• 0

Eerlijke zorg bieden

Omschrijving van je concept:

Eerlijke zorg bieden door bestaande mogelijkheden te benutten. We willen huisjes gaan verhuren in rustieke omgeving, dit zal in een ander eu land zijn en de bedoeling is om er uiteindelijk ook zelf te gaan wonen. Een gemiddeld inkomen in het land is rond de 700 euro p/mnd en er staan nog wat veranderingen -wetswijzigingen rond 01/04/2010- aan te komen die het gemakkelijker maken om als wereldburger iets op te gaan zetten. De kans is groot dat we het met nog iemand samen willen gaan doen, er is geen eigen vermogen, we hebben een koopwoning en een lijfrente polis, ik maak kans om door mijn werkgever een som geld mee te krijgen maar dit zal niet riant zijn. In de familie is wel kapitaal, dat is uiteindelijk een laatste optie, we hebben drie jaar uitgetrokken om dit te realiseren. Dit omdat de kinderen dan op een leeftijd zijn dat indien ze willen, ze op kamers zouden kunnen gaan.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Veel werken met het product zoals ik het niet wil doen. Veel en lang filosoferen met collegae en vrienden en veel lezen over de middelen. Veel brainstormen over vaardigheden die ik zal dienen aan te leren en hoe en welke doelen op korte termijn te stellen. Momenteel bezig met een proef met mezelf als regisseur van het verhaal. Vooralsnog ben ik bezig een netwerk te verkrijgen met mensen die dit soort plannen al hebben weten te realiseren. Er zijn hier al een aantal contacten in opgedaan. Daarmee wil ik bereiken, naast het krijgen van mogelijk nieuwe vrienden, om daar de juiste mensen op de juiste plaats tegen te komen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Binnen een jaar de meest cruciale en nodige info rond hebben en de juiste mensen op de juiste plaatsen gevonden te hebben en daarmee in gesprek te raken. Beter hier door midden gezaagd te worden en nog eens goed overdenken dan bij een financierder met de mond vol tanden te staan, hoewel kwetsbaarheid een gegeven zal zijn. Daarnaast kan ik computers goedkoop inkopen en voor Nederlandse maatstaven, goedkoop hier verkopen. Dat levert minstens 100 euro per computer op en dan heb ik de buitenlandse btw er nog niet vanaf gehaald, tevens kan ik websites bouwen en verkopen, ik ben bekend met cms en kan goedkoop leveren omdat ik werk met open source die vaak enkel een vrijwillige bijdrage vraagt. Dit kan ik vanuit elke locatie doen en door mijn software vanuit een ander land te kopen via legitieme, maar niet hele bekende, manieren bespaar ik honderden euro's op pakketten die hier heel duur zouden kosten. Om elke kosten pot uit te sluiten kan ik ook werken met freeware software en goede producten leveren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Persoonlijke benadering waarin geld een middel is en transparant zaken hoog in het vaandel staat en bovenal, waar dit ook nagekomen kan worden. Dit zal op een website via een tevredenheidsonderzoek meetbaar worden gesteld. We willen niet rijk worden, alleen een redelijk bestaan hebben en mensen in staat stellen daarin mee te doen. Tevens kan ik consulten aanbieden, ik werk een groot deel van mijn leven in de hulpverlening. Men krijgt voor één bedrag alles incl. dus geen uiteindelijke extra kosten van toeristen belasting e.d.

Daarnaast kunnen er thema weekenden gehouden worden voor mensen die speciale honden trainingen willen doen, mijn vrouw doet daar al jaren aan en zal een cursus daarin gaan doen om ook gecertificeerd te zijn. Mensen die deze honden hebben, ik noem een sheltie, kunnen dit ook wel betalen en dan nog kun je scherp zijn in het tarief. Daarnaast kan het geboekt worden en heeft het weinig omzien omdat sommige mensen juist zoeken naar zo weinig mogelijk contact, ook daar zie ik raakvlakken met meerdere doelgroepen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Elke mogelijke hint of correctie, dit is nieuw voor mij en ik heb mezelf een termijn gesteld en zal -indien gewenst- een update van ontwikkelingen plaatsen. Daarnaast zal ik elk advies goed onderzoeken en niet afdoen omdat het me niet uitkomt of aanstaat. Ik heb een eigen bedrijf als webdesigner en allerhande wat daarmee zo gaat. Deze is echter passief geweest de afgelopen jaren, omdat de noodzaak niet erg hoog was, ik heb -nog- een betaalde baan binnen de psychiatrie. Wat ik zeker heel erg van belang vindt is dat het product zorg, op een eerlijke manier bij de klant komt.

 

 

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Marco,

 

Wij, mijn vrouw en ik, willen huisjes gaan verhuren. Een doelgroep die we daarvoor willen bereiken zijn mensen met uiteenlopende psychiatrische problematieken en de bekostiging zou mogelijk kunnen door bestaande bronnen aan te spreken die zich daarvoor lenen. Op die manier hoeft de klant niet tot weinig zelf te bekostigen, ik denk aan awbz. Daarnaast zou deze doelgroep niet voldoende inkomen geven, we willen naast deze voorziening ook een doelgroep met honden bereiken die bv een cursus behendigheid gaat volgen -of andere- in een ontspannen omgeving met veel bos en rust. Tevens is het de bedoeling om ook spirituele thema weekenden te organiseren, de invulling daarvan staat open en kan over -bijna- elk onderwerp gaan.

 

Ons uitgangspunt is niet rijk worden maar onszelf kunnen onderhouden en werk doen wat we leuk vinden en waar je op je eigen wijze een stuk eerlijke zorg kunt verkopen. Van deze administratieve bedoening mag de klant niet de dupe worden, er zal een all in pakket komen die alle kosten dekt, dus wat iemand boekt, betaald iemand en niets meer.

 

Wij hebben drie jaar uitgetrokken om dit te bereiken en ik wil graag feedback over welke stappen het eerst en daarna genomen dienen te worden, ik heb een klein beetje een schets gemaakt hoe ik het zelf in gedachten heb om te beginnen. Daarnaast wil ik graag dat mensen meedenken of dit levensvatbaar kan zijn en wil een ondernemingsplan opstellen die ik hier wil inbrengen, ik meende een kopje "ondernemingsplan" te hebben gezien. Maar dat zal nog even duren, vandaar eerst de informatie rond krijgen. Ook een eventuele financiering zou ik graag advies in hebben, over bv het nemen van een financiering in het land zelf, of toch vanuit Nederland -als het al mogelijk zou zijn- en de mogelijkheden tot subsidie, dat idee kwam pas na het lezen hier.

 

Ik krijg mogelijk op termijn enig geld omdat ik mijn huidige functie ga neerleggen. Nu denk ik erover om dit al te investeren, het is weinig misschien een 6000 euro, maar voldoende om een klein huisje te kopen, niet nieuw maar rustiek. Als we daarmee kunnen laten zien dat we er een groep mensen in kunnen aanspreken, ik denk dit serieus te kunnen doen, maar ben ook bij het aankopen daarvan, afhankelijk van de juiste informatie en de wegen te gaan. Aan de andere kant vraag ik me ook wel weer af of dit de meest slimme zet is voor dat moment.

 

 

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

Beste Luuc,

 

De eerste gedachte die in mij opkwam is dat er nog niet zoveel focus is. Honden, zorg, buitenland, computers, software enzovoort. Om straks eventueel mensen enthousiast te krijgen voor je concept is het van belang om er volledig voor te gaan en 1 of 2 onderwerpen te communiceren.

 

De tweede gedachte die ik heb, is dat jouw project in aanmerking zou kunnen komen voor geld van sponsors. Dit moet dan gerealiseerd worden via fondsenwerving. Ik sprak gisteren de eigenaar van Fondst (www.fondst.net) en die vertelde me toevallig over een project in Nederland met vakantiehuisjes voor ouders met psychisch of lichamelijk zieke kinderen. Zij gaat daar de fondsenwerving voor doen en dat ging niet om kleine bedragen.

 

Ik ben daar zelf niet zo in thuis maar blijkbaar zijn daar wel mogelijkheden voor.

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen moet je geld genereren om het project van de grond te krijgen maar je moet ook te partijen als de zorgverzekeraar benaderen. Wordt het namelijk wel vergoed aan de doelgroep. En als ze het vergoeden aan welke voorwaarden moeten jullie dan voldoen?

 

Het lijkt mij verstandig om toch eerst de belangrijkste speler naar mijn idee te benaderen. Wordt het vergoed en wat zijn daar de voorwaarden van.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Luuc,

 

De eerste gedachte die in mij opkwam is dat er nog niet zoveel focus is. Honden, zorg, buitenland, computers, software enzovoort. Om straks eventueel mensen enthousiast te krijgen voor je concept is het van belang om er volledig voor te gaan en 1 of 2 onderwerpen te communiceren.

 

De tweede gedachte die ik heb, is dat jouw project in aanmerking zou kunnen komen voor geld van sponsors. Dit moet dan gerealiseerd worden via fondsenwerving. Ik sprak gisteren de eigenaar van Fondst (www.fondst.net) en die vertelde me toevallig over een project in Nederland met vakantiehuisjes voor ouders met psychisch of lichamelijk zieke kinderen. Zij gaat daar de fondsenwerving voor doen en dat ging niet om kleine bedragen.

 

Ik ben daar zelf niet zo in thuis maar blijkbaar zijn daar wel mogelijkheden voor.

 

Groetjes, Manon

 

Hallo Manon,

 

Ik heb zoveel ideeën dat het wel eens in elkaar wil overlopen. Focus komt te liggen op het verkrijgen van een stuk land die al voorzien is van bebouwing we hebben een vijf chalets in gedachten, als het opgeknapt dient te worden, geen probleem. De trefwoorden die je noemt zijn de legio aan opties om extra inkomen te genereren.

 

We willen inkomen genereren door mensen uit Nederland met Nederlands geld te laten betalen in een land waar we zelf in levensonderhoud 60% goedkoper uit zullen zijn dan in Nederland. Dit zal de komende jaren meer gelijk trekken gezien is mijn verwachting.

 

Sponsors, daar had ik nog niet aan gedacht, de tweede dag op dit forum en al een heel goed idee. Ik ga me in de materie verdiepen, dankje.

 

Je webshop is trouwens erg mooi en overzichtelijk!!

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

Wij, mijn vrouw en ik, willen huisjes gaan verhuren. Een doelgroep die we daarvoor willen bereiken zijn mensen met uiteenlopende psychiatrische problematieken en de bekostiging zou mogelijk kunnen door bestaande bronnen aan te spreken die zich daarvoor lenen.

 

Zou je " mensen met uiteenlopende psychiatrische problemen" eens kunnen specificeren, wat noem jij uiteenlopende psychiatrische problemen ?

Verder vraag ik mij af in hoeverre je onderzoek hebt gedaan naar de behoefte onder deze doelgroep naar jouw dienst.

Je lijkt nu ook te rekenen op potjes die het voor deze mensen mogelijk zouden moeten maken om een reisje te boeken.

Ook vraag ik mij af opf je zelf ervaring hebt met het werken met mensen met een psychische stoornis, maar goed, eerst wil ik wel eens weten wat jij precies onder die stoornis verstaat.

Link naar reactie
  • 0

Niet alleen moet je geld genereren om het project van de grond te krijgen maar je moet ook te partijen als de zorgverzekeraar benaderen. Wordt het namelijk wel vergoed aan de doelgroep. En als ze het vergoeden aan welke voorwaarden moeten jullie dan voldoen?

 

Het lijkt mij verstandig om toch eerst de belangrijkste speler naar mijn idee te benaderen. Wordt het vergoed en wat zijn daar de voorwaarden van.

 

 

 

Hallo Bo,

 

Correct, dat is wat ik in gedachten heb, maar niet in eerste instantie. Ik ben op deze gedachten gekomen nadat ik vast liep, in de met regelmaat, oneerlijke zorg die gecertificeerde bedrijven verkopen. Tussen aanbod en uitvoering is een wereld van verschil. Vanuit daar heb ik al zeker twee jaar met het idee gelopen en toen bleek dat bv depressie volledig vergoed gaat worden, een remedie tegen depressie is rust.

 

Omdat de zorg steeds meer een commercieel gebeuren is geworden, ben ik redelijk in kennis van de voorwaarden en de manieren hoe deze aan te spreken. Op dit moment gaan we zien of dit werkt, we gaan iemand onder deze condities tussen nu en vijf maanden naar een relatie verwijzen en doen dit via een zorg contract. Vanuit mijn werk heb ik een aantal contacten opgebouwd bij de organisaties die daarover gaan. De belangrijkste speler kon in dit geval de klant zijn die op basis van bv pgb (persoons gebonden budget) op basis van een contract "rust" gaat inkopen.

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

Zou je " mensen met uiteenlopende psychiatrische problemen" eens kunnen specificeren, wat noem jij uiteenlopende psychiatrische problemen ?

Verder vraag ik mij af in hoeverre je onderzoek hebt gedaan naar de behoefte onder deze doelgroep naar jouw dienst.

Je lijkt nu ook te rekenen op potjes die het voor deze mensen mogelijk zouden moeten maken om een reisje te boeken.

Ook vraag ik mij af opf je zelf ervaring hebt met het werken met mensen met een psychische stoornis, maar goed, eerst wil ik wel eens weten wat jij precies onder die stoornis verstaat.

 

Hallo Nico,

 

Ik spreek van een beperking, iemand wordt beperkt in zijn leven en daar zijn ze al te goed van op de hoogte, ik wil insteken op het gezonde deel en dat wat iemand wel kan. Ik heb de afgelopen acht jaren intensief met bijna alle mogelijke ziekte beelden te maken gehad in de ambulante hulpverlening en deels gekoppeld aan een beschermde woonvorm. Daarvoor jeugdhulpverlening/delinquente jongeren/integratie/verslaving en in de dak en thuislozenzorg gewerkt, ik wil mezelf niet overschatten of op de borst kloppen, maar dat is waar ik een hoop uit heb kunnen leren.

 

Dat maakt ook dat ik de wijze die nu gebruikt en regelmatig misbruikt wordt, dat ik van mening ben dat dit anders kan, beter en eerlijker. In eerste instantie gingen mijn gedachten uit naar mensen met bv depressie of mensen die een prikkel arme omgeving nodig zijn. Maar dit staat helemaal open, wat ik niet wil is iets voorhouden waar ik de kennis en faciliteiten niet voor heb. In de zorg tegenwoordig moet ieder maar alles kunnen, dat gaat ten koste van dat waar mensen goed in zijn en dat komt daardoor vaak niet tot zijn recht, we komen nu in een stroming dat we mensen gaan beoordelen op alles wat ze niet kunnen, en door de zzp (zorg zwaartekracht pakket veranderingen awbz naar wmo) zullen organisaties gedwongen worden daarin te produceren, iemand die morgen zelfstandig zou kunnen, dat wordt even uitgesteld als iemand zijn zzp hoog genoeg is.

 

Steeds meer organisaties starten hun eigen travel voorziening -ook dagactiviteiten en meer-, zo ook die waarvoor ik momenteel nog werk. Dit is niet omdat ze een groot hart hebben en vinden dat hun klanten op vakantie zouden moeten, maar omdat het een grote pot met subsidie geeft en het het hoog scoort naar bv het zorgkantoor en potentiële nieuwe klanten.

 

Sterker, ik reken erop een bepaalde doelgroep te kunnen bereiken, mijn netwerk heb ik in de afgelopen vijftien jaar op weten te bouwen en ik ben -nog- nergens op een verkeerde voet bij een werkgever weg gegaan. Alleen omdat ik ergens anders opnieuw creatief kon zijn ben ik van baan verandert en zo snel kleine organisaties groter worden, blijft er steeds minder ruimte om creatief te zijn.

 

Daarnaast liet ik al doorschemeren dat dit een bron van inkomsten kan worden, maar dat er legio andere invullingen voor kunnen worden aangedragen. Dat voor thema weekenden heb ik bv van l'Abri waar ik dat zelf eens heb bijgewoond, geweldig en die doelgroep zoekt je wel op, daarnaast spreken we ook van -in eerste instantie- een vijf huisjes.

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

O natuurlijk het PGB. :)

 

Dat is één optie, als ik zie wat mensen daar als recreatie voorziening aan tarief rekenen, kunnen wij de kosten erg laag houden, mits we het op een goede manier aanpakken, immers, we willen er ook zelf gaan wonen.

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een week verder, ik heb afspraken gemaakt met andere Nederlanders die daar begonnen zijn, de één vanuit zakelijk oogpunt en de ander vanuit persoonlijk oogpunt. Ik heb tijdens het plannen van de reis een route gemaakt die ik ik/wij binnen vier weken hopen te maken. Ik mag van sommige het ondernemingsplan inzien en gebruik maken van hun poll uitslagen op hun website die ik later kan verwerken in het uitwerken van een ondernemingsplanning. Ik heb een vriend die in die wereld zit en die wil dit kosteloos doen en meer.

Ik heb inmiddels via de mail contact gehad met mensen die me willen helpen bij het bekijken wat er nodig is om in aanmerking voor een fonds te komen. Ook hebben we met goede vrienden die we onze hele leven al kennen serieus gesproken over het mogelijk samen dit gaan doen. We zijn eerder jaren buren van elkaar geweest, hij is bouwvakker, wat heel handig kan uitpakken.

It is easier to be born again than to just grow up.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.