• 0

Wijzigingen in de BTW van / naar buitenland per 1-1-2010

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste allemaal,

 

Normaal als je een product of producten in een ander Euro land koopt kan je als bedrijf de BTW naar jouw laten verleggen.

Je krijgt dan de producten geleverd zonder BTW op de factuur.

Op je BTW aangifte doe je net of je de BTW betaald hebt en trekt deze verderop het formulier weer af.

Het door jouw ontvangen BTW bedrag van de verkoop prijs dien je dan ook volledig af te dragen aan de belasting.

Een simpele uitleg, maar volgens mij wel juist.

 

Deze regeling was in het leven geroepen om de papieren rompslomp tegen te gaan, maar door vooral de ontwikkelingen op het internet en wie weet wat nog meer, komen de papieren weer terug.

Wellicht nog andere redenen?

 

Nu kun doormiddel van een formulier je buitenlandse EU BTW terug vorderen.

De vraag is hoe boek je dit?

Voer je dit op als betaalde BTW en als je het geld over 3 maanden van de belasting dienst terug krijgt voer je het dan op als ontvangen BTW?

Of behandel je het net zo als verlegde of normale BTW? en trek je het meteen weer af op de aangifte?

 

wie o wie weet raad?

 

Met groet,

 

Adrie Neyenhuys

Link naar reactie
  • 0

Beste Adrie,

 

Je 'simpele uitleg' is juist.

 

Buitenlandse BTW die je via de verlegging niet kunt verrekenen kun je in tegenstelling tot vóór 2010 nu bij de NL-fiscus terugvragen via een digitaal formulier. De NL-fiscus stuurt dit door naar het betreffende EU-land. De wijze van boeking verschilt niet met die van vóór 2010.

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt John,

 

Voor de snelle respons, maar is nu de opgevoerde buitenlandse BTW te boeken als normale BTW of als verlegde BTW.

en als je de BTW terugkrijgt van de belasting moet je deze dan boeken.

volgens mij staat op het BTW formulier geen vraag met ,,terug ontvangen BTW''

maak ik een denkfout ? graag je deskundige mening.

 

met groet,

 

adrie neyenhuys

Link naar reactie
  • 0

Hoi Adrie,

 

ik zou per land waar de BTW niet wordt verlegd een grootboek rekening aan maken met als omschrijving "Te vorderen BTW land X". De in rekening gebrachte BTW kan je dan daar opboeken en wanneer je het geld terug ontvangt, kan je de ontvangst ook op die rekening boeken. Daarmee zorg er voor dat de BTW buiten je resultatenrekening blijft, je vorderingen op de juiste positie blijft en dat je gemakkelijk kan aangeven hoeveel BTW je per land gaat ontvangen.

 

Groetjes,

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

beste allemaal,

 

Bedankt voor jullie advies en moeite, maar nog steeds heb ik geen duidelijk antwoord op mijn laatste vragen.

Waar vul je de echt betaalde buitenlandse BTW in?

 

Verlegde BTW heb je niet echt betaald je doet maar alsof (zie citaat boven)

 

Is het normale betaalde BTW zoals die voor het binnenland geldt of is het verlegde BTW, die je dan wel echt hebt betaald!

En waar laat je de terugontvangen BTW.

 

In de voorlichting wordt gesuggereerd, dat je deze belasting van de buitenlandse belastingdienst terug krijgt en de Nederlandse belastingdienst alleen maar als bemiddelaar dienst doet is dit juist?

 

met groet,

 

Adrie Neyenhuys

 

Link naar reactie
  • 0

Adrie,

 

Als je in NL inkoopt of kosten maakt zit daar doorgaans BTW op die je als voorbelasting boekt. Pas bij je aangifte krijg je die terug.

De door jou te claimen belasting uit het buitenland is gewoon voorbelasting al loopt de teruggave ervan niet via je normale aangifte. De boeking blijft hetzelfde, al kan ik me in de handreiking die Sander geeft wel vinden.

 

Het is iig geen verlegde BTW.

 

Quote: In de voorlichting wordt gesuggereerd, dat je deze belasting van de buitenlandse belastingdienst terug krijgt en de Nederlandse belastingdienst alleen maar als bemiddelaar dienst doet is dit juist?

Ja!

 

Ik hoop dat het zo duidelijk is, en zo niet, dan lezen we het wel.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Soms heb ik het gevoel dat ik stomme vragen stel, maar opeens dacht ik je betaald een belasting in dit geval de Buitenlandse BTW vervolgens voer je deze op als voorbelasting, dus je brengt deze in mindering op je ontvangen BTW in feite trek je deze dus af en daar loop ik vast, want waarom zou je een belasting terugkrijgen die je alreeds verrekend hebt met de ontvangen belasting van je verkochte artikelen.

 

Dit doe je ook met je Nederlandse leveranciers hier krijg je achteraf ook geen BTW terug van de belasting, die heb je immers al verrekend met je opgave.

 

Ik begrijp wel, dat het buitenlandse BTW is en je deze terugkrijgt van de buitenlandse belastingdienst, maar in dit geval zou je deze BTW tweemaal terugkrijgen eenmaal via je opgave (voorbelasting) en eenmaal via het buitenland.

 

Citeer: (De door jou te claimen belasting uit het buitenland is gewoon voorbelasting al loopt de teruggave ervan niet via je normale aangifte)

Waar vul je deze belasting dan wel in?welke andere dan de normale aangifte?je hebt maar een aangifte formulier!

 

waar zit de denkfout?

 

Verder is het standaard formulier,, verzoek om teruggave BTW '' ook niet erg duidelijk in de toelichting staat dat u het formulier in de taal moet invullen van het land van teruggave!!!

 

Maar het formulier is geheel in het Nederlands gesteld!

Verder moet je alle originele facturen bijvoegen.

 

Mogen dat geen kopieën zijn?

 

Kortom ik voorzie veel problemen en het zou simpeler worden toch?

 

Soms krijg ik het gevoel, dat ze constant barrières en drempels opwerpen om maar geen belasting terug hoeven te betalen.

 

met groet.

 

Adrie

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wel, dat het buitenlandse BTW is en je deze terugkrijgt van de buitenlandse belastingdienst, maar in dit geval zou je deze BTW tweemaal terugkrijgen eenmaal via je opgave (voorbelasting) en eenmaal via het buitenland.

 

Citeer: (De door jou te claimen belasting uit het buitenland is gewoon voorbelasting al loopt de teruggave ervan niet via je normale aangifte)

Waar vul je deze belasting dan wel in?welke andere dan de normale aangifte?je hebt maar een aangifte formulier!

 

Adrie,

 

Het werkt als voorbelasting (en dat is het ook) alleen is het niet op je BTW-aangifte terug te vragen omdat het geen NL-BTW is. Je krijgt het dus maar één keer terug en dat is van de buitenlandse dienst.

 

Je vult het dus ook maar één keer in op het (digitale) formulier dat speciaal bedoeld is voor BTW betaald buiten NL en niet ook nog eens een keer op je NL-BTW-aangifte.

 

En helaas heb je gelijk dat het er niet simpeler op geworden is, al heb ik m'n twijfels over die voorwaarden die jij noemt.

Heb nu ff geen tijd om 't uit te zoeken, maar ik denk dat je naar de regels van vóór 2010 zit te kijken (hoop ik ook) want als dit zo is ga ik heel hard huilen. :'( harder nog.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Bedank John,

 

Het gehele plaatje wordt nu wat duidelijker ondanks alle mis understandings.

 

Hierbij een tekst van de belastingdienst.

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/eubtw2010/eubtw2010/

 

( Btw terugvragen uit EU-landen

Hebt u btw betaald in een ander EU-land? Vanaf 2010 kunt u deze terugvragen uit het buitenland via de Nederlandse belastingdienst.

 

Hoe vraagt u btw terug?

U kunt btw alleen nog digitaal terugvragen. Vanaf 18 januari doet u dat op deze speciale internetsite. Wij sturen uw verzoek door naar de belastingdienst in het EU-land waar u btw terugvraagt. U hebt voor die internetsite inloggegevens nodig.

 

Met software btw terugvragen

Vanaf 1 februari 2010 kunt u ook met software btw terugvragen uit andere EU-landen. Ook dan hebt u inloggegevens nodig. Voor meer informatie over het gebruik van software neemt u contact op met uw softwareontwikkelaar.

 

Inloggegevens aanvragen

Bent u ondernemer of intermediair? Vraag dan nu uw inloggegevens aan waarmee u btw kunt terugvragen.

 

Wanneer kunt u een verzoek doen?

U kunt btw terugvragen uit een EU-land als u voldoet aan al deze voorwaarden.

 

Facturen en invoerdocumenten

U kunt btw terugvragen over kosten die u hebt gemaakt in een ander EU-land. Maar terugvragen kan ook als u in een ander EU-land btw hebt betaald over een invoer. Een aantal EU-landen vraagt u facturen of invoerdocumenten mee te sturen. Papieren facturen of invoerdocumenten moet u dan scannen.)

 

 

Het blijkt dus alleen nog maar digitaal te kunnen en het formulier wat ik voor ogen heb zal inderdaad van voor 2010 zijn.

Zij suggereren dat het allemaal wat simpeler wordt, maar volgens mij was het verleggen van de BTW toch wat eenvoudiger.

Weet jij wat de voordelen zijn van deze nieuwe regeling ik zie ze niet.

 

Het is achteraf gezien natuurlijk logisch, dat buitenlandse Btw alleen via het land welke de belasting heeft geheven is terug te vragen.

En is dan ook niet in te vullen op je BTW opgave.

Overigens kon dat wel met de verlegde BTW, maar deze had je dan ook niet echt betaald!

In de laatste alinea van de bovenstaande tekst staat wel een verwijzing naar mee te sturen facturen en of documenten!

 

Is het verleggen van de BTW nu totaal afgeschaft of geldt het alleen voor kleine leveringen zoals b.v via het internet.

Stel ik bestel in Duitsland voor € 5000, = goederen bij een belasting plichtige firma kan ik dan nog steeds geleverd krijgen met verlegde BTW?

Want ondanks alle mooie praatjes van de belasting dienst, wachten op je geld kost geld``

 

Hier alle vragen nog even samengevat.

 

1: Wat te doen met BTW teruggave 4 e Kwartaal 2009.?

 

2: Moeten er nu facturen bijgeleverd worden en zo ja kun je deze dan ook uploaden?

 

3: Op het voorbeeld formulier (zie site BD )staat maar een bladzijde wat als je er meer nodig hebt kan je dan een volgende openen?

 

4: Hoelang moet je op je geld wachten en wordt er rente vergoed?

 

5: Kan een buitenlandse leverancier nog goederen leveren zonder BTW?

 

6: Is het verleggen van de BTW nu totaal afgeschaft en niet meer mogelijk?

 

7: Kan je inloggen met je de inlog gegevens die je normaal gebruikt voor je BTW aangifte?

 

8: Of moet je hiervoor ook weer nieuwe wachtwoorden bedenken?

 

9: Kan het invullen in het Nederlands of moet er ook nog iets in een vreemde taal worden ingevuld het formulier gaat per slot van rekening de grens over?

 

10: Wat zijn de voordelen?

 

 

 

Groet,

 

Adrie

 

 

Link naar reactie
  • 0

Adrie,

 

De verlegging van BTW bij handel tussen EU-landen is niet afgeschaft.

Als jij van een Frans bedrijf goederen koopt en er is aan alle voorwaarden voldaan, dan verlegt de Fransoos nog steeds de BTW aan jou, die jij aangeeft en aftrekt op je NL-BTW-aangifte.

 

Rij je zakelijk door Frankrijk en je tankt een keer of 10, dan wordt de BTW niet verlegd. Die BTW vraag je terug op de nieuwe manier

Het enige in dit geval dat veranderd is, is de wijze van teruggaaf van buitenlandse BTW. Vroeger zelf bij elk land apart in te dienen, nu in één keer bij de NL fiscus. Da's dus op zich wel een lastverlichting, al moet de praktijk uitwijzen of dit echt zo is.

 

1: Wat te doen met BTW teruggave 4 e Kwartaal 2009.?

Antw: in je spaarpot stoppen. ??? Ik weet niet wat je bedoelt?

 

2: Moeten er nu facturen bijgeleverd worden en zo ja kun je deze dan ook uploaden?

Antw: Ja, dat lees ik op je site.

 

3: Op het voorbeeld formulier (zie site BD )staat maar een bladzijde wat als je er meer nodig hebt kan je dan een volgende openen?

Antw: geen idee, maar dat lijkt me wel.

 

4: Hoelang moet je op je geld wachten en wordt er rente vergoed?

Antw: geen idee, afh. van land, hoogte teruggaaf etc. en rente wordt er vergoed na een bepaalde periode (zal ook wel ergens staan).

 

5: Kan een buitenlandse leverancier nog goederen leveren zonder BTW?

Antw: ja, bij verlegging dus.

 

6: Is het verleggen van de BTW nu totaal afgeschaft en niet meer mogelijk?

Antw: zie boven.

 

7: Kan je inloggen met je de inlog gegevens die je normaal gebruikt voor je BTW aangifte?

Antw: geen idee, maar ook dat zal er wel bij staan.

 

8: Of moet je hiervoor ook weer nieuwe wachtwoorden bedenken?

?

 

9: Kan het invullen in het Nederlands of moet er ook nog iets in een vreemde taal worden ingevuld het formulier gaat per slot van rekening de grens over?

Antw: ff zoeken.

 

10: Wat zijn de voordelen?

Antw: zie boven.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Hier wat FAQ van de BD

 

 

Kan ik btw uit 2009 via de Nederlandse belastingdienst terugvragen in 2010? Mijn vraag 1

Ja. Na 1 januari 2010 dient u alle verzoeken in bij de Nederlandse belastingdienst.

 

Binnen welke termijn moet ik het verzoek indienen?

Een verzoek om teruggaaf van btw moet u indienen vóór 1 oktober van het volgende jaar

 

Blijven de minimumbedragen voor teruggaaf hetzelfde?

Nee, de bedragen zijn veranderd.

 

Als u btw terugvraagt over een heel jaar of over de tijdvakken november-december of alleen december, dan moet u ten minste € 50 terugvragen. Als u over een periode van 3 maanden of meer btw terugvraagt, dan is het minimumbedrag € 400.

 

Binnen welke termijn moeten EU-landen de btw terugbetalen?

De belastingdiensten in de EU-landen moeten uw verzoek binnen 4 maanden afhandelen. Dat kan verlengd worden tot 8 maanden als de buitenlandse belastingdienst aanvullende vragen aan u stelt. Als de buitenlandse belastingdienst deze verlenging overschrijdt, hebt u recht op rente over het bedrag.

 

Kan ik nog met een papieren formulier btw terugvragen?

Nee. Vanaf 1 januari 2010 kunt u uw btw alleen nog elektronisch terugvragen. Dit geldt ook voor verzoeken over eerdere jaren.

 

Kan ik met 1 formulier btw terugvragen uit verschillende EU-landen?

Nee, voor ieder EU-land doet u een apart verzoek.

 

Wat moet ik doen als ik een factuur vergeten ben in een verzoek?

Bent u een factuur vergeten? U kunt de factuur alsnog toevoegen in een volgend verzoek, dat u in hetzelfde jaar doet. U kunt een factuur niet toevoegen aan een verzoek uit een volgend jaar. Doet u geen verzoek meer in hetzelfde jaar? Dan maakt u bezwaar tegen de beslissing over uw verzoek die u uit het EU-land van teruggaaf krijgt. Hoe u dat doet, leest u in de beslissing over uw verzoek.

 

Bedankt,

 

Adrie

 

Link naar reactie
  • 1

Adrie,

 

De verlegging van BTW bij handel tussen EU-landen is niet afgeschaft.

Als jij van een Frans bedrijf goederen koopt en er is aan alle voorwaarden voldaan, dan verlegt de Fransoos nog steeds de BTW aan jou, die jij aangeeft en aftrekt op je NL-BTW-aangifte.

 

Rij je zakelijk door Frankrijk en je tankt een keer of 10, dan wordt de BTW niet verlegd. Die BTW vraag je terug op de nieuwe manier

Het enige in dit geval dat veranderd is, is de wijze van teruggaaf van buitenlandse BTW. Vroeger zelf bij elk land apart in te dienen, nu in één keer bij de NL fiscus. Da's dus op zich wel een lastverlichting, al moet de praktijk uitwijzen of dit echt zo is.

 

1: Wat te doen met BTW teruggave 4 e Kwartaal 2009.?

Antw: in je spaarpot stoppen. ??? Ik weet niet wat je bedoelt?

 

2: Moeten er nu facturen bijgeleverd worden en zo ja kun je deze dan ook uploaden?

Antw: Ja, dat lees ik op je site.

 

3: Op het voorbeeld formulier (zie site BD )staat maar een bladzijde wat als je er meer nodig hebt kan je dan een volgende openen?

Antw: geen idee, maar dat lijkt me wel.

 

4: Hoelang moet je op je geld wachten en wordt er rente vergoed?

Antw: geen idee, afh. van land, hoogte teruggaaf etc. en rente wordt er vergoed na een bepaalde periode (zal ook wel ergens staan).

 

5: Kan een buitenlandse leverancier nog goederen leveren zonder BTW?

Antw: ja, bij verlegging dus.

 

6: Is het verleggen van de BTW nu totaal afgeschaft en niet meer mogelijk?

Antw: zie boven.

 

7: Kan je inloggen met je de inlog gegevens die je normaal gebruikt voor je BTW aangifte?

Antw: geen idee, maar ook dat zal er wel bij staan.

 

8: Of moet je hiervoor ook weer nieuwe wachtwoorden bedenken?

?

 

9: Kan het invullen in het Nederlands of moet er ook nog iets in een vreemde taal worden ingevuld het formulier gaat per slot van rekening de grens over?

Antw: ff zoeken.

 

10: Wat zijn de voordelen?

Antw: zie boven.

 

groet,

 

John

 

vraag 8. Je moet bij de belastingdienst een apart wachtwoord en inlogcode aanvragen. duurt ongeveer 2 weken en dan heb je die per post binnen (met 17/1 aanvraag gedaan en de code zijn binnen).

 

vraag 9. Nadat je op de website van de belastingdienst bent ingelogd (zie vraag 8) kom je in het invulscherm en dit is gewoon in het Nederlands.

 

Wat aanvullende en naar ik hop nuttige info:

Een toelichting kan je downloaden van de website van de belastingdienst (pdf bestand).

Let er wel op dat je alle benodigde gegevens bij de hand hebt en je eventueel de benodigde facturen elektronisch beschikbaar hebt, want een aantal landen (uit mijn hoofd 7 stuks) wil de facturen bij het verzoek om teruggaaf bij het verzoek ontvangen. tenslotte voor de teruggaaf gelden de BTW regels uit het EU-land waarvan je de BTW wil terugvragen (bv in Frankrijk is de BTW op diesel wel en op benzine niet teurg te vragen en die op hotelkosten beperkt. In Belgie is de BTW op diesel volledig aftrekbaar en die op benzine beperkt, op tolgelden en hotel eveneens beperkt, maar in Duitsland is de BTW op benzine weer 100% aftrekbaar evenals die op hotelkosten (gewoon een paar voorbeelden m een idee te geven).

 

Ik wens iedereen succes met de nieuwe BTW regels, zowel bij de teruggaaf, maar ook bij die op diensten binnen de EU.

Fred Londema

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier nog een vraag over.

 

Ik citeer: "Als u btw terugvraagt over een heel jaar of over de tijdvakken november-december of alleen december, dan moet u ten minste € 50 terugvragen. Als u over een periode van 3 maanden of meer btw terugvraagt, dan is het minimumbedrag € 400."

 

Ik heb iets gekocht uit Engeland, ter waarde van EUR 370, EUR 54 BTW (bedragen omgerekend). Dit zal waarschijnlijk mijn enige buitenlandse aankoop zijn dit jaar. Kom ik nu wel in aanmerking als ik in 2011 over heel 2010 BTW terugvraag, maar niet als ik dat over de eerste 3 maanden van 2010 terugvraag??

 

Het klinkt mij raar in de oren dat als je BTW over 3 maanden terugvraagt dat het drempelbedrag EUR 400 is, maar vraag je het over een heel jaar teurg dat het drempelbedrag EUR 50 is.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die hogere drempel voor de kwartaalaangifte niet zo gek, dit is ongetwijfeld om te voorkomen dat de belastingdiensten gedurende het jaar worden overspoeld met kleine teruggaaf verzoeken. Door de hogere drempel per kwartaal in te stellen voorkom je dat endoor de lage jaardrempel houden ze wel de mogelijkheid open voor alle ondernemers om gebruik te maken van de teruggaafregeling. je moet alleen wachten met aanvragen tot januari 2011.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik wil graag weten of de regel ook hier geldt dat de BTW van buitenlandse tankbonnen alleen aftrekbaar is, als je er een factuur van hebt. Of geldt dat je ook voor contant betaalde tankbonnen de BTW kan terugvragen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

je zult die BTW in het buitenland moeten terugvragen via de NL belastingdienst. Die BTW kun je alleen terugvragen als je die kosten in het buitenland als ondernemer gemaakt hebt. Lijkt mij dat er wel een link moet zijn tussen jouw onderneming en de ontvangen kassabon.

 

In NL geldt dan in elk geval dat die BTW niet aftrekbaar is bij contante betaling. Logischerwijs zou dat voor het buitenland dus ook gelden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

 

Op de volgende vraag krijg ik tot op heden geen sluitend antwoord gevonden.

 

Ik ben werkzaam als controller/financieel manager.

Voor een duitse klant (Gmbh) verricht ik ook diensten, meestal vanuit kantoor in Nederland. De duitse Gmbh ontwikkelt nieuwbouwlocaties in duitsland, bouwt/verbouwt, verhuurt deze en uiteindelijk worden de locaties weer verkocht. Alle activiteiten van de gmbh vinden dus in duitsland plaats.

Mijn controller werkzaamheden verricht ik voor 90% vanuit nederland (o.a. boekhouding, financieel beheer, betalingen, controle ed).

 

a) moet ik de BTW verleggen naar de duitse gmbh en dus ook niet aangeven in de aangifte ICP

of

b) moet ik 0% ICP berekenen en dan dus ICP-aangifte doen?

 

groeten,

 

Leon

 

 

 

 

www.bellfs.eu ; Uw helpende hand

Link naar reactie
  • 0

Ik blijf het hele belastingstelsel een doolhof vinden. Deze informatie is daarentegen zeer nuttig en ik ben blij dat ik er tegenaan gelopen ben. Een bedankje daarvoor is dan ook op zijn plaats, zeker voor de mensen die de moeite nemen om te reageren op vragen van anderen.

www.cadeaulingerie.nl Online webshop voor luxe en handgemaakte lingerie voor een goede en concurrende prijs! Maandelijks mooie aanbiedingen!

Link naar reactie
  • 0

Beste forumleden,

 

Op de volgende vraag krijg ik tot op heden geen sluitend antwoord gevonden.

 

Ik ben werkzaam als controller/financieel manager.

Voor een duitse klant (Gmbh) verricht ik ook diensten, meestal vanuit kantoor in Nederland. De duitse Gmbh ontwikkelt nieuwbouwlocaties in duitsland, bouwt/verbouwt, verhuurt deze en uiteindelijk worden de locaties weer verkocht. Alle activiteiten van de gmbh vinden dus in duitsland plaats.

Mijn controller werkzaamheden verricht ik voor 90% vanuit nederland (o.a. boekhouding, financieel beheer, betalingen, controle ed).

 

a) moet ik de BTW verleggen naar de duitse gmbh en dus ook niet aangeven in de aangifte ICP

of

b) moet ik 0% ICP berekenen en dan dus ICP-aangifte doen?

 

groeten,

 

Leon

 

Het is optie c: BTW 0%. Zorg wel dat je het BTW-nummer van je opdrachtgever op de facturen vermeldt. Jouw opdrachtgever moet zelf de BTW aangeven in Duitsland.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.