• 0

emigratie als DGA

Beste allemaal,

 

Momenteel ben ik hard aan het nadenken over een eventuele emigratie naar een ander EU land.

 

Ik heb in Nederland een holding, met daaronder diverse werk maatschappijen. Ik heb dus ook een DGA salaris. Ik heb inmiddels uitgevonden dat, als ik DGA blijf van mijn holding, dat ik nog steeds de Nederlandse fiscus maandelijks loonbelasting moet betalen.

 

Nu ben ik op zoek naar een oplossing om:

1. Mezelf geen maandelijks minimum salaris te betalen

2. Belastingplichtig te kunnen worden in een ander land

 

Als oplossing is mijn accountant momenteel aan het bekijken of het mogelijk is om een buitenlandse BV-achtig bedrijf op te richten. Deze wordt vervolgens 100% aandeelhouder van mijn huidige holding BV.

 

Weet een van jullie wellicht of bovenstaande oplossing een goede oplossing is? Of heeft een van jullie wellicht nog andere tips?

 

Als bovenstaande oplossing een goede oplossing is, dan zou ik naar alle waarschijnlijkheid een Engelse LTD eigenaar maken van mijn NL holding. Ik zou dan zelf niet woonachtig zijn in Engeland, maar een land in Oost-Europa (de keuze is nog niet 100% gemaakt).

 

Alvast bedankt voor jullie input,

 

Zeven8

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou je accountant maar de gelegenheid geven om een oplossing te (trachten) te bedenken, maar als er sprake is van de overdracht van je aandelen in je NLholding aan een LTD, hou er dan wel rekening mee dat je dan (eventueel) winst uit aanmerkelijk belang maakt! (Hetgeen leidt tot 25% inkomstenbelastingheffing.)

 

Groet,

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

In een recht-toe-recht-aan emigratie zie ik niet zoveel problemen met gebruikelijk loon. Je zal dan namelijk niet in Nederland wonen en niet in Nederland werken. Grote kans dat Nederland op grond van het belastingverdrag met het betreffende Oost-Europese land geen belasting mag heffen.

 

Dus moet het probleem ergens anders in zitten, lijkt me?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Grote kans dat Nederland op grond van het belastingverdrag met het betreffende Oost-Europese land geen belasting mag heffen.

 

Dus moet het probleem ergens anders in zitten, lijkt me?

 

Als ik kijk naar de belasting verdragen op de site van de belastingdienst (http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/begrippen/begrippen-03.html) , dan staat er in ieder belasting verdrag dat de beloning van 'directeur/ commissaris' in Nederland belast zal zijn.

 

Overigens zou ik er geen probleem mee hebben als dit zo is, mits ik minder salaris zou mogen nemen. In een oost Europees land ligt het gemiddelde inkomen tenslotte ook lager.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Daarvoor is wel vereist dat de werkzaamheden in Nederland plaatsvinden.

 

De werkzaamheden zullen plaats gaan vinden in het 'nieuwe' land. Ik zal daar in de nabije toekomst ook personeel gaan aannemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.