Ik stop ermee! Vanaf maandag ondernemer af !

Aanbevolen berichten

Beste HL members,

 

Ik ga stoppen met mijn bedrijf.

 

Sinds 2007 heb ik 2 Werving & Selectie bureaus gehad en ik moet eerlijk zeggen, het is zeer goed gegaan.

 

Ik ga dus niet stoppen vanwege "de crisis" want hier heb ik absoluut geen last van gehad op financieel gebied.

Ik vind het ondernemerschap in de Werving en Selectie gewoon niet leuk genoeg.

 

Ik heb op mijn homepage een zin staan waar ik heilig in geloof:

 

The biggest mistake people make in life is not trying to make a living at doing what they most enjoy.

Malcolm S. Forbes

 

Ik ben een echte sales man en het is simpelweg niet uitdagend en interessant genoeg voor mij om 1 mischien 2 x per maand een succes(je ) te hebben.

 

Dus vandaar besloten om ermee te stoppen en weer terug de sales in te gaan.

 

Vanaf maandag ben ik weer in loondienst en ben ik een International sales manager in de Juwelen branche.

 

 

Ik moet zeggen dat ik een hoop geleerd heb als ondernemer en zeg ook niet dat ik geen ondernemer meer ga worden, maar iig niet meer in de Werving en Selectie, want daar ligt niet mijn passie.

 

Ik wens een ieder veel succes en goede zaken toe!

 

Met vriendelijke groet,

 

Marc Serrurier Schepper

Ex ondernemer ;)

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Grote stap!

Succes in ieder geval.

 

Ik neem aan dat je onderneming wordt overgenomen? Een stille dood is zonde van je harde werk.

 

Laat nog eens weten hoe het werknemersbestaan bevalt.

 

Gr.

 

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Succes.

 

Als ik het zo lees, dan moet je in de toekomst wel weer het ondernemerschap opzoeken, maar dan meer een onderneming beginnen waar je wel je behoefte aan scoren kunt stillen. Ik jouw geval wellicht dus iets in sales, handel oid. Mij lijkt het toch nog meer voldoening geven als je doet wat je leuk vindt (sales), maar dan voor eigen rekening en risico. Geeft er toch net een extra dimensie aan.

Ik vind het wel heel sterk van je dat je deze keuze nu maakt, dat zie je niet veel. Velen ervaren dit (onterecht veelal) als een stap terug.

 

Groet,

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
The biggest mistake people make in life is not trying to make a living at doing what they most enjoy.

Malcolm S. Forbes

 

Die is erg mooi, en ik vind het dapper èn slim dat je er zelf gehoor aan gaat geven! Heel veel succes en plezier met je nieuwe carrièrestap Marc!

 

(Ik zou het erg leuk vinden wanneer je over een maand of twee nog eens hier op wilt reflecteren, ben wel benieuwd wat je nu anders doet in loondienst, nu je een tijd ondernemer bent geweest!)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ook van mijn kant... Dapper... heel dapper. BIj ondernemen hoort passie en ervan genieten. En als dat er in je huidige onderneming niet meer is, dien je inderdaad afscheid te nemen en iets te doen waardoor je wel van het leven geniet.

Een rondreis van een paar jaar had een optie geweest ;)

Maar even zonder dolleh... Ik zie jou als ondernemer wel weer terug. Misschien vind je gaande weg in de sales iets wat helemaal jouw ding is waarmee je weer getriggerd wordt zelf te gaan ondernemen.

 

In ieder geal... tot die tijd... HAVE FUN met je genomen pad.

 

Ik ben trouwens, net als Johan, benieuwd of je (ex)bedrijf Porfile Recruitment is gestopt, of overgenomen?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

in 2006 heb ik de keus gemaakt om met mijn bedrijf te stoppen. na een orientatie periode van een 1/2 jaar ben ik in 2007 in loondienst begonnen. "met de bezem" begonnen en imiddels verantwoordelijk voor "mijn eigen toko" met een omzet van 1,5 miljoen. veel vrijheid, targets en winstdoelstelling. maar het blijft loondienst ondanks de bonussen en de prima secundaire voorwaarden.

 

dus bij mij begint het weer te kriebelen ;D

Link naar reactie

Kan me er alles bij voorstellen.

 

Op een gegeven moment is de uitdaging er een beetje van af. Je hebt bewezen dat je het kan en je hebt geen zin meer om met heel veel extra inspanning en risico te groeien. Ik weet uit ervaring dat het gevoel tijdelijk is. Maar als er dan iets voorbij komt waar je zin in hebt en waar je ook een leuk en zeker inkomen aan overhoudt is de keuze snel gemaakt.

 

Maar dan moet je weer doen wat je baas goed vindt. En je baas gaat met jouw goede ideeen aan de haal. Bij je functioneringsgesprek worden weer de aloude koeien uit de kast gehaald. Als je om 5 uur naar huis gaat vragen ze of je een vrije middag neemt. En als je een mega order binnenhaalt komt de directeur met een klop op de schouder en de opmerking. "Morgen weer zo een, jochie".

 

Het is overal wat. 8)

 

Haha.

Je vult je eigen vacature in.

http://www.profilerecruitment.nl/vacatures/vacature_national_sales_manager_260782_11.html

Groot gelijk. Dit is wel heeeel aantrekkelijk.

Link naar reactie

Profile Recruitment bestaat nu nog wel. Ik ben bezig om de contracten onder te brengen bij andere partijen., waar ik de laatste 2 jaar vaker mee heb samengewerkt.

 

Als iemand het hele bedrijf wil overnemen is dat natuurlijk ook prima, maar daar is het niet echt de goede tijd voor. Als jullie iemand weten die een WS bureau wil beginnen , laat het vooral horen. Ik kan zo de hele boel overdragen en deze persoon kan zo beginnen.

 

Verder bedankt voor jullie positieve reacties. Ik sta er zelf 100 % achter en heb hierdoor ook geen spijt van mijn beslissing. Wat iemand eerder al zei, het is geen externe reden dat ik ga stoppen, dus ik ga met een goed gevoel aan de nieuwe klus beginnen.

 

Prettig weekend!

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.