• 0

Leads via Ilocal

Ik heb morgen een afspraak met iemand van Ilocal over hun gegarandeerde Local Lead Package ((gegarandeerd minimum aantal clicks van potentiële klanten).

 

Via Google kreeg ik geen inzicht in de ervaringen van andere ondernemers.

 

Zijn er mensen die ervaring met dit systeem hebben?

 

Martin

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

hmm wat is je dan duidelijk geworden? Persoonlijk vind ik het aantal reacties in dat topic vrij gering en dat is inderdaad ook al weer een aantal jaren geleden...Ervaringen kunnen nu anders zijn.. Toevallig wil ik mij ook laten registreren en ben ik wat betreft advertenties nog niet echt enthousiast, maar wel enorm benieuwd naar andere reacties.

 

Er zullen inmiddels toch wel meer HL leden ervaringen met Ilocal hebben? Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen en ook of dit B2C of B2B ervaringen zijn.

 

groet

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Let wel even op dat "leads" binnen iLocal niet alleen gedefinieerd worden als telefonisch contact en e-mail contact, maar ook als doorkliks naar je website. Als je niet oppast, betaal je 750 euro per jaar voor 200 website klikt. Voor datzelfde geld heb je al gauw zo'n 3000 kliks via Google AdWords.

 

Interesant zou zijn om te proberen een deal met iLocal te sluiten waarbij alleen daadwerkelijk contacten als lead geteld worden. Een ander alternatief is natuurlijk om je website niet in je iLocal profiel op te nemen :)

 

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sta slechts op dergelijke websites om een aantal links te 'sparen' voor SEO, voor andere websites betaal i kwel.

 

Binnen onze branche bestaan uitgebreide websites waar bedrijven op adverteren. Deze 'branche gerichte websites' scoren hoog in google en met een link hierop komen wij ook weer hoger in google. Tevens zijn de kosten lager dan iLocal, in die hele grote verzamelwebsites geloof ik ook niet echt. Heb wel proefabonnementen genomen namelijk, maar weinig resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Statistieken voor een webshop van een computerzaak met fysieke winkel en betaalde plaatsing: sinds 1 december 133 bezoekers, 8 pagina's per visit (75% hoger dan hele site) en 15% bounce rate (70% lager dan hele site) Conversie is moeilijker te meten omdat die ook offline plaats vindt. Organische bezoekers op computer + plaatsnaam met vergelijkbaar aantal pagina's en bounce rate: circa 3500 :D

Link naar reactie
  • 0

Let er goed op dat ze je niet iets gaan aansmeren. Ik heb zelf zo`n verkoper op kantoor gehad, aan het einde van het liedje had ik duidelijk gemaakt dat ik me bedenkingen had en dat ik nog wat extra gegevens wilde. Maar hij pakte al snel zijn contractenmapje, zette zijn handtekening eronder en dacht dat ik het zelfde zou doen..

 

Hij had vast verwacht dat jonge broekie dat lukt me wel hehe :-D

 

Die lead garantie is eigenlijk niks bijzonders, dat ze zoiets ook lead garantie durven te noemen. Versta er dus goed na!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vanuit een opdracht ervaring met een b2b lead site. Ter verduidelijking : dit ging niet over iLocal, maar over een soortgelijke website.

 

Daarbij viel op dat veel ondernemers (ook hier in HL) sinds hun inschrijven kapot gespamd worden door het bedrijf.

Aan de andere kant viel mij op dat ze de leads niet gedifferentieerd aan konden bieden. Gevolg: je krijgt een erg grote range van bedrijven als lead.

 

Maar bekijk het van de zonnige zijde : dit betekent dus een Gigantisch Gat in de Markt ! ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een telefoontje gehad van iLocal. Er werden mij ook Leads garandeerd. Daar gaat het natuurlijk al mis, want geen enkel bedrijf kan jou een verkoop garanderen.

 

Ik las hierboven dat het gaat om kliks, dat is wel een heel magere defintie van een lead. De bedoeling is natuurlijk dat er iets verkocht wordt. Iedereen met website-ervaring weet dat een website die 1 op 1 verdient inmiddels op de Bahama's zit.

 

Na het gesprek, opgehangen en nooit meer contact mee gezocht. Ze zoeken gewoon slachtvee, met geen verstand van internet. Maar goed dat je hier zit ;)

Link naar reactie
  • 0

Sites als iLocal verzamelen alles. Dat doen de zoekmachines ook. Een klik op jouw naam (je link) geldt als een 'lead'. Maar dat woord 'lead' is zo inhoudsloos als maar zijn kan. Het gaat niet om leads maar om conversie. Nou is dat laatste van heel veel factoren afhankelijk, maar als je wilt betalen voor kliks alleen, kies dan liever voor AdWords of Yahoo local. Dat levert je in ieder geval 'leads' op die enige relevantie vertonen met dat waar mensen naar op zoek zijn. Gidsen die 'alles' aanbieden zijn zo zinloos als de gouden gids en het telefoonboek bij elkaar.

 

Kies dan liever voor links (eventueel betaald) op sites die in jouw branche goed scoren. Die zijn vaak voor een relatief klein publiek interessant, maar de kans dat je daarmee scoort is erg hoog.

 

Ik zou mijn geld (online tenminste) eerder inzetten op een goede positie in de zoekmachine-resultaten. SEO dus. Daar is op dit forum al meer over geschreven, kijk er eens naar. En probeer deals te maken met sites die je doelgroep toch al bezoekt. Dat is vast goedkoper (ik bedoel: meer rendabel) dan iLocal en consorten.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Graag zou ik willen reageren op de bevindingen via Ilocal. Mijn ervaring is eveneens dat met betaalde advertenties op deze site weinig gegenereerd wordt. Daarnaast zijn de verkopers zeer agressief en heeft men als ondernemer geen bedenktijd bij het sluiten van een contract. Ik vindt het dan ook nog steeds verbijsterend dat er geen rechten zijn voor ondernemers zoals dit voor consumenten is geregeld ten aanzien van een bedenktijd van acht dagen.

 

Kortom trap niet in de gladde en charmante verkooppraatjes van dit bedrijf de leads zijn niet relevant en teken daarom absoluut niets want je komt er niet meer van af!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.