• 0

invoeren voedingssupplementen uit Amerika

Wij zijn bezig met een bedrijfje op te zetten met de verkoop van een specifiek voedingssupplement. Wij hebben zelf zeer goede ervaring gehad met het product en voelen ons er ook veel beter voor dan voor heen.

 

Het product word al verkocht in Nederland door een bepaalde aanbieder, maar deze hanteerd absurd hoge prijzen en waar wij ook nog is makkelijk onder kunnen zitten met veel winst. Het betreft geen verboden middel in Nederland.

 

Nu is mijn vraag, ik heb al gezogt op de website van de douane maar die site werkt niet echt.., hoeveel invoerrechten moet hier over betaald worden? Of is er vrijstelling op voedingssupplementen. Ik neem trouwens aan dat er op voedingssupplementen het BTW-tarief van 6% berekend word?

 

Ik heb al contact met een betrouwbare leverancier en deze heeft ons ook al een aantal malen voorzien van het product maar voor privé gebruik. Onze eerste bestelling zou ongeveer 3400 dollar gaan kosten inclusief verzending.

 

Sorry als ik een vraag stel die volgens sommige goed te googlen is.. Ben zelf een volwaardig google gebruiker, maar als je op importeren googled kom je teveel niks tegen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De percentage invoerrechten is precies per categorie ingesteld, en zelfs per categorie zijn er weer veel subcategorieen, dus het moet wel heel toevallig zijn wilt er hier iemand zijn die dat weet. Wel kan je altijd bellen naar de douane zelf, die kunnen dat dan opzoeken en mailen. Verder weet de leverancier misschien wel al onder welke categorie de douane het meestal declareert?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.