• 0

BIZ Telefoongids is NEP

Eergisteren weer een spookfactuur van de biz telefoongids gekregen. Nee, dat is niet iets van 'de telefoongids', maar van een of ander vaag initiatief. Ergens in de kleine lettertjes staat dat het een aanbieding is, maart in grote letters staat er dat er al iets gepubliceerd is.

 

Dit is dus een dikke scam: een factuur look-a-like die probeert onoplettende administraties van bedrijven geld uit de zak te kloppen. 300 euro voor een vermelding van zes maanden, en dat stilzwijgend verlengd.

 

Zie ook alle vermeldingingen van deze scam in google

scam-biz-telefoongids.thumb.png.95c4728425cdc8f7f3e5457a24d62c12.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Zakenblad Bizz heeft last van deze nepperts, en zo zie je maar weer eens waarom een goeie merknaam belangrijk is. Want de titel Bizz is niet goed te beschermen....

 

Spookfacturen Biz Telefoongids

 

Ondernemersblad bizz heeft de laatste weken enkele klachten ontvangen over rekeningen die worden verstuurd door Biz Telefoongids. De werkwijze van de Telefoongids beschadigt de naam van het bizz, want er bestaat geen enkele relatie tussen het ondernemersblad en de Telefoongids. Biz Telefoongids verstuurt ongevraagd 'aanbiedingen' naar bedrijven voor vermelding in hun telefoongids op internet. De aanbieding heeft echter het onmiskenbare uiterlijk van een factuur. De mededeling dat het hier een aanbieding betreft, staat verstopt tussen andere mededelingen en ook ver verwijderd van het factuurbedrag dat eerder de aandacht trekt. Bedrijven die betalen krijgen een minimale vermelding in de Biz Telefoongids op internet. Diverse instellingen beschuldigen de gids daarom van het versturen van spookfacturen.

 

Naamsverwarring

 

Biz Telefoongids profiteert van administratieve slordigheden bij bedrijven. Wanneer u deze factuur betaald accepteert u de aanbieding en heeft u een overeenkomst met de organisatie. Deze overeenkomst duurt zes maanden en wordt stilzwijgend verlengt. Door de naamsverwarring zijn ook enkele klachten bij het secretariaat van de redactie van bizz terechtgekomen. De bedrijfsnaam bizz of biz is niet goed te beschermen en dat geeft zowel bonafide als malafide bedrijven vrij spel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er is al eens een uitspraak geweest in 2005 ! www.reclamecode.nl Kun je zien hoe hard leers een bedrijf kan zijn.

 

Nouja hardleers, de RCC geeft slechts advies en het is eenieder natuurlijk vrij dat naast zich neer te leggen. Van een toko als deze kun je niet verwachten dat ze zich er iets van aantrekken, ze wisten zelf tenslotte best dat ze verkeerd bezig waren ook zonder zo'n uitspraak.

 

Maar wel vervelend dat ze weer bezig zijn.. altijd opletten of een factuur of iets dat er zo uitziet is wel terecht is :)

Link naar reactie
  • 0

Het begint bijna cliché te worden voor mijn inbreng op het forum, maar ik heb weer een waarschuwing voor mijn mede ondernemers/collega's. Gaat om een "aanbieding" van BIZ TELEFOONGIDS. Kreeg de tip van een collega op kantoor,

welke er op het eerste gezicht heel realistisch uitziet alsof de afzender De Telefoongids is.

 

Wees gewaarschuwd!

 

Edit door moderator: heb je afbeelding iets verkleind, zodat het forum niet uit z'n voegen getrokken worden.

biztelefoongids.thumb.gif.234a24374b3b0227452f404102ea90d8.gif

Link naar reactie
  • 0

ik ben over dit soort praktijken mijn master scriptie criminologie aan het schrijven, mochten mensen nog interessante ervaringen hebben stuur mij dan een pm.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

WEES gewaarschuwd!

 

Kreeg net weer een "spookfactuur" als reclame binnen. Dit keer van Biz telefoongids, het ziet eruit als een rekening met acceptgiro en in het klein linksboven staat AANBIEDING 2009.

 

Blijkbaar is biz nog steeds bezig, hoop dat niemand deze rekening onbewust betaald.

 

mvg

 

ps: http://www.kvk.nl/Nieuws/reclamecodecommissiereclamesvanbiztelefoongidsbventgonlinezijnmisleidend.asp

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

WEES gewaarschuwd!

 

Kreeg net weer een "spookfactuur" als reclame binnen. Dit keer van Biz telefoongids, het ziet eruit als een rekening met acceptgiro en in het klein linksboven staat AANBIEDING 2009.

 

Blijkbaar is biz nog steeds bezig, hoop dat niemand deze rekening onbewust betaald.

 

mvg

 

ps: http://www.kvk.nl/Nieuws/reclamecodecommissiereclamesvanbiztelefoongidsbventgonlinezijnmisleidend.asp

 

 

is het weer zover.................. zijn ze weer bezig...............

 

voor een paar jaar ook verschrikkelijk last van gehad

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
  • 0

Dag Ewout (en anderen natuurlijk.... ;) )

 

Misschien een idee dan ook deze draad bij te voegen en de titel te veranderen in "Spooknota's bizz / CBD en dergelijke..."

 

Kijk maar, lijkt mij een mooi verzameltopic worden !

 

Down

 

[edit] (ik zal dan ook het draadje maar bijvoegen.... :P)

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=50;action=display;threadid=24065;start=msg211291#msg211291

Link naar reactie
  • 0

Hey Down,

 

Ja, dan kunnen we wel een hele trits draden bij elkaar gooien ! ;) In de loop van de tijd zijn er veel facturerende boeven en boefjes gekomen. Als we ze met naam en toenaam kunnen noemen, dan is dat volgens mij van grote waarde. Daarom wil ik liever deze draad zo houden.

 

BTW : de eerste keer dat Biz genoemd werd, was in ......2003

Link naar reactie
  • 0

Excuseert u mij mijn onvergevelijke domheid..... ;) ;D ;D

 

Ik probeerde in een vlaag van verstandsverbijstering op mod niveau mee te denken..... ;)

 

Maar zoals meestal (of altijd ??) heb je inderdaad gelijk. De boeven en boefjes moeten vindbaar blijven, en dit gebeurt niet wanneer we al die draadjes samen gaan voegen....!

 

Down

Link naar reactie
  • 2

Ik heb er deze maand ook zoeentje ontvangen. Ook zat de factuur nog in mijn geheugen van het bedrijf dat zich kortgeleden voordeed als de KVK (met dezelfde kleuren en een logo dat erg op dat van de KVK lijkt). Biz Telefoongids doet het anders. Het ziet eruit als een factuur, maar dat is het niet. Als je het goed doorleest, zie je ook de tekst staan "dit is een aanbieding en geen factuur". Betaal je dan toch, dan zit je aan een overeenkomst vast (lees de algemene voorwaarden op de achterkant van deze 'aanbieding').

 

Ik ben er niet ingestonken, maar wel even goed in de materie GEDOKEN. En Biz Telefoongids is zeker NIET HET ENIGE BEDRIJF. Blijf dus altijd opletten waar je je handtekening onder zet of wat je betaald (beide uitingen wordt gezien als instemmen).

 

Meer lees je in het artikel dat ik hierover heb geschreven op mijn blog www.barbarakremers.nl. De directe link naar het artikel is:

 

http://tinyurl.com/biztelefoongids

Link naar reactie
  • 0

@Rabarbara: uitstekend artikel, reus meer dan verdiend

 

Shocking om te lezen dat Biz al tig keer veroordeeld is door de RCC maar desalniettemin toch door kan gaan omdat het OM onvoldoende aanleiding ziet om tot vervolging over te gaan. Bij deze een oproep aan mede-HL-ers die zich - net als ik - ook erg storen aan deze oplichters die tot nu toe hun gang kunnen blijven gaan: doe aangifte/melding van fraude!. Waar en hoe lees je in het artikel van Rabarbara.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ze zijn wederom/nog steeds actief.

 

Zojuist weer zo'n als factuur vermomde offerte ontvangen.

 

En wederom, net als anderhalf jaar geleden toen ik ze voor het eerst tegenkwam, heb ik een klacht ingediend bij het SAF.

 

De vraag die bij mij wel zich opdringt is: Als ik zie hoe vaak ze al met de billen bloot hebben moeten gaan, hoe vaak men ze al gemeld heeft bij het SAF, hoe kunnen ze dan in hemelsnaam nog steeds doorgaan met deze minderwaardige activiteiten?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het voor een "digitale rechercheur" een eenvoudig klusje om de personen achter deze scam te achterhalen, dit heeft echter geen hoge prioriteit vrees ik. Ik ben in het verleden wel eens bij de politie geweest voor een marktplaats oplichtings gevalletje: het kwam er per saldo op neer dat de politie daar niets aan doet.....gelukkig wel mijn geld terug gehad na een paar harde mailtjes naar oplichter.......

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.