• 0

Belangstelling

Beste forumleden/gasten

 

Stel : men wil een informatie netwerk opzetten in de vorm van een mobilekiosk welke je kunt (vestigen)(opzetten) in elke woonplaats, hierbij biedt je aan, de diensten van de plaatselijke bedrijven (dus promoten).Kleine uiteenzetting:je gaat tegen betaling het desbetreffend bedrijf aanbieden op de markt in die woonplaats en eventueel elders(uiteraard tegen betaling)

Welke bedrijven hiervoor in aanmerking komen kun je zelf bepalen.

 

Wat ik mij afvraag of er al zoiets bestaat?Ik bedoel dan niet een VVV kantoor,reisorganisatie.

 

leer elke dag

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoiets ja,

 

Eerst een try-out, huisstyle/behoeften doelgroepen bepalen

Dan misschien als concept lanceren op de markt

 

Uitstraling unit kan zoveel zijn,step lijkt mij wat krap,misschien als logo?denk toch meer aan een verplaatsbare unit die je op eenvoudige wijze kunt verplaatsen.

leer elke dag

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik snap 'm! (denk ik)

 

Er zijn tegenwoordig zo veel mensen met een NEE-NEE sticker op de deur vanwege de enorme bergen folders die er in de bus komen iedere dag... dat jij ze de kans wilt bieden om alleen die folders bij jou van het karretje te komen halen die ze wel willen hebben...

 

Ik denk dat dat nog best een aardig concept is... alleen... dan moeten de mensen waarbij je langs rijdt natuurlijk wel thuis zijn op dat moment... en hoe wil je je folderkar aankondigen? Een huis-aan-huis-folder lijkt me daarvoor niet zo handig...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel het niet rot, maar als je denkt dat ik actief moeite zou gaan doen om reclamefolders te krijgen, ben je he-le-maal de weg kwijt...

 

Gewoon in de bus gooien vind ik prima. Ik krijg er 20, lees er anderhalve en kieper ze net zo vrolijk weer in de vuilnisbak. En vuilniszakken naar beneden werken is minder werk dan folders gaan halen denk ik zo.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

One more try!! ;)

 

men neme een x aantal bedrijven die je op contract zet met de belofte dat je hun waar(diensten) gaat aanbieden op de markt (een markt die we allemaal wel kennen zo een waar groente en fruit,kaas ,pinda's,kleding)word aangeboden.

 

De passant die intresse heeft in de tentoongestelde product(en) voorzie je van de nodige peptalk zodat deze intresse krijgt voor bedrijf X,bedrijf X maakt een offerte en..........jawel er kan handel geschieden.

 

klein reken voorbeeld:maand contract bedrijf X a'45,00 euri X 40 bedrijven lijkt mij toch haalbaar 1800 euri da's voor een dag op de markt

 

,werk er zes op verschilende plaatsen 10800 (p/maand)

verdien wel eens minder in de maand. ::)

En dan spreek ik niet eens over landelijke dekking!

 

Deel nederland eens op in 60 delen X 10800=...............

huur hiervoor mensen in,neem een goede rechterhand in dienst

ga zelf ook nog eens in het buitenland of dit daar ook wil aanslaan en je loopt denk ik op de een of andere manier binnen..

 

 

Tuurlijk kun je ook div varia contracten opstellen om nog meer omzet te genereren.

 

leer elke dag

Link naar reactie
  • 0

Na een nachtje slapen heb ik em weer ge-unlocked. Reden hiervoor is dat je misschien zelf niet weet wat je fout doet.

 

Een aantal vragen moet je jezelf eens stellen:

Waar ga je 40 bedrijven vandaan halen en hoeveel inspanning gaat daar in zitten?

Hoe ga je uitbreiden en wat gaat dat je kosten?

Wat voor structuur ga je dit meegeven?

etc. etc.

 

Je berekening is veelste makkelijk gedacht. Het product geloof ik trouwens ook niet in. Maarja, mensen dachten ook dat Disney gek was.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hoi Technolab,

Mijn aandacht werd getrokken door je 'mobiele versie', waar ik momenteel zelf ook t een en ander in uitzoek.

Maar:

hoe zie jij dan de behoefte(s) van je potentiele klanten?

Zeker omdat je verschillende bedrijven wil vertegenwoordigen, en dan als standplaats de markt, wordt het nogal een slag in de lucht lijkt mij.

Ik denk dat je een soortement van 'gestroomlijnde' stand zou moeten maken, bijv. allerlei aanbieders vertegenwoordigen uit een soortgelijke branche, of een soortement van zelfde factor, bijvoorbeeld 'cadeautjes/kadootjes'.

Dan je standplaats; een gemiddelde standplaats op de markt 'kost' je ongeveer een wachttijd van 2 jaar.

Alles is een beetje met de natte vinger, maar om een grof plaatje te maken. Een beetje 'aangeklede stand' kost zo'n 10.000. Je moet het zootje ook nog vervoeren, ik neem aan dat je niet met een kleedje op de grond gaat zitten. Voorts is die aangeklede stand ook nodig om uberhaupt bedrijven te 'trekken'.

 

Dan de markt: een gemiddelde markt is in mijn ogen nou niet echt 'de' plek om bedrijven te promoten, de markt is de plek voor mensen die vor weinig boodschappen doen, snuffelen tussen vaak niet al te mooie kwaliteit kleding en misschien een innovatieve autowas aan laten smeren.

Dus, wie wil je gaan vertegenwoordigen in je stand? dat moetwel enigszins 'passen'

 

Verder, als je toch in de mobiele hoek wil, kies de best fit, (lees beste plek) waar op dat moment potentiele klanten cq. mensen met die en die behoeftes waar jij een 'antwoord' op hebt.

 

Groetjes

Sascha

Link naar reactie
  • 0

Leuk allemaal maar.......

Je hebt het over mensen in dienst nemen vanaf het begin, ik zou je aanraden om eerst eens salarissen op te zoeken naar functie verhouding en daarna je break-even eens te beijken.

Wat is een rechterhand?

Wie "huur" je in?

 

p.s.

Ik heb een beetje het gevoel dat je op dit forum een goed concept probeert te verzinnen, maakt mij niet zoveel uit maar ik moet je wel waarschuwen dat er veel mensen ook hier komen die waarschijnlijk een gouden idee zoeken om zsm te "jatten", dus als je met al het brainstormen eventueel een leuk idee krijgt, kan het gebeuren dat jouw idee ineens niet meer van jou is :)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
  • 0

Hoi niemandje,

ik probeer alleen wat tips te geven van wat ik tot n u toe weet over mobiele concepten. (mocht het stukje conceptje jatten evt op mij slaan)

verder mijn gegevens staan onder mijn naam (ik geloof mn adres ook, dus je weet waar mn huis woont)

in principe is dit forum bedoelt om elkaar te helpen. En ik geloof dat menig ondernemer al 'alleen' genoeg is in zijn eigen struggles, en hersenspinsels.

Groetjes Sascha

sascha bouwknegt

arjenspolle 3

9088 AN wirdum

06 483 56 874 zazabees@hotmail.com

voor het geval het niet op de lijst staat

Link naar reactie
  • 0

da's waar,dat mensen hier shoppen voor leuke ideeen.(ik waardeer je opletzaamheid)maar ik tracht op deze manier meer te weten te komen over mijn onderwerp.

Risico vrij is dit zeker niet,vandaar zo nu en dan ook die onduidelijke vraagstelling misschien.

 

Persoonlijk ontbreekt mij het aan de know-how van een aantal zaken.

 

Maar mijn hoofdvraag was als je mijn post leest zijn er soort gelijke bedrijven die zoiets al zijn begonnen?,tja en dat roept natuurlijk allerlei andere vragen op.(open vragen stellen,kun je alle kanten mee op,maar je krijgt ook meer reactie's)

 

 

leer elke dag

Link naar reactie
  • 0

 

Wat jij beschrijft is een variant op field marketing. Folderen en samplen is een grote business, er is zelfs een aparte vereniging voor: de DFMA met een eigen website waar je wat info kan vinden.

 

Voorbeelden van echte market-eers vind je daar niet, maar ze bestaan wel. Denk aan colporteurs van de Telegraaf en ECI die op de markt hun brood proberen te verdienen. Dat is een hard bestaan, kan ik je verzekeren. Volgens mij kun je beter stroopwafels bakken op de markt.

 

Maar om een bedrijfje in field marketing te beginnen, heb je eigenlijk niks nodig. Geen opleiding, geen kapitaal, geen ervaring: alleen een mooi praatje om je opdrachtgevers te overtuigen. Een goeie presentatie. En als ik nou kijk naar jouw presentatie hier, dan valt daar een boel aan te verbeteren.

 

Sterkte ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat mag dan waar zijn Twalevel, maar als hij hier met een glad verkooppraatje op het forum aan was gekomen, dan had hij waarschijnlijk geen enkele reactie gekregen en was de thread meteen op slot gegaan... ;)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

 

Tis nie glad, tis geen verkoop en tis geen praatje. Dan moet het wel een raadseltje zijn...

 

klein rekenvoorbeeld: maand contract bedrijf X a' 45,00 euri X 40 bedrijven lijkt mij toch haalbaar 1800 euri da's voor een dag op de markt, werk er zes op verschilende plaatsen: 10800 (p/maand)

 

groot rekenvoorbeeld: jaar contract bedrijf X a' 500 euri X 40 bedrijven is 20000 euri voor een uur op de markt, werk er acht per dag is 0,8 miljoen per week.

 

zoek de verschillen ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helaas, veronica's srv wagen die de folders rondgooit denk ik die de weg he le maal kwijt is, is voor even ge-unlocked zodat zij de beste best fit krijgt zodat het zootje roep zoek de verschillen?

 

Ja ik denk dat ik weg kwijt ben. :D

 

zullen we er maar mee ophouden,voordat het een school voorbeeld wordt hoe het niet moet

Ik dank eenieder voor zijn haar inzet en wens jullie veel wijze momenten toe in de toekomst........

leer elke dag

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.