• 0

Wat is een copywriter?

Onlangs kreeg ik het advies om het woord copywriter op mijn website vaker te gebruiken. Mijn ervaring is juist dat heel veel mensen niet weten wat een copywriter doet.

Wie heeft hier een mening over?

 

Jacqelien

 

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je dat advies kreeg in het kader van je vindbaarheid. Ligt er dan maar net aan wie jouw doelgroep is cq. in hoeverre die term daar ingeburgerd is. Heel globaal: google resultaten (in het Nederlands) voor copywriter 54.000, tekstschrijver (de correcte Nederlandse vertaling) 154.000 resultaten. En zoektrends (copywriter heeft voor Nederland zo te zien zelfs te weinig data) Ik zou het op z'n Hollands houden; lekker helder ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me wel voorstellen dat mensen zoeken op copywriter wanneer ze een tekstschrijver zoeken voor commerciële teksten. Wat dat betreft vind ik de tip niet gek: ik weet niet of de twee helemaal synoniemen zijn, maar gevoelsmatig liggen ze wel dicht bij elkaar en kun je daarmee wellicht dus wat extra bezoek naar je site trekken.

Link naar reactie
  • 0

Wat je geregeld op sites tegenkomt is een apart blokje waarin de corebusiness wordt weergegeven zoals dat in de Dikke van Dale gebeurt. In jouw geval dus:

 

co·py·wri·ter [koppierajter] de; m,v -s tekstschrijver

 

Het ligt natuurlijk ook aan je site, en misschien is het wat afgezaagd om te doen, maar goed, ik kan me maar mengen in de discussie, he...

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Het woord "copywriter" wordt volgens mij vaak gebruikt in het bedrijfsleven wanneer men op zoek is naar een bedrijf dat dergelijke diensten aanbiedt. Ik zou daarom beide woorden simultaan naast elkaar gebruiken zonder dat het voor de lezer storend wordt.

Link naar reactie
  • 0

Synoniemen gebruiken is inderdaad goed voor Google. Maar als tekstschrijver zou ik er mee oppassen. Voor een bezoeker die de term niet kent is de tekst minder leesbaar en dat is geen goede reclame. Zelfs een zinssnede "tekstschrijver, ook wel copywriter" (makkelijke manier van trefwoorden injecteren) zou volgens mij al afbreuk doen aan de tekst zoals die nu op je site staat.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jacqelien,

 

Ik ben bang dat het moeilijk wordt om hier een eenduidig antwoord op te krijgen. Als ik iemand zou zoeken om tekst te schrijven voor een brochure of bijvoorbeeld voor een website, dan zou ik Googlen op "copywriter". Een ander zal wellicht zoeken op tekstschrijver.

Aangezien ondernemers tegenwoordig hun zakelijke contacten vooral via het internet zoeken (en dan met name m.b.v. Google) zou ik in jouw geval er voor zorgen, dat je op beide begrippen te vinden bent.

 

Groet,

Louis

 

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

 

Gewoon allebei gebruiken. De mensen die afhaken omdat je een (iets) minder bekend woord gebruikt, zijn geen potentiële afnemers. Copywriter is een gangbaar begrip in de wereld van reclame en advertising.

 

Vreemde vraag voor een (professionele) tekstschrijver...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.