• 0

Leuk idee: strandballen verspreiden om zo buzz te creëren. Hebben jullie tips?

Beste Leden,

 

Ik ben op dit moment bezig met een leuke "buzz"achtige promotieactie en ik hoor graag jullie mening en

wellicht hebben jullie wat tips / opmerkingen...

 

Strandballen actie..

 

De komende week verspreid in in een aantal gemeenten rondom onze vestigingsplaats zo'n 200 strandballen.

Deze strandballen zijn knaloranje en op de strandballen staat een webadres ( www.balletjeopgooien.nl) op deze website staat beschreven wat we nu precies willen uitdragen met deze strandballen en wat de achterliggende gedachte is.

 

Het is een typische Buzz actie.. geen directe verkoop.. maar gesprekstof creëren. Waar komen de strandballen vandaan?

Wat is de betekenis achter de strandballen? En dan komt men op de website..

Op de website laten we zien waarom we een balletje op gooien, waarom de online / offline promotie van veel bedrijven beter kan… Een discussie is geboren.

 

Voorbeeld:

De bal ligt bij u! is een kreet die in deze tijd meer naar voren komt.. klanten komen niet meer vanzelf, effectief aan de slag gaan met acquisitie en promotie is meer actueel dan ooit.

 

Zeker zo voor de vakantie is een strandbal altijd leuk.. leuker dan het zoveelste bedrukte kantoorartikel wat men krijgt… mensen nemen de bal mee op vakantie bijvoorbeeld

 

 

Deze actie is vooral bekendheid creëren.. laten zien dat we er zijn.. en de ballen hebben om het net even wat anders aan te pakken dan de rest!Ook veracht ik geen ellende met straatbeeld vervuiling of iets dergelijks die je bijvoorbeeld wel hebt met sticker / flyer acties zo rond de vakantieperiode denk ik dat de ballen wel meegenomen worden.

 

Mijn vraag: is dit leuk? wordt het opgepakt? zo ja hoe dit het beste aan te pakken? ( persberichten etc)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Nu is het al moeilijk jullie specifieke doelgroep goed vast te stellen immers als je praat over websites voor zakelijk gebruik heb je een hele grote markt c.q. doelgroep.

 

Waarom niet alle strandballen tegelijk op de Dam gooien en kijken of de media het misschien oppikt.

Misschien beter nog de media eerst op de hoogte te stellen van jullie daad en een tijd afspreken als jullie de actie gaan uitvoeren.

 

P.s. doe er een beetje water in dan waaien ze niet weg.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de website wat veranderen, het ziet er nu uit alsof deze ook puur over de actie gaat. Trek gelijk de aandacht met wat je doet!

 

"De bal ligt bij u! is een kreet die we in deze tijd steeds vaker tegenkomen.

Klanten komen niet meer vanzelf naar u toe. Effectief aan de slag gaan met acquisitie en

promotie is belangrijker dan ooit."

 

Die laatste zin bovenaan de website pakt mij bv meer dan 'Heeft u ze al gezien': "Ja hehe ik heb ze al gezien, het stond verdorie op die strandbal die ineens aan kwam waaien."

Even een kleine tip ;) Al vind ik 200 strandballen verspreid over verschillende gemeente niet heel veel.

Link naar reactie
  • 0

In de header heeft de schaduw van de meest rechter bal een rare artifact. Ik zou in ieder geval er wel voor zorgen dat het design dan helemaal perfect is als je designs wil verkopen :).

 

En je verkoopt mobiele websites, waarom dan hier geen mobiele website van? Die bal kom je juist onderweg tegen toch?

 

 

haha, laten we daar nu al mee bezig zijn.. hoop de mobiele website vandaag af te hebben.. deze wordt niet speciaal benoemd maar zal verschijnen als je met je mobiele telefoon naar de reguliere website gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet alle strandballen tegelijk op de Dam gooien en kijken of de media het misschien oppikt.

Kijk, dan heb je de aandacht! Of het de juiste is daarentegen....

Ik ben het er wel mee eens dat dit waarschijnlijk door je enthousiasme vooral voor jezelf een geslaagde actie is, maar of er na die 200 ballen iets aan de strijkstok blijft hangen....we horen het graag!

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Nu is het al moeilijk jullie specifieke doelgroep goed vast te stellen immers als je praat over websites voor zakelijk gebruik heb je een hele grote markt c.q. doelgroep.

 

Waarom niet alle strandballen tegelijk op de Dam gooien en kijken of de media het misschien oppikt.

Misschien beter nog de media eerst op de hoogte te stellen van jullie daad en een tijd afspreken als jullie de actie gaan uitvoeren.

 

P.s. doe er een beetje water in dan waaien ze niet weg.

 

water! goed idee, ook ga ik er een paar vastmaken aan bomen en gebouwen .. dat het lekker opvalt en inderdaad dat ze niet snel wegwaaien.

 

Misschien is het ook wel een idee om de strandballen op 1 plek te droppen.. de aankondigingsperberichten zijn al verstuurd, maar ik denk dat het 2e persbericht meer effect heeft omdat de ballen dan al verspreid zijn.

 

Uiteraard gaan er ook strandballen naar lokale omroepen etc.

Link naar reactie
  • 0

Linkje naar de mobiele site, voor de vast internettende HL-vriendjes? Hier zit misschien nog wel meer doelgroep dan dat je met de actie aan gaat spreken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • -1

Een link is niet eens nodig, men kan (ik hoop het eind van de ochtend al) met zijn / haar mobiele telefoon naar www.balletjeopgooien.nl gaan voor de mobiele versie.

 

Het juiste pad wordt overigens www.balletjeopgooien.nl/m

 

UPDATE!.. de mobiele website is online. (tips)

Link naar reactie
  • 1

Even een update voor de belangstellenden:

 

Actie: Oranje strandballen verspreiden met een webadres erop bedrukt.

 

Locaties: Binnenstad verschillende gemeenten, industrieterreinen verschillende gemeenten, zwembaden, Makro parkeerplaatsten, lokale evenementen

 

Boodschap: iedereen een fijne vakantie wensen uiteraard, maar ook een signaal afgeven waarmee we iedereen erop willen wijzen dat we er na de vakantie weer hard tegenaan moeten met z'n allen.. vooral in financieel moeilijke tijden is het verstandig om effectief bezig te zijn met promotie en marketing.

 

Doel: in de eerste instantie awareness, naamsbekendheid en free publicity creëren. Daarnaast hopen we dat bovenstaande boodschap wordt begrepen en hopelijk opgevolgd.

 

Extra informatie: Heb veel tips van dit forum meegenomen in mijn actie.. vooral het selectief verspreiden bij de doelgroep. denk bijvoorbeeld aan de locaties of tijdstippen.. Voorbeeld: tijdens de lunch gaan veel zakenlui op het industrieterrein een wandelingetje maken --> wij hebben de strandballen een half uur voor de lunch op de meest drukke wandelroutes geplaatst.. bijna allemaal zijn ze meegenomen terug naar de bedrijven.

 

 

Tot nu toe: het gaat lang niet slecht met de free publicity, na 2 dagen van verspreiding verschijnen we 2 maal in de lokale kranten en komen we bij de zoekterm "oranje strandballen" op Google een aantal web artikelen tegen over onze actie. Bijna alle strandballen die we verspreid hebben zijn meegenomen door mensen, hopelijk om thuis nog even te kijken waar dat webadres nu precies op slaat.

 

De actie kost net zoveel als een opvallende advertentie waar iedereen overheen leest,

maar we krijgen er meer voor terug. 8)

 

Link naar reactie
  • 0

Wat leuk ! dat je echt wat met de tips doet , dat de ballen meegenomen worden etc. En bovenal dat jullie er zelf zo positief tegenaan kijken, dat is het hele geheim, de sleutel (naar de kans op ) succes, niet geschoten is altijd mis ;)

benieuwd of er nog verder iets direct uit voortvloeit (ik hoop het ) maar je hebt gelijk ; het levert in ieder geval op een leuke, sympathieke manier free publicity en naamsbekendheid op.

Veel succes, fijne zomer , ;) Leonie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.