• 0

Intercommunautaire Levering

Beste mensen,

 

Sinds kort heb ik een eigen webshop.

 

Ik heb een drietal vragen over belasting & intracommunautaire leveringen.

 

1) Om de producten exclusief BTW bij mijn leverancier te kunnen kopen, moet ik beschikken over een intracommunautair BTW-nr, waar kan ik een dergelijk nummer opvragen.( Ik beschik over een normaal BTW nr van de belastingdienst. )

 

2)Het is zo, dat als een klant bij mij iets besteld, mijn leverancier in Frankrijk de producten direct naar mijn klanten in Nederland stuurt. Daarom is er sprake van intercommunautaire transacties. Daarom kan ik producten exclusief btw kopen, mits ik over een intracommunautair BTW-nr beschik

 

Nu is mijn vraag : Kan iemand ( Graag met een voorbeeld ) mij uitleggen waarover en hoeveel btw ik nou precies betaal als ik een product verkoop wat uit Frankrijk komt en bij een Nederlandse klant aflever.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Frank,

 

Om intracommunautair geleverd te kunnen krijgen behoef je alleen maar over een "normaal" BTW-nummer te beschikken. De BTW wordt naar jou "verlegd": de buitenlandse leverancier levert zonder BTW, jij brengt jezelf Nederlandse BTW in rekening en je trekt die BTW meteen op dezelfde BTW-aangifte weer af als voorbelasting. (Uitgaande van het feit dat je recht hebt op 100% aftrek van voorbelasting.)

Nadat het goed aan jou geleverd is verkoop jij het in Nederland waarbij je de normale Nederlandse BTW in rekening brengt.

 

Succes.

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

Je koopt iets van een buitenlandse leverancier (binnen EU) voor € 100. Je brengt jezelf € 19 in rekening via je aangifte BTW en trekt op diezelfde aangifte € 19 extra voorbelasting af. Dit loopt dus op nul.

Je verkoopt het betreffende item voor € 110 ex BTW, dus je brengt aan je afnemer € 20,90 BTW in rekening, die je op de desbetreffende aangifte BTW aan de fiscus afdraagt.

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.