• 0

Leuk idee: strandballen verspreiden om zo buzz te creëren. Hebben jullie tips?

Beste Leden,

 

Ik ben op dit moment bezig met een leuke "buzz"achtige promotieactie en ik hoor graag jullie mening en

wellicht hebben jullie wat tips / opmerkingen...

 

Strandballen actie..

 

De komende week verspreid in in een aantal gemeenten rondom onze vestigingsplaats zo'n 200 strandballen.

Deze strandballen zijn knaloranje en op de strandballen staat een webadres ( www.balletjeopgooien.nl) op deze website staat beschreven wat we nu precies willen uitdragen met deze strandballen en wat de achterliggende gedachte is.

 

Het is een typische Buzz actie.. geen directe verkoop.. maar gesprekstof creëren. Waar komen de strandballen vandaan?

Wat is de betekenis achter de strandballen? En dan komt men op de website..

Op de website laten we zien waarom we een balletje op gooien, waarom de online / offline promotie van veel bedrijven beter kan… Een discussie is geboren.

 

Voorbeeld:

De bal ligt bij u! is een kreet die in deze tijd meer naar voren komt.. klanten komen niet meer vanzelf, effectief aan de slag gaan met acquisitie en promotie is meer actueel dan ooit.

 

Zeker zo voor de vakantie is een strandbal altijd leuk.. leuker dan het zoveelste bedrukte kantoorartikel wat men krijgt… mensen nemen de bal mee op vakantie bijvoorbeeld

 

 

Deze actie is vooral bekendheid creëren.. laten zien dat we er zijn.. en de ballen hebben om het net even wat anders aan te pakken dan de rest!Ook veracht ik geen ellende met straatbeeld vervuiling of iets dergelijks die je bijvoorbeeld wel hebt met sticker / flyer acties zo rond de vakantieperiode denk ik dat de ballen wel meegenomen worden.

 

Mijn vraag: is dit leuk? wordt het opgepakt? zo ja hoe dit het beste aan te pakken? ( persberichten etc)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind het een mooie, maar zorg wel voor zeer gerichte verspreiding in tijd (mooi weer) en plaats (ondernemersborrels, bedrijfsvolleybalavonden, golfterrein etc).

 

Succes,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Verspreiden is inderdaad wat ingewikkelder dan ik het doe voorkomen. Zwembaden, kantoren van lokale media, drukke winkelstraten en natuurlijk bedrijventerreinen zijn denk ik de juiste plaatsten voor de strandballen.

 

Ik denk overigens dat de tampon actie voor wat zooi zorgt in de zee etc. wij pakken het wat kleinschaliger aan en ik denk (hoop) dat de strandballen meegenomen worden en dus niet voor veel zooi zorgen.. ::)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Verspreiden is inderdaad wat ingewikkelder dan ik het doe voorkomen. Zwembaden, kantoren van lokale media, drukke winkelstraten en natuurlijk bedrijventerreinen zijn denk ik de juiste plaatsten voor de strandballen.

 

Ik denk overigens dat de tampon actie voor wat zooi zorgt in de zee etc. wij pakken het wat kleinschaliger aan en ik denk (hoop) dat de strandballen meegenomen worden en dus niet voor veel zooi zorgen.. ::)

 

zooi = aandacht :-)

http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2009/week28/wo_libresse.avi_plain.xml

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Vergeet onderwijsinstellingen niet, voorzover die nog niet gesloten zijn. Kun je geen foto's met strandbal naar je website laten uploaden door mensen die met zo'n strandbal spelen? Lijkt me een mooie showcase voor een interactieve, mobiele toepassing en om bezoekers daadwerkelijk naar jullie website te trekken. Ik schiet door, maar dit kun je ook herhalen met reclamepennen, ijsmutsen enz, of als dienst aanbieden natuurlijk. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf van mijn zus had recent bij de optreden van Guus Meeuwis in het PSV-stadion ook strandballen 'losgelaten'. Tientallen ballen vlogen boven het publiek en waren diverse malen in beeld bij de registratie van het concert op tv. Op zich dus zeker niet verkeerd om in te zetten, maar zoals hierboven al wordt aangehaald: doe het gericht en niet door ze zomaar ergens neer te leggen. En een video van de resultaten vinden we ook wel leuk om te zien.

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Kun je geen foto's met strandbal naar je website laten uploaden door mensen die met zo'n strandbal spelen? Lijkt me een mooie showcase voor een interactieve, mobiele toepassing en om bezoekers daadwerkelijk naar jullie website te trekken.

 

 

We hebben sowieso link geplaatst waarmee bezoekers hun strandbal foto's kunnen mailen, maar misschien dat het direct uploaden van foto's een goed idee is inderdaad!

 

verder gaan we (als de ballen binnen zijn) zelf ook foto's / filmpjes maken

Link naar reactie
  • 0

ik vind het een ( op zijn brabants..) Kei leuk idee! de site met die ballen spreekt me erg aan.

ik vraag me alleen af....je doelgroep is b2c. Je loopt met het rondstrooien van deze ballen dan m.i. een aardige kans dat deze bij de "verkeerde" mensen terecht komen?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

ik vind het een ( op zijn brabants..) Kei leuk idee! de site met die ballen spreekt me erg aan.

ik vraag me alleen af....je doelgroep is b2c. Je loopt met het rondstrooien van deze ballen dan m.i. een aardige kans dat deze bij de "verkeerde" mensen terecht komen?

 

 

bedankt voor de reactie en je vraag,

 

Nou het is zo dat ik het anders beredeneer in deze kwestie... elke potentieel klant is ook wel eens vrij en als consument

op stap in zwembaden, winkelstraten en op evenementen. Vooral mijn zakelijke klanten met kinderen zullen de actie waarderen, als is het alleen maar omdat de bal leuk is voor tijdens de vakantie!

 

Ook is het zo dat de ballen in kleine en hechte gemeenschappen worden verspreid, in deze plaatsten gaat nieuws meestal als een lopend vuurtje en dat is dus ook hopelijk het geval bij deze actie :P

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om op de site ook te vermelden dat ze de strandbal kunnen terugsturen als ze m niet meer willen. Strandballen worden gemaakt van ongezond, milieuonvriendelijke materiaal, echt troep. Dan kun jij ze daarna bij het plastic afval brengen wat sinds kort wordt gescheiden.

Link naar reactie
  • 0

sorry en dit zal me niet in dank worden afgenomen, niet vervelend bedoeld, maar is dat niet wat overdreven?

Dat kost ook nog eens een hoop extra drukwerk en we zetten toch ook niet op elke flyer en envelop dat mensen dit in de papierbak moeten gooien en niet bij het groenafval?

Of kunnen we er niet vanuit gaan dat mensen hun eigen verantwoordelijkheden nemen en juist sorteren?

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Is dat even jammer.. de ballen zijn al bedrukt.

 

Maar zeker een goed idee, dat mensen hem terug kunnen sturen, een goed gebaar ook! ik zal er op de website

eens een stukje aan wijden.

Al hoop ik stiekem natuurlijk dat de ballen onder de mensen blijven. :P

 

p.s. iemand nog bruikbare tips voor het vergroten van de bekendheid van een dergelijke actie?

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je nog iets doen dat de strandballen niet per ongeluk bij de juiste doelgroep belanden maar dat je de doelgroep ook nog laat zoeken?

Een advertentie in de plaatselijke krant dat een combinatie van het krantenknipsel en een gevonden bal iets kan opleveren? Of een dubbelspel? 2 ondernemers met 2 strandballen is de prijs van 1 of iets dergelijks?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om op de site ook te vermelden dat ze de strandbal kunnen terugsturen als ze m niet meer willen. Strandballen worden gemaakt van ongezond, milieuonvriendelijke materiaal, echt troep. Dan kun jij ze daarna bij het plastic afval brengen wat sinds kort wordt gescheiden.

 

tadaa! www.balletjeopgooien.nl

 

Link naar reactie
  • 2

 

Leuke actie, verkeerde doelgroep en verkeerde lokatie. Want dan ben ik op dat strand met mijn kinderen en struikel ik over zo'n strandbal en ga ik naar de website en dan tref ik daar iets aan waar ik (en 99,9% van alle strandbezoekers) niks aan heb.

 

Want juist nu is het belangrijk dat uw organisatie zich gaat verdiepen in het verbeteren van uw promotie en marketing. Heeft u er wel eens bij stilgestaan hoe belangrijk het is om uw positie in de markt te verbeteren en te behouden?

 

En als ik dan toch met marketing bezig ben, dan zeker niet met een leverancier die het begrip waste niet goed begrijpt. Ik werk liever met een bureau dat mijn budget goed inzet. Want hier lijkt het enthousiasme voor een ideetje te winnen van gezond verstand. Kijk mams: wij doen ook aan buzz.

 

Overal duiken ze op in de regio... in Woerden, Montfoort en IJsselstein schijnen strandballen gezien te zijn maar niemand schijnt te weten waar ze vandaan komen.

 

Terug naar de tekentafel!

 

Of ballen alleen uitdelen op b-to-b events. Gebeurt er niks in de openlucht binnenkort? Of bij De Baak?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee, en erg interessant omdat ik zelf ook aan het na denken ben om zoiets op te zetten. Gisteren in bijna 1x een boek over quarilla marketing uit gelezen. Ook daar hadden ze het over buzz etc.

 

Ik heb even een stukje opgezocht waar je, volgens het boek, aan moet voldoen om een goede pr-stunt uit te halen:

 

1: bereik

2: helderheid

3: relevantie

4: opvallen

5: timing

 

Het is een erg leuk concept alleen ik ben bang dat een strandbal te weinig met jou bedrijf te maken heeft. Je schiet niet echt gericht denk ik.

 

Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten! Wat verwacht je zelf?

 

Respect voor de mensen welke dit soort acties doen! Je hebt toch wel lef nodig om zoiets uit te voeren.

Link naar reactie
  • 0

Leuk... maar 200 ballen ? die moet je dan wel heel erg doelgroepgericht verspreiden. ik zou er niet op rekenen dat die toevallig in net de goede handen terecht komen. ik zou me ook niet richten op je omgeving/ plaats vestiging want je bent toch niet afhankelijk van je vestigingsplaats ? Een strand als het bloemendaalse strand kan wel, meer kans op het goede publiek, of het higherlevel beach event ;) maar voor je het weet waaien ze in zee... das dan verspilling en inderdaad niet best voor het milieu.... :P euh... een vakbeurs...die worden al overspoelt met info. daar valt het niet meer op bij publiek en pers."@U beach" vind ik toch wel passend (zie alhier de agenda) verder de parkeerplaats van de Macro... wel de doelgroep maar levert levensgevaarlijke situaties op... golfbaan ? daar verwaardigd niemand om een bal op te pakken... nou mensen gooi eens een doelgericht balletje op :)

 

p.s. zet op de website paas deze bal door naar de juiste persoon en verdien bij afname van onze diensten een aantrekkelijk zomers cadeau.

(stickertje met uniek nr. op de bal, nr en gegevens registreren, duidelijk erbij zetten dat de gegevens niet aan derden gegeven worden)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.