Uitwerken idee bedrijfje?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zit op de middelbare school en ik wil mijn eigen bedrijfje opstarten, vorig jaar ben ik zelf al een beetje gaan ondernemen op school door Kitkat Chunky's in te kopen en dan verkopen met winst(natuurlijk wel met een lagere prijs dan die van de automaat). Heeft iemand tips hoe ik het een beetje kan uitbreiden? Want het lijkt mij leuk om hier gewoon je geld mee te verdienen in plaats van kranten lopen etc...

 

Met vriendelijke groet,

 

Hubert

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Ik zit op de middelbare school en ik wil mijn eigen bedrijfje opstarten, vorig jaar ben ik zelf al een beetje gaan ondernemen op school door Kitkat Chunky's in te kopen en dan verkopen met winst(natuurlijk wel met een lagere prijs dan die van de automaat). Heeft iemand tips hoe ik het een beetje kan uitbreiden? Want het lijkt mij leuk om hier gewoon je geld mee te verdienen in plaats van kranten lopen etc...

 

Met vriendelijke groet,

 

Hubert

 

Ook mars en twix te gaan verkopen >;(

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ja dat begrijp ik zelf ook wel maar moet ik ook een bedrijfsplan maken en een overzicht met mijn uitgaven en inkomsten zodat ik weet waar ik het meeste winst op maak? En is het mogelijk om bijvoorbeeld producten uit het buitenland te importeren en gewoon te verkopen op school.. Mag dat igenlijk we zondervergunning ed?

Link naar reactie

@TS,

 

Is het mogelijk dat je ook meerdere soorten 'candybar's' of andere gerelateerde producten kan inkopen?

Of zit je alleen met KitKat Chunky's?

 

Dan zou je een soort van 'corner' kunnen beginnen. Frisdrank, koffie/thee/chocomel/soep, afbakbroodjes, koeken, chips.

In de zomer ijs. Ik noem maar wat gekke dingen. Lang geleden op mijn eerste middelbareschool verkocht de school zelf middels een 'corner-achtige' setting ook dit soort spul. Elke dag verkochten ze iets speciaals voor in de grote pauze. Dan waren het weer warme appelflappen, saucijzenbroodjes, mini-pizza's etc. Misschien dat je met de directie en concierge van je school kan regelen om een dergelijke ruimte te krijgen/huren om zo je producten te verkopen. Misschien zelf zelfs met een kleine percentage voor de school zelf.

 

Maar waarom ga je geen gezonde producten verkopen? Of zeg ik nu iets heel geks.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie

Ja dat begrijp ik zelf ook wel maar moet ik ook een bedrijfsplan maken en een overzicht met mijn uitgaven en inkomsten zodat ik weet waar ik het meeste winst op maak? En is het mogelijk om bijvoorbeeld producten uit het buitenland te importeren en gewoon te verkopen op school.. Mag dat igenlijk we zondervergunning ed?

 

 

Ik zou niet "zomaar" voedselwaar importen uit het buitenland... Alleen al het idee dat het misschien bedorven of besmet is ( wat je niet fysiek kan zien ) dan heb je toch een redelijk groot probleem!

Link naar reactie

Het probleem is dat er op mijn school al een kantine is die broodjes etc verkoopt zij beheren ook de automaten.. Ik zal mijn assortiment uitbreiden en ook bijhouden wat er wordt uitgegeven en er in het laatje komt(dit kan toch gewoon in excel)?

Link naar reactie

Beste Hubert,

 

Leuk dat je al zo ondernemend aan het denken bent!

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat als jouw ideeën een succes worden dat je dan problemen krijgt met school en met de kantine van school. Is het misschien een idee om te kiezen voor andere producten dan voeding?

Anders loop je het risico dat als het niet echt loopt, je er niks mee opschiet en als het wel loopt dat je problemen krijgt.

 

Je kunt alles bijhouden in excel natuurlijk.

 

Groetjes, Manon

 

 

Link naar reactie

Ik denk dat de schoolleiding het verbied maar dat doen ze denk ik bij alle producten, maar als ik zie wat er wordt uitgegeven aan broodjes/snoep etc dan kunnen ze ook wel zeuren want ze verdienen goud geld dan zou ik denken dat ze toch wel wat kunnen missen aangezien ik vermoed dat hun loonkosten derhalve laag zijn dat het gewoon heel goed loopt.. Heeft iemand suggesties voor andere producten die ik kan verkopen?

Link naar reactie

Als je nu op deze manier wilt werken, dan is flyeren of proppen een optie...laat je verder inspireren door dit forum voor serieuzere, buitenschoolse activiteiten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Maar Hubert, dan ben eigenlijk producten aan het verhandelen op grond van je 'concurrent'.

Ik denk dat een plaatselijke supermarkt blij is als jij in hun supermarkt dezelfde producten gaat verhandelen voor lagere prijzen.

 

Heb je trouwens al wat gehoord van de schooldirectie, over jouw activiteiten?

Wat zeggen zij daarvan, of weten ze nog helemaal niets van jouw handel op hun grondbezit.

 

Ik zou er wel mee oppassen, en zeker als ik jouw plannen lees, dat je het wil gaan uitbreiden.

Ik ben benieuwd wat de schooldirectie van jouw praktijken en plannen vind.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie

Ze weten er nog niks van... Misschien is het inderdaad een idee om even te kijken wat ik buiten school kan doen. Eerst maar even vragen aan de schoolleiding,dat kan nu niet aangezien het vakantie is. Heeft iemand een suggestie voor wat ik buiten school kan doen? Ik hou sowieso van handel drijven ik vind het vooral leuk om dingen(zoals jullie al doorhadden)in kopen en verkopen met winst(wat bijna iedereen leuk vind)en als ik iets buiten school wil doen heb ik zeker een groter startkapitaal nodig?

Link naar reactie

Wil je dit wel bedrijfsmatig doen? Het is interessant als je 't groot genoeg kunt aanpakken, maar ik vermoed dat je hooguit 1 school kunt voorzien. (Of je moet heel hard in de pauze heen en weer fietsen.)

 

Maak er een bedrijfje van en je kan belasting gaan betalen. Als je er geen honderden euro's aan verdient, moet je 't misschien maar als veredelde hobby zien?

Link naar reactie

Als het binnen de school niet mag kun je het nog altijd net iets buiten het schoolplein gaan verkopen, zolang de leerlingen je weten te vinden lijkt me dat geen gigantisch probleem.

 

Wellicht is het een idee om op termijn iets als dit aan te schaffen (uiteraard vullen met snoepgoed e.d.)

https://chillfactorperformance.3dcartstores.com/assets/images/chill%20patrol/portable%20sales.JPG

 

Op die manier zou je evt. ook jongeren op andere scholen om met die dingen rond te gaan lopen. Zij kopen bij jou in met een kleine marge en krijgen dat draagding in bruikleen.

 

Over een paar jaar vervang je je loopapparaten door wat kleine maar goed gevulde tuctuc's om je waren uit te verkopen.

 

Vind het grappig, hoop dat je het een slagje grotere kunt krijgen. Succes!!!

 

 

Link naar reactie

Wat dacht je er van om je plannen om ondernemer te worden met de school te bespreken? Zij kunnen jou informatie geven over vervolg opleidingen in de vorm van studie advies vervolgens kun je een keer per week met je studebegeleider afspreken om je te helpen met je strategie, planning en uitvoering. Als je een band met je school opbouwd en samen met de directie van de school iets kunt bedenken wat je als startende ondernemer kunt doen waarbij de school zelf klant of partner is heb je gelijk stevige grond om op te staan. Ga ook eens (met je ouders) naar de Kamer van Koophandel.

Link naar reactie

misschien is informeren bij je school of je de schoolkantine niet kan overnemen? op veel scholen worden die nog steeds gedraaid door concierges (die hier vaak nog eens de pest in hebben) Ik kan me best voorstellen dat een school openstaat voor een dergelijk initiatief vanuit een leerling.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.