• 0

Voorbeeld aansprakelijkheidscontract

Beste mensen,

 

Voor een bedrijf in de automotive sector wat een nieuw product gaat testen bij een klant ben ik op zoek naar een voorbeeld/standaard aansprakelijkheidscontract of overeenkomst, deze kan vervolgens gecheckt worden door een jurist.

Ik heb internet afgezocht maar heb er helaas geen kunnen vinden, vandaar graag jullie hulp.

 

Alvast bedankt.

 

Gr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een prachtige zoekterm: "afstand van verhaal". Wordt veelvuldig toegepast door organisatoren van (sport)evenementen.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0
De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade die is of dreigt te worden toegebracht en voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik "van product x" of met de onmogelijkheid van "de klant" om "product x" naar behoren te gebruiken.

 

Nou ben ik geen jurist, maar een soortgelijke alinea toevoegen in je voorwaarden lijkt me voldoende ? (wacht nog wel even de reactie van bv StevenK af)

 

Het probleem is volgens mij eerder of het wel redelijk is dat je geen aansprakelijkheid aanvaard voor de schade die ontstaat tijdens het gebruik van jouw product. (ook weer iets waar ik niet genoeg van weet, maar StevenK zeker wel ;))

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Ik verklaar hiermede afstand te doen voor mezelf, mijn rechthebbenden, mijn erfgenamen, zijn of haar nabestaanden ( mijn ouders, mijn echtgeno(o)t(e), mijn

kind(eren)) en onze verzekeraars van elk verhaal tegenover :

1.

De eigenaar(s) en/of uitbaters van de omloop in zoverre het evenement plaats heeft op een omloop;

2.

De inrichter(s) van het evenement;

3.

De andere deelnemers en, indien het evenement plaatsvindt op een omloop, de andere gebruikers van de omloop;

4.

De deelnemers en de eigenaars ( of de houders ) van de deelnemende voertuigen;

5.

De aangestelden, vrijwillige helpers en opdrachtgelastigden van personen of organismen hierboven vermeld in punt 1,2,3 en 4;

6.

De verzekeraars van de personen ( of organismen ) vermeld in punt 1,2,3,4 en 5;

 

Voor elke schade die ik zou lijden gedurende het evenement met inbegrip van alle voorbereidingen.

Huidige afstand van verhaal omvat eveneens de verbintenis dat in geval van overlijden ik mij sterk maak voor mijn rechthebbenden, mijn erfgenamen, mijn nabestaanden en onze verzekeraars.

Ik verklaar eveneens kennis te hebben genomen van de reglementen van het evenement en verbind mij ertoe deze zonder enig voorbehoud na te leven.

Naam & voornaam:

Adres:

Nederland

Datum:

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.