik zeg graag gedaan, plus heb een winst bij hem gehaald. De baas gaat naar de aandeelhouders en zegt hier zijn de resultaten van me jongens. De aandeelhouders zeggen bedankt en gaat terug naar hun andere inkomens bronnen.

 

Case 2

Ik als een nieuwe persoon in Business. Wil graag meebeginnen. Ik wil een bedrijf beginnen. En ben van start gegaan. Welke personen heb ik nodig in me bedrijf wel competentie heb ik nodig om te functioneren? Naar 5 jaar zwoegen en hard werken 60-70 uur per week. Is me bedrijf failliet gegaan, alleen heb wel aantal competentie gehaald.

 

Case 3

Ik ga solliciteren naar een bedrijf. Ben naar 1 jaar sollicteren aangenoemen bij het bedrijf en dan 3 maanden lang hard geploegd voor het bedrijf, 120 uur per week. Bezit vaardigheden in verkopen, automatiseren, internetmarketing. Het bedrijf heeft door mij half miljoen euro omgezet en ik krijg rond 3000 euro per maand betaald.

 

De voordelen van MLM zijn met mijn case ter illustratie:

[*]Case 1

Dat je tom de bouwer in kan brengen (zoals in case 1) en waarvan jij beloont wordt.

[*]Case 2

Dat je heel snel heel veel competentie kan winnen in de vorm van Sales, Marketing, Investeren, Onderhandelen, Samenwerken

[*]Case 3

Dat je word beloond door de presetatie die je doet.

 

Wat is hier nu MLM aan, leg me dat eens duidelijk uit, met name case 2 en 3.

In case 1 kan ik me nog iets voorstellen. In de rest zie ik geen relatie met MLM???

Link naar reactie

Goed ik ga het eens inhoudelijk proberen ;D

Aan de hand van je cases 1,2,3:

Case 1

Pracktisch ik werk in een onderneming en vertel tegen mijn baas, ik heb een vriend die toch ongelovelijk goed is in marketing. En die baas zegt oh ja, okie dan gaat hij een sollicatie (open) gesprek aan. En zegt inderdaad die vriend is super goed. Hij haalt 3 miljoen euro omzet. De baas komt terug naar mij en zegt bedankt voor je aanraden. Ik zeg graag gedaan, plus heb een winst bij hem gehaald. De baas gaat naar de aandeelhouders en zegt hier zijn de resultaten van me jongens. De aandeelhouders zeggen bedankt en gaat terug naar hun andere inkomens bronnen.

 

Case 2

Ik als een nieuwe persoon in Business. Wil graag meebeginnen. Ik wil een bedrijf beginnen. En ben van start gegaan. Welke personen heb ik nodig in me bedrijf wel competentie heb ik nodig om te functioneren? Naar 5 jaar zwoegen en hard werken 60-70 uur per week. Is me bedrijf failliet gegaan, alleen heb wel aantal competentie gehaald.

 

Case 3

Ik ga solliciteren naar een bedrijf. Ben naar 1 jaar sollicteren aangenoemen bij het bedrijf en dan 3 maanden lang hard geploegd voor het bedrijf, 120 uur per week. Bezit vaardigheden in verkopen, automatiseren, internetmarketing. Het bedrijf heeft door mij half miljoen euro omgezet en ik krijg rond 3000 euro per maand betaald.

 

De voordelen van MLM zijn met mijn case ter illustratie:

[*]Case 1

Dat je tom de bouwer in kan brengen (zoals in case 1) en waarvan jij beloont wordt.

[*]Case 2

Dat je heel snel heel veel competentie kan winnen in de vorm van Sales, Marketing, Investeren, Onderhandelen, Samenwerken

[*]Case 3

Dat je word beloond door de presetatie die je doet.

 

Wat is hier nu MLM aan, leg me dat eens duidelijk uit, met name case 2 en 3.

In case 1 kan ik me nog iets voorstellen. In de rest zie ik geen relatie met MLM???

 

Hola Walter,

 

Bedankt voor je reactie

Case 2

Je krijgt vrij weinig training en coaches bij normale business/werknemer. Bij MLM heb je volledige team en coaches achter jou.

Dat ook nog gratis. (want de mlm upline moet ervoor investeren als dat past bij hun systeem)

 

case 3

Je hebt je eigen bedrijf. Je koopt licentie in om te mogen verkopen voor de MLMbedrijf.

Dan ga je dus jou marketing skills doen, hoe je beste in de markt kan brengen. (je gaat zelf voor je frontbone en backbone doen)

Je bouwt een systeem en daarna ga je verkopen en als je resultaten hebt wordt je gelijk betaald ervoor.

Zonder de risico te nemen om hele lading te hebben, als ondernemer zijnde. (behalve als je ingestonken ben om zelf lading te halen in MLM)

Dan wordt je betaald wat je doet, als mlmer zijnde. En bij bedrijf als je dit doet vanuit werknemer is het bedrijf zijn eigendom.

 

 

Wil je cases verzinnen, waar mlm falen, zoals wat ik gedaan heb?

 

chau

saidy

Earn while you Learn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.