• 0

Waar vind ik hotels waar ik me kan inkopen?

Ik ben nu 10 jaar werkzaam in de internationale hotellerie en wil me inkopen bij een minder goed draaiend hotel. De cash zou gebruikt moeten worden om het hotel aantrekkelijker te maken. Met mijn ervaring en achtergrond ben ik er zeker van dat ik een hotel zeer winstgevend kan maken.

 

Waar vind ik eigenaren van hotels die hier geïnteresseerd zouden zijn?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je 10 jaar werkzaam bent in de branche zou je toch wel een netwerk opgebouwd moeten hebben?

Benader een aantal grote jongens en vertel wat je wil. Zij weten exact welke hoteliers het momenteel zwaar hebben (en dat zijn er veel).

 

Je kunt ook nog een advertentie plaatsen in de Misset Horeca.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf hoteleigenaar.

Kan je je ideeen eens wat uitgebreider toelichten.

 

Wil je zelf meehelpen in het hotel? Of enkel geld inbrengen?

Naar wat voor soort hotel gaat je gedachten uit? Groot / Klein en in welke regio?

 

Waarom denk je dat jij dat niet goed lopende hotel weer zeer winstgevend kan maken? Welke functie heb je nu in de hotellerie?

Link naar reactie
  • 0

Behalve een management buy in zijn er natuurlijk meer mogelijkheden; afhankelijk van je eigen financiële middelen kun je zelfs een volledige overname overwegen. Of een pachtconstructie, waarbij je voor eigen rekening en risico exploiteert en het pand inclusief onderneming huurt. Je kunt zelf actief zoeken naar bedrijven/ondernemers, oriënterende gesprekken aangaan met sleutelorganisaties en deze bij jouw zoektocht betrekken of bijvoorbeeld een deskundige inschakelen die actief voor je gaat speuren in zijn netwerk.

Zomaar wat suggesties van organisaties die daarbij van nut kunnen zijn:

 

[*]Ondernemers- en brancheorganisaties (bv. Horeca Nederland, Horecagilde, hotellos.nl, e.d.);

[*]Wervings- en selectiebureaus hospitality (Basics Hospitality Recruitment, Courtesy Masters,e d.) of websites (bv jobsinhoreca.nl, horecajobs.nl)

[*]Samenwerkingsverbanden van hotels (bv. Best Western, Holland Hotels);

[*]Investeringsmaatschappijen, projectontwikkelaars (bv. via KvK);

[*]Horecamakelaars (vmh-horeca.nl, klaassenbv.nl, horecamakelaar.org, ed.)

[*]Zoeken of zelf oproep plaatsen in vakblad (bv. Misset Horeca) of op websites (horecasite.nl, missetmarkt.nl, marktplaats.horeca.org, e.d.) of in krant (bv. Telegraaf).

en natuurlijk adviesbureaus o.g.v. horeca en/of bedrijfsovernames...

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Van der Weerd makelaardij is 1 van de grotere aanbieders van horeca OG en exploitaties. Bij slecht draaiende hotels betaal je (als je een goede adviseur hebt) alleen voor het OG en niet voor de goodwill. Dus dan zou je in principe gratis de exploitatie kunnen overnemen. Ook in de Misset Horeca en Hospitality Management staan regelmatig exploitaties te koop. Ook de kranten en televisiegidsen vormen interessante bronnen. Hotels die nl. stunten met de prijzen hebben over het algemeen te kampen met lage bezettingspercentages en daarmee lage of negatieve rendementen. Ook gewoon rondrijden werkt goed. Bekende opkopers van slecht renderende hotels zijn Fletcher en Sandton. Deze partijen rijden ook rond in auto's en speuren naar hotels met 'groeipotentieel'

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.