• 0

online harde schijf

Hallo Allen,

 

wie van jullie heeft ervaring met een 'online harde schijf'.

 

Ik heb gezien dat KPN dit aanbiedt, maar wilde er eerst het fijne van weten.

 

Zoals:

 

- krijg ik de harde schijf gewoon in mijn explorer te zien (bijv. net als een USB stick?)

- wat zijn jullie ervaringen met zoiets

- zijn er nog andere leveranciers en zo ja wat is jullie ervaring.

 

Dank alvast.

DENO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je veel reist kan dat best een issue zijn. Dan heb je liever een oplossing die synchroniseert in plaats van online werken. Dus die zodra je verbinding hebt je bestanden weer gelijk zet.

 

Wil je verder tegelijkertijd kunnen werken of zijn het gewoon documenten waar je per persoon aan werkt maar beide moet kunnen zien?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ik heb jungledisk bekeken. Je krijgt wel netjes een harde schijf te zien in je explorer, maar ik denk niet dat het uiteindelijk de oplossing gaat zijn voor ons.

 

We willen gewoon heel simpel bestanden centraal hebben staan. Mi. gaat een volledige server iets te ver daarvoor.

Zou een virtual private server iets zijn voor ons?

Link naar reactie
  • 0

Je hebt grofweg drie oplossingen.

 

[*]Je bestanden delen en elke keer opnieuw downloaden en uploaden. Voordeel is dat je je eigen lokale software gebruikt en dus ook kunt werken als je offline bent, het nadeel is dat je elke keer veel data moet versturen. De uploadsnelheid is dan meestal de beperkte faktor, deze is meestal te traag om goed te kunnen werken.

[*]Een remote werkplek gebruiken via een van de duizenden oplossingen (Citrix, Terminal Servers e.d.). Je hebt dan een werkplek die je van overal kunt benaderen, maar alleen als je online bent. De documenten verlaten je online werkplek niet, je bekijkt je werkplek elke keer op afstand. Je kunt daar installeren wat je wil.

[*]Gebruik maken van online documentsystemen, zoals bijvoorbeeld Google Docs. Je kunt dan eenvoudig documenten delen en je kunt zowel online als offline werken, maar je bent geheel afhankelijk van de aanbieder, je hebt enkel de standaardapplicaties die worden aangeboden (tekstverwerker e.d.), verder niets.

 

Welke oplossing het beste bij je past is afhankelijk van je wensen. Een VPS voor de eerste optie is onnodig duur, er zijn dan meer betaalbare oplossingen, voor optie twee kan een VPS wel aan te raden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Een redelijk goedkope oplossing zou zijn om een NAS aan te sluiten op je thuis netwerk.

De meeste NAS systemen bieden toegang van buitenaf. Je kan dan gewoon een schijf letter

koppelen aan de schijf waar je bestanden op staan.

 

Op die manier heb je een soort miniserver voor bestandsdeling.

 

Voorbeelden zijn de ReadyNasDuo of een Synology DS serie.

 

Het enige nadeel hiervan is dat je even in de handleiding moet duiken om alle instellingen goed te zetten.

Voordeel: voor een paar honderd euro (afhankelijk van de schijven die je gebruikt) ben je klaar.

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Betekent dit dat ik zowel op de PC thuis als op het werk de bestanden in windows explorer als een aparte harde schijf krijg te zien?

Ik dacht namelijk, dat als een NAS op kantoor staat, je het wel als aparte schijf te zien krijgt in je explorer op de kantoor-PC. Maar dat je vanuit huis via een soort browser alleen bij je bestanden kunt. Dit laatste, niet echt efficient en ongewenst.

 

Een redelijk goedkope oplossing zou zijn om een NAS aan te sluiten op je thuis netwerk.

De meeste NAS systemen bieden toegang van buitenaf. Je kan dan gewoon een schijf letter

koppelen aan de schijf waar je bestanden op staan.

 

Op die manier heb je een soort miniserver voor bestandsdeling.

 

Voorbeelden zijn de ReadyNasDuo of een Synology DS serie.

 

Het enige nadeel hiervan is dat je even in de handleiding moet duiken om alle instellingen goed te zetten.

Voordeel: voor een paar honderd euro (afhankelijk van de schijven die je gebruikt) ben je klaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is afhankelijk van welke Nas je gebruikt. Een klant van ons gebruikt de Synology DS409 en deze ondersteunt Internet File serving.

 

Dit werkt via een webbased file explorer. Als je bestanden via de verkenner wil aanbieden zou je een server moeten inrichten met VPN toegang of uitwijken naar een externe aanbieder met ftp en webdrive.

 

Je kan op de Synology ook een FTP server opzetten en dan webdrive gebruiken. Hiermee wordt de ftp server aangesproken met een drive letter net alsof deze een schijf op je computer is.

 

voor meer informatie:

 

http://www.synology.com/enu/products/features/filestation2.php

 

http://www.webdrive.com/products/webdrive/winindex.html

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Wij bieden deze dienst sinds kort zelf aan. Veel word er gebruik gemaakt van een 'netwerkstation'.

Dit netwerkstation kun je benaderen via Windows verkenner.

 

De voordelen van een online dienst zijn:

 

- Van de bestand word automatisch een backup gemaakt.

- Alle bestanden worden door de virusscan heen gehaald.

- Benaderbaar vanaf elke computer/laptop met internet

- Beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord

 

Een online netwerkstation wordt vooral gebruikt voor bestanden te delen tussen collega's.

 

Mocht je een test account willen hebben moet je maar even een PM sturen.

 

Zie ook de screenshots.

 

http://www.dwsmedia.nl/onlineharddisk.jpg

 

http://www.dwsmedia.nl/inhoudnetwerkdisk.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ah oke, dat valt reuze mee. Je kan ook kijken naar een hosted sharepoint omgeving. Voor jou zal het niet meer zijn dan een extra hardeschijf. Het is gemaakt door Microsoft dus de koppeling is met Windows is goed. Voor 20 a 25 euro per maand moet je klaar zijn.

 

Op de vaste werkplekken zet je even een extra schijf in je "deze computer". Op publieke plekken kun je via je browser bij je bestanden. Een VPS zal te duur zijn lijkt me. Alleen een VPS kost je al rond de 20 / 30 euro per maand en dan hebben we het nog niet over beheer.

 

Misschien een idee om je vraag op webhostingtalk.nl te stellen, daar zitten heel veel internet bedrijven en ik weet zeker dat ze goede ideen hebben voor je.

Link naar reactie
  • 0

Als je met servage.net een hosting afsluit voor je website heb je 750GB ruimte.. In je controlpanel kun je dan een programmaatje downloaden voor Webdrive. Werkt perfect.

 

Diepere vraag waar niemand blijkbaar mee zit is dat je goed van vertrouwen moet zijn gevoelige info op dit soort media te zetten.

 

Bestanden die veel gebruikt worden intern kunnen misschien "handig" lijken om zo te delen, maar wie kijkt er nog meer mee ? Providers zullen altijd zeggen dat de privacy gewaarborgd is, maar het opent de deur voor overheden etc om toch mee te kijken en evt later dit als "bewijs" tegen je te gebruiken.

 

De online opslag wordt gepresenteerd als "de oplossing" maar is dit enkel denk ik voor een kleine groep echt. Handig als backup voor vakantie foto's en mp3 collectie, maar zeker niet voor bedrijfs activiteiten.

 

Harde schijven zijn goedkoop, een bedrijfsnetwerk met server is ook niet duur dus ik zie de noodzaak niet. Hierop kun je ook van veraf bestanden gebruiken.

 

Wanneer je voor heeeel goedkoop zo'n online HD neemt kun je je natuurlijk afvragen waarom dat zo is.... Het is de aanbieders duidelijk waard om GELD TE VERLIEZEN in ruil voor jouw medewerking al je bestanden hierop te plaatsen en zo afhankelijk van hun diensten te worden. Langzaam maar zeker kan je dan niet meer terug.

 

Google gaat ook zulke online diensten aanbieden, maar ik heb er niets aan, internet hier in China is veel te traag en vaak werk ik ook offline. Wel handig als dan alles ook beschikbaar is.

 

Grote vraag is natuurlijk: wat is het echte nut hiervan ? Dat ze dan uitgekleede PC's kunnen verkopen voor 100E waar je dan als slaaf geketend bent aan een online "pakket" om je PC te kunnen betalen? Klinkt als een gratis telefoon met abbonement van 29.95 per maand. Ik koop die telefoon zelf wel net al een PC met alles erin.

Link naar reactie
  • 0

Bestanden die veel gebruikt worden intern kunnen misschien "handig" lijken om zo te delen, maar wie kijkt er nog meer mee ? Providers zullen altijd zeggen dat de privacy gewaarborgd is, maar het opent de deur voor overheden etc om toch mee te kijken en evt later dit als "bewijs" tegen je te gebruiken.

 

De online opslag wordt gepresenteerd als "de oplossing" maar is dit enkel denk ik voor een kleine groep echt. Handig als backup voor vakantie foto's en mp3 collectie, maar zeker niet voor bedrijfs activiteiten.

 

Je moet altijd de encryptie lokaal doen, op je eigen PC of server. Indien je versleutelde bestanden bewaard is het voor niemand mogelijk om "mee te kijken". Er zijn genoeg betrouwbare encryptie methode beschikbaar die je echt niet zo maar even kraakt. Voor zakelijk gebruik is het dus zeker geschikt, mits je het goed aanpakt. Vooral ook handig om je key voor het versleutelen goed te bewaren (uitgeprint in een kluis bijvoorbeeld), anders kun je zelf ook niet meer je data terug krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk, maar voor zulke bestanden hoef je geen online storage te gebruiken.

 

Informatie is geld en zo denken de aanbiederd misschien ook.

 

Zonder dat jij het ooit kan merken kunnen zij dan:

 

- mailinglists gebruiken/verkopen

- client information gebruiken/vekopen

- bedrijs technische informatie/produkt informatie gebruiken/verkopen

 

gewoon datamining op alles wat je op de server zet....

 

Misschien niet heel specifiek, maar zal zeker zo zijn dat ze op een of andere manier die je nu niet verwacht JOUW informatie gaan gebruiken om hier beter van te worden. Onmogelijk om tegen te houden laat staan controleren wat er met jouw informatie gebeurt.

 

Misschien ben ik te achterdochtig, maar dit is denk ik toch het diepere idee achter dit hele verhaal.

 

Ik ben dan ook best wel benieuwd naar de kleine lettertjes als je zo'n online HD gebruikt....

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk gebruik ik KPN Backup Online. Werkt perfect. Ik draai dit 's nachts vanaf mijn thuis server, zodat alle bestanden voor mijn verschillende zaken (bedrijven en prive) worden opgeslagen. KPN houdt een aantal backups op rij beschikbaar (hangt af van de totale omvang) met een maximum van 30 meen ik.

 

Ik heb al een aantal keer een bestand teruggezet, ook dat werkt perfect.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk, maar voor zulke bestanden hoef je geen online storage te gebruiken.

 

Informatie is geld en zo denken de aanbiederd misschien ook.

 

Zonder dat jij het ooit kan merken kunnen zij dan:

 

- mailinglists gebruiken/verkopen

- client information gebruiken/vekopen

- bedrijs technische informatie/produkt informatie gebruiken/verkopen

 

gewoon datamining op alles wat je op de server zet....

 

Misschien niet heel specifiek, maar zal zeker zo zijn dat ze op een of andere manier die je nu niet verwacht JOUW informatie gaan gebruiken om hier beter van te worden. Onmogelijk om tegen te houden laat staan controleren wat er met jouw informatie gebeurt.

 

Misschien ben ik te achterdochtig, maar dit is denk ik toch het diepere idee achter dit hele verhaal.

 

Ik ben dan ook best wel benieuwd naar de kleine lettertjes als je zo'n online HD gebruikt....

 

Ik sluit niet uit dat dit bij enkele aanbiedere gebeurt. Wij werken samen met een partij waarbij ALLE dataverkeer versleuteld woord voor het op de servers word opgeslagen. De gebruiker kan zelf encrypty en wachtwoord instellen en alleen hij kan de gegevens ook weer ontsleutelen.

 

Zeker met het ook op onze clienten zoals advokaten, notarissen etc kan je het je als bedrijf helemaal niet permiteren om gegevens van je klant in te (willen) zien.

 

Ik kan alleen de tip geven lees goed de algmenene voorwaarden door en stel vragen. En zoals altijd, er bestaat wel degelijk een verschil tussen goedkoop en service.

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.