• 0

Sieraden importeren vanuit Iran/Amerika

Beste leden,

 

Ik wil graag een online sieraden webshop oprichten, met top kwaliteit producten. Mijn familie uit Amerika en Iran zijn al sinds oudsher zeer succesvolle en professionele goudsmeden, waarbij de kwaliteit van de producten ongekend is. Ik ben nog jong, maar heb genoeg ambitie om in die branche te gaan willen werken. Ik heb ze gesproken en kan namelijk bijna elk sieraad ''gratis'' krijgen, het enige wat ik hoef te doen is een deel van de winst te sturen naar hen. Hierdoor kan ik ook, vergeleken met andere juweliers, scherpe prijzen aanbieden voor een zéér hoog kwaliteit.

 

Ik heb mij al ingeschreven bij de KvK, alleen is mijn vraag hoe het beste de producten te moeten importeren? Ik weet dat de btw tarief vanuit Iran 19% is, met nog 2,5% invoerrechten erbij mits ik een A-certificaat keurmerk toon.

 

Als mijn oom vanuit bijvoorbeeld Iran een pakket met sieraden stuurt, moet ik het dan bij de douane gaan ophalen en daar gelijk de invoerrechten betalen? Kijken ze alleen naar de factuur van het product, of gaan ze zelf ook elk sieraad uitpakken en wegen?

 

Moet men BTW betalen over de kostprijs van het product, of over de prijs dat je het hebt gekocht? Want ik kan in principe elk product voor 0 euro tot en met de kostprijs ''kopen''. Wat is het slimste om op het factuur te zetten, waar je uiteindelijk BTW over moet betalen?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp,

 

Andrej!

 

Never mistake knowledge for wisdom. One helps you make a living; the other helps you make a life.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Andrej,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Ik weet zelf erg weinig van import en export, maar hier zijn er genoeg experts op dat gebied.

 

Ik wil je alleen iets vragen. Heb je je wel eens afgevraagd waarom de meeste goudhandelaren hun goud/sieraden uit Dubai/VAE halen?

Ik heb ooit een gesprek gehad met een handelaar die zijn goud uit Dubai haalt, en zei dat het makkelijk is om vanuit Dubai goud hierheen te halen.

 

Nog iets anders, door de politieke situatie in Iran is het laatste jaren erg lastig om te handelen met ondernemers uit Iran en vice versa. Let goed op de betalingen die je doet en natuurlijk de internationale regels!

Bovendien kan een van de landenmedewerkers van EVD je goed op weg helpen. Zie hier: http://www.evd.nl/home/landen/landenpagina/land.asp?land=irn

 

Succes,

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor je reactie,

 

Dubai importeert zelf een grote hoeveelheid goud jaarlijks uit Iran. Vele handelaren zijn daar van Iraanse komaf. Het betalingssysteem is er veilig, en de ondernemers met wie ik zaken doe bestaan uitsluitend uit familieleden, hetgeen dus betrouwbaar is.

 

 

Never mistake knowledge for wisdom. One helps you make a living; the other helps you make a life.

Link naar reactie
  • 1

Prima!

Ik wist eerlijk gezegd niet dat ze die goud uit Iran halen. Wel weet ik dat ongeveer 20% van de bewoners in Dubai uit Iranezen bestaat. Dus weer wat nieuws geleerd!

 

Even een ander punt. Door de wet Verkoop op Afstand ben je verplicht om bij elk e-commerce transactie een bedenktijd van 7 werkdagen te geven aan je klanten. Als een klant niet tevreden is, moet jij zijn geld teruggeven en je product terugnemen. Bij sieraden en goud kan dat een grote gevolgen hebben voor je voorraad en cash flow. Één set terugkrijgen per maand, is gelijk aan ongeveer 1500 tot 2500 euro. Als starter tikt dit heel hard aan!

 

 

 

 

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.