• 0

Wie kiest de kleur en typografie van je huisstijl?

Kleur en typografie zijn de basis voor een huisstijl. Hierover schrijf ik dan ook een scriptie, waarbij ik een model ontwikkel waarbij ondernemers goed onderbouwt zelf hun kleur en typografie kunnen kiezen. Ik ben dus erg benieuwd hoe het keuzeproces voor kleur en typografie verloopt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij zijn toevallig bezig met een restyling, omdat we een nieuwe joint-venture binnen een groep hebben gevormd. Hiermee willen we ook graag de groep meer als zodanig neerzetten.

 

Hierbij hebben we ons laten adviseren door een marketing expert en een communicatie expert. Tezamen met het hele team hebben we vervolgens een Brand Positioning Statement gedefinieerd. Vanuit deze ideeen hebben we een ontwerpbureau aangesteld om de nieuwe huisstijl te ontwerpen.

 

Indien je met een team werkt is het belangrijk dat iedereen achter de nieuwe huisstijl staat. Het hele traject duurt wat langer, maar ik merk wel dat het wordt gewaardeerd dat er meegedacht kan worden over de huisstijl.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

in een ver verleden voor mijn eerste bedrijf een huisstijl laten ontwikkelen door een reclamebureau. deze had in eerste instantie een 3tal concepten uitgewerkt. puur op mijn gevoel een keuze gemaakt waaruit de definitieve huisstijl ontworpen is. later voor een ander bedrijf zelf een stijl ontwikkeld. dat was toen al een stuk makkelijker door de komst van computer en grafische software. een hele andere typografie maar wel dezelfde kleur.

 

ben benieuwd naar je model waarbij de ondernemer een onderbouwde keuze kan maken. alleen ben ik bang dat het maken van een keuze uiteindelijk toch puur op gevoel gaat. wellicht kan je een en ander toelichten.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad ook dat veel ondernemers de kleur op hun gevoel kiezen, en vaak zal dat ook wel kloppen omdat die ondernemers ook bepaalde associaties hebben met die kleuren. Maar toch is het naar mijn inziens goed om je te realiseren wat de algemene associatie is met een bepaalde kleur. Vandaar dat ik een model probeer op te zetten zodat je doormiddel van een vragenlijst een leidraad hebt welke kleur(en) je het beste kunt gebruiken. Kijk gerust naar mijn model, voor zover ik het nu af heb, commentaar is zeer welkom!!

 

 

Kleur_kiezen_model.doc

Link naar reactie
  • 0

leuk dat je je model op HL plaatst, ik heb direct bekeken. wel moet ik zeggen dat de opmaak van je document rommelig overkomt. dat heeft misschien te maken omdat ik het in openoffice open. tussen de vragen zit een grote ruimte en diverse kleurvlakken lopen uit beeld. kan mij echter niet voorstellen dat het aan openoffice ligt. misschien je document aanpassen en naar pdf converteren? ik ga er dit weekend zeker op mijn gemak eens voor zitten.

Link naar reactie
  • 0

Beste Elisha,

 

Dit is een forum voor ondernemersvragen, om die reden heb ik je topic dicht gedaan. Je bent geen ondernemer en stelt ook niet in die hoedanigheid een vraag.

 

Met ondernemersvragen helpen we je graag verder, voor huiswerkvragen moet je je eigen kring aanspreken.

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.