• 0

Bedrijfspand verhuren tevens rechtsvorm

Beste forumleden,

 

Ik heb een verzoek aan jullie aangezien ik er niet veel verstand van heb, maar toch iets beter op de hoogte wil zijn dan alleen de mening van mijn accountant.

 

Ik heb een eigen bedrijf, een kleinschalige handel in groenten en fruit. Nu ik eenmanszaak ben maak ik gebruik van mijn eigen loods naast mijn woonhuis op eigen grond. Wat wil nu het vervelende zijn, de gemeente wil me weghebben van de stek waar ik al 20 jaar mijn handel drijf.

 

In de buurt waar ik woon hebben ze nu nieuwe loodsen te koop.

 

Wat wil nu mijn vraag zijn: Ik heb gehoord dat als ik mijn loods privé koop, en verhuur aan mijn bedrijf, dan pakt dit gunstig uit voor de fiscus.?! Maar hoe gaat dit in zijn werk, en wat voor bedrijfsvorm heb ik dan nodig? En klopt deze theorie over goedkoper zijn?

 

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem/ vraag.

 

Alvast bedankt

 

 

Joop van Grinsven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat er heel veel voordeel mee te behalen valt.

 

Wat voor rechtsvorm heb je nu? Om de rechtsvorm puur af te stemmen op het pand is wellicht iets teveel van het goede.

 

Als je nu een eenmanszaak hebt, en de loods alleen voor de onderneming gebruikt, dan is het verplicht ondernemingsvermogen. Je hebt dan dus geen keuze. Voordeel van nieuwbouw in dat geval is dat je de btw kunt terugvragen.

 

Als je een BV hebt en je zou vanuit privé aan de BV gaan verhuren, dan is de terbeschikkingstellingsregeling van toepassing, dus dat levert ook geen voordeel op.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.