In 2008 heb ik samen met mijn partner een woning (privé) gekocht. Omdat wij hypotheek betalen krijgen wij maandelijks een bepaald bedrag terug van de belastingdienst. Als ik mij niet vergis is dit de hypotheekrente-aftrek, maar ik kan mij vergissen in de term. Dit is destijds berekend en ingediend door onze hypotheek-adviseur. Inmiddels krijgen wij dan ook netjes elke maand een bepaald bedrag gestort.
Nu las ik echter dat mensen met een eigen zaak helemaal geen recht hebben op deze teruggave. Kan iemand mij precies uitleggen hoe dit zit, ik ben de draad kwijt.
- Wanneer krijg je dit bedrag niet terug als je een eigen zaak hebt?
- Waarom krijg je dit niet terug?
- Hebben (eenmans)zaken dan op een andere manier voordeel uit deze regeling?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mik
mik
In 2008 heb ik samen met mijn partner een woning (privé) gekocht. Omdat wij hypotheek betalen krijgen wij maandelijks een bepaald bedrag terug van de belastingdienst. Als ik mij niet vergis is dit de hypotheekrente-aftrek, maar ik kan mij vergissen in de term. Dit is destijds berekend en ingediend door onze hypotheek-adviseur. Inmiddels krijgen wij dan ook netjes elke maand een bepaald bedrag gestort.
Nu las ik echter dat mensen met een eigen zaak helemaal geen recht hebben op deze teruggave. Kan iemand mij precies uitleggen hoe dit zit, ik ben de draad kwijt.
- Wanneer krijg je dit bedrag niet terug als je een eigen zaak hebt?
- Waarom krijg je dit niet terug?
- Hebben (eenmans)zaken dan op een andere manier voordeel uit deze regeling?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21707-hypotheekrente-aftrek-en-eigen-zaak/Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag