• 0

Bewijs registratie .com domeinnaam

Een klant voor wie ik (als tussenpersoon) een .com domeinnaam heb geregistreerd vraagt aan mij een bewijs voor deze registratie.

 

Nu is het probleem dat mijn leverancier zegt dat zij geen bewijzen verstrekken en op internet (whois) staat niet bij wie de eigenaar is.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn klant kan bewijzen dat de domeinnaam op haar naam vermeld staat?

 

Bedankt!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij .com namen staat er eigenlijk geen drol, zie onder;

 

Domain Name: GALLERYMARITIME.COM

Registrar: TUCOWS, INC.

Whois Server: whois.opensrs.net

Referral URL: http://www.opensrs.org

Name Server: NS.EATSERVER.NL

Name Server: NS2.EATSERVER.NL

Status: REGISTRAR-LOCK

Updated Date: 26-jun-2003

Creation Date: 26-jun-2003

Expiration Date: 26-jun-2004

 

Hoe doe jij dit normaal gezien?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ok dank je wel, kan ik daar in ieder geval een printje van maken!

 

Maar heb jij nooit het verzoek van klanten gehad om bewijs van registratie. Deze klant wil alles zeker weten en zeker weten een schriftelijke bevestiging. Wat zou jij doen, gewoon een uitdraai van deze gegevens plus een brief?

 

Of levert de officiële instantie een bevestiging? (mij is verteld dat ze daar niet aan doen maar ik hoor het graag van anderen)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf registreer ook als tussenpersoon domeinnamen voor klanten, ze vragen echter (nog) niet om een schriftelijk bewijs.

Ik denk echter dat het uitprinten van de WHOIS gegevens genoeg is, en als er bijvoorbeeld een juridisch geschil komt kan de klant (en jij als tussenpersoon) toch altijd aantonen dat er voor die domein betaald is (en dus eigendom is) omdat die vermeld staat op de factuur?

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Het verbaast me wel dat het niet gebruikelijk is om een soort bewijs te leveren. Als ik zo'n domeinen zou registreren voor klanten, zou ik een soort bewijs printen en naar de klant toe sturen. Dit is wel zo netjes en het komt nog professioneel over ook! Het voorkomt vragen bij de klanten en als ze dit bij een vroegere leverancier niet hebben gehad, zullen ze dit extra waarderen denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Het verbaasd me dat er mensen zijn die denken dat voor ieder .com domain ergens een stuk papier wordt aangemaakt en opgeslagen/verstuurd.

 

Gek genoeg is er voor ieder .nl domain weer wel papierwinkel nodig. Zelfs als je in 1 keer 10 domains op dezelfde gegevens registreerd, moet je 10 aparte papieren inleveren. Voor mijn gevoel is dit niet meer van deze tijd, maarja, sidn.

 

Dat even globaal over .com domains: Het enige dat eraan te 'bezitten' valt is een account bij een registrar waar het domain onder valt. De te naam stelling van een domain en de daadwerkelijke controle erover zijn 2 verschillende zaken!

Link naar reactie
  • 0

Op zich verbaasd het mij niet dat iemand zwart op wit wil zien dat hij een afspraak heeft gemaakt. Dat is eigenlijk niet meer dan normaal. Dat dit op internet staat is voor enkelen niet genoeg. Op zich ook wel begrijpelijk want als iemand anders de domein overneemt wordt dit netjes in de database geplaatst en zie dan nog maar eens te bewijzen dat eigenlijk jij dat domein had geregistreerd.

 

Hans S. Op de factuur die ik stuur voor de registratie van een domeinnaam staat dat dit meteen een bevestiging is voor de registratie. Alleen voor sommigen is dat blijkbaar niet genoeg en dus zou ik van de officiële instantie een bewijs willen ontvangen.

 

Papier vergaat niet zomaar zullen veel mensen denken.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Papier vergaat niet zomaar zullen veel mensen denken.

 

Ik ben er van overtuigd dat een stukje papier veeeeeeeel gemakkelijker vergaat dan je domein registry gegevens (welke op een bergje DNS servers staan, welke weer in vuurvaste ruimtes, met droge blus installaties, diesel backup aggregators, fingerprint en irisscan security, 24/7 beveiliging en op vier verschillende electriciteit netten staan). ;)

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Daar vertrouw ik op maar mij klant dus niet :P En die heeft al zoveel meegemaakt waardoor ook rechtzaken zijn ontstaan dat mijn klant alles zwart op wit wil hebben. Zekerheid voor alles. Maar dan geef ik haar maar het maximale wat ik kan bieden. Een bevestiging van mijn registratie en de uitdraai van de whois.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

> Totdat iemand besluit de gegevens te wijzigen en waar is je bewijs dan gebleven?

 

dit is enkel te doen door de registrar worden gedaan aangezien het domein 'gelocked' is. de registrar is tucows (www.opensrs.org). tucows is een resellerleverancier, dus naar alle waarschijnlijkheid is business-webhosting.net de 'praktizerende' registrar. niet meer dan een kwestie van je hoster vertrouwen mijns inziens...

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een kwestie van vertrouwen.

 

In de praktijk zal je hostingclub de login-gegevens hebben voor de (amerikaanse) registrar. Daarmee kan het domain altijd overgezet worden naar een andere naam, andere server, wat je maar wilt.

 

Als je een hostingbedrijf niet vertrouwd, kun je altijd zelf je domain registreren natuurlijk - direct bij de registrar met een creditcard.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in 1999 twee .com namen gerigistreerd bij mijn hosting provider in Amerika. Ik heb daarvan keurige certificaten ontvangen van Network Solutions (namens InterNIC) met daarop de domeinnamen, de eigenaar en de periode waarvoor betaald is.

 

Hebben ze die service gestaakt? Het zag er namenlijk wel lekker officieel uit ;)

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Die jongens van Network Solution zijn trouwens niet dom. Als ze je de domein naam niet kunnen verkopen (omdat die bezet is) verkopen ze je gewoon een plaatsje in de wachtrij 8) Erg Slim. Kreeg vandaag dit mailtje:

=========================================================

Introducing NEXT REGISTRATION RIGHTS(SM)

 

* Get the domain name you want

* Protect the names you have

* Just $39 per year, includes 1 year registration*

* Only one pre-order per domain name

 

PRE-ORDER NOW:

http://info1.networksolutions.com/t/9JGP/1KJB/AZ/5ZEF5D

 

=========================================================

 

Introducing NEXT REGISTRATION RIGHTS from Network

Solutions®, the first service that automatically grants

you the next registration of the domain name you want if

it becomes available during your subscription period.

 

Next Registration Rights is a superior way to backorder a

.com or .net domain name. If that domain name is not renewed

and becomes available during your Next Registration Rights

subscription period, the domain name will be automatically

registered to you.

 

This new service is scheduled to be available in October, but

we are accepting pre-orders now.

 

=========================================================

 

ORDER NOW - Only one pre-order will be accepted for each

domain name

http://info1.networksolutions.com/t/D30G/1KJB/AZ/5ZEF5D

 

=========================================================

 

Next Registration Rights is a subscription service that costs

just $39. If Network Solutions secures the domain name you

want when the service becomes available, your credit card

will be charged $39. This low price includes both a one-year

subscription to Next Registration Rights and the first year

registration for the domain name you select should it become

available during your subscription period.

 

Check to see if a pre-order is still available for the domain

name you want.

 

topic>

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

die lui van netsol (verisign) zijn verschrikkelijke %*$. ten eerst verschrikkelijk duur (35 dollar, 9 is normaal tegenwoordig) en ze werken structureel niet mee aan verhuizingen.

 

het is niet voor niets dat verisign in de loop der jaren de alleenrechten op uitgifte van com, net en org is kwijtgeraakt.

 

nils: dat brieven sturen doen zn idd al lang niet meer, ik heb al drie jaar geen post van ze gehad.

Link naar reactie
  • 0

godaddy.com, 8.95 voor een .com en gratis verhuizingen. Zou in Nederland ook wel eens leuk zijn trouwens, nog domeinregistrars aanwezig? Trouwens ook niet meer dan terecht, het kost geloof ik maar een of twee euro om zo'n ding te registreren. Voor zo'n wachtrij plek ben je geloof ik bij godaddy 18 dollar kwijt...

 

Overigens kun je je klant wel een uitdraai geven van de whois. Is het maximale wat je kan doen lijkt me. Van de week ook een mooi voorbeeld gezien van een domein, door google geregistreerd maar toch lekker door domein hijackers 'gekaapt'. Je kan er dan ook eigenlijk weinig aan doen als dit je overkomt met een geparkeerde domein :) Dit is misschien ook je klant gebeurd, alhoewel het kwa registratie niet uitmaakt, of het nou op papier is uitgedraaid of niet, je blijft echt wel eigenaar. Maar dat is wel lastig uitleggen waarschijnlijk...

 

Link naar reactie
  • 0

Wat doet dat locken dan precies?

 

Ik meen dat het ervoor zorgt dat een transfer request direct wordt afgewezen, zonder dat je als eigenaar van het domain ergens accept/decline hoeft te kiezen (wat standaard al decline was, voor dat je kon locken).

 

Maar als een domeinkaper je login-gegevens weet te achterhalen bij bijvoorbeeld godaddy, ben je je domains kwijt natuurlijk - dan drukken ze wel eerst op de 'unlock' knop.

 

Link naar reactie
  • 0

Klik voor de gein eens op deze link:

 

http://www.cheapairlinetickets.hotels-rates-low-discount-airfares.com

 

Kom je bij Expedia terecht. Kijk je verder hotels-rates-low-discount-airfares.com, zit je ineens op een oingo.com subdomain. Kijk naar oingo.com whois.... is google.com ... lijken me toch wel lui die hun zaken in orde hebben. Ik ben zelf niet zo'n held op dit gebied maar misschien kunnen de hosters het even uitleggen wat hier precies gebeurd. Het is een grote affiliate scheme, dat zie ik er nog wel aan af. Maar dit lijkt me toch een geval van kaping op een of ander manier?

 

Groet,

 

Sam

Link naar reactie
  • 0

valt best mee allemaal, het is eigenlijk best makkelijk:

 

die lange url is gewoon gehuurd door expedia gok ik, is wel een url voor searchengine result beinvloeding.

 

oingo.com heeft op de server waar dat domein hotels-rates-low-discount-airfares.com staat ingebouwd dat alle andere dingen die je voor dat domein plakt naar een affiliate ding gaan. nu is oingo.com een onderdeel van applied semantics (wat oa iets met adverteren doet). applied semantics is recent gekocht door google: http://www.google.com/press/pressrel/applied.html

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.