• 0

Hoe maak ik duidelijk wat mijn site voor de klant kan betekenen?

Omschrijving van je concept:

Ik heb een platform opgericht voor grafisch maatwerk waar opdrachtgevers hun opdracht voor logo's, huisstijl en ander grafisch maatwerk kunnen lanceren. Een netwerk van designers kunnen dan voorstellen opladen.

 

www.geniografico.com

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb al wat reclame trachten te maken via Google en Facebook, echter zonder veel resultaat.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Via het concept wil ik startende bedrijven, kleine verenigingen of organisaties aan een betaalbaar logo, huisstijl of webdesign helpen. Ik will ook startende designers een mogelijkheid geven om hun weg te vinden in de grafische wereld en een portfolio basis aan te leggen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik vraag me af wat ik conceptueel fout doe in de opzet van de site, daar ik sinds 5 weken wel 2000 hits heb, maar slechts 1 opdracht heb kunnen realiseren?

Is het concept duidelijk genoeg als je op de site komt? Heb ik met mijn geavanceerde web 2.0 interface het niet te moeilijk gemaakt voor de surfer? Ik heb de indruk dat mensen wel langs komen, maar niet blijven 'hangen'?

 

Alle input van harte welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo geniografico,

 

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het idee best leuk vind.

 

De site vind ik niet echt makkelijk qua navigatie. Knoppen links en dan menu-keuzes rechtsboven, linksonder en rechtsonder geven mij af en toe een "help!" gevoel.

 

Je bent niet echt gastvrij voor je potentiele opdrachtgevers. Als ik klik op "Op zoek naar een grafisch ontwerp?" zou ik verwachten dat ik een uitleg krijg hoe e.e.a. bij jullie in zijn werk gaat, maar in plaats daarvan krijg ik de wat botte melding dat ik me eerst moet aanmelden. Op dat soort sites haak ik meestal meteen af (en ik ben niet de enige). Waarom niet eerst doorlinken naar de informatie die nu op de help pagina staat?

 

Als je eenmaal een opdracht hebt geplaatst, dan moet je binnen uiterlijk 30 dagen één van de ingezonden ontwerpen kiezen. Ten eerste vind ik die termijn erg kort. Een huisstijl / logo is niet iets dat je zomaar even kiest. En als je binnen die termijn geen keuze kunt maken, kost dat 29 euro "+ verwerkingskosten". Hoe hoog die laatste kosten zijn kan ik nergens vinden.

 

Jullie contactinformatie is erg beperkt. Zijn jullie het bedrijf "VDE Projects" dat op de "over ons" pagina genoemd wordt of is dat jullie hosting provider? Waarom geen telefoonnummer voor meer informatie? E.e.a. komt nu toch een beetje anoniem over.

 

Jullie taalgebruik is op sommige plaatsen overduidelijk Belgisch. Dat zal voor de Belgische markt geen probleem zijn, maar voor de Nederlandse markt komt het af en toe wat vreemd over. Misschien moet je naast "Engels" en "Spaans" ook een echte Nederlandse versie maken.

 

Zomaar wat commentaar. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

 

Succes en groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

John,

 

Heldere input & terechte opmerkingen, ga ik zeker verwerken.

Ik begrijp je opmerking over het dadelijk registreren en zal idd een aanpassing moeten doen voor het verstrekken van de basisinformatie die je als surfer zoekt.

 

Aanvullende vraag: Als je op het help ikoontje klikt (links onderaan bladje met vraagteken), was de info daar voldoende om je te orienteren mbt onze dienst? Ik zou die misschien makkelijker toegankelijk kunnen maken als je op de vraagstelling op de eerste pagina klikt?

 

Ons bedrijf is idd VDE projects, we doen dit echter na de uren, dus hebben momenteel nog geen oplossing voor permanente telefonische ondersteuning, maar we maken er wel een punt van om alle correspondentie via email binnen de 24u te beantwoorden.

 

Luc

Link naar reactie
  • 0

Het concept is goed (maar hou er rekening mee dat je inmiddels al behoorlijk wat competitie hebt).

 

1:

Waarom jullie voor Flash hebben gekozen is mij werkelijk een raadsel; dat is voor een dergelijke site toch helemaal niet nodig? En heb je rekening gehouden met het negatieve effect op de SEO van jullie site?

 

2:

De icoontjes aan de linkerkant zijn onduidelijk; zonder de muis erover te bewegen heb je geen idee waar deze knoppen je naartoe lijden? Wat is er mis een conventionele text navigatie (eventueel ondersteund met duidelijk icoontjes) waarbij je in een oogopslag weet hoe de site in elkaar steekt.

 

Je doet er goed aan rekeningen te houden met het feit dat bezoekers een bepaalt verwachtingspatroon hebben mbt websites. Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat bezoekers binnen enkele seconden op jullie site de kluts kwijt zijn en weer vertrekken...

 

Heb beschikking tot bezoekersstatistieken zodat je kunt waar het knelpunt zit in je site; waar in het proces de meeste bezoekers afhaken?

 

Hoop dat er wat mee kunt!

 

 

 

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

Aanvullende vraag: Als je op het help ikoontje klikt (links onderaan bladje met vraagteken), was de info daar voldoende om je te orienteren mbt onze dienst? Ik zou die misschien makkelijker toegankelijk kunnen maken als je op de vraagstelling op de eerste pagina klikt?

De meeste informatie staat daar inderdaad wel. Wat mij betreft is het taalgebruik wat "over the top". Je mag best enthousiast zijn over je product, maar ik zou wat spaarzamer zijn met termen als "bloedmooi logo", "fantastische creaties", "gigantisch aanbod", "gedroomde logo", "eenvoudig en snel", "talrijke voorstellen", "fantastisch talent", "uniek aanbod" en "grafisch genie". Daarnaast is het beter om consequent in de "jij" of de "u" vorm te schrijven.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de website ook even nader bekeken. Het viel mij ook op dat de gekozen taalstijl (bloedmooi, fantastisch enz) op mij overkwamen als een over-enthousiaste tiener die zijn eerste website klaar heeft. Ik haakte er nog net niet op af. Maar waar ik wel jeuk van kreeg is het registreren voordat ik uberhaupt iets wil zien. En ook het linkermenu is onduidelijk, ook al ga ik met mijn muis erover heen, dan nog weet ik niet precies wat ik ga aantreffen. Maar wat mij vooral stoorde was de voorbeelden van hoe ik iets moet doen. Al met al een mooie site, maar gebruiksvriendelijk minder.

 

Alleen ik weet nog steeds niet wat je doet met je website. Moeten mensen nou hun logo zelf maken en uploaden, moeten mensen een idee plaatsen zodat jullie er wat mee gaan doen, moeten mensen anderen opdracht geven. Ik loop me suf te zoeken naar het concept van je onderneming. En hoe zit het moet die auteursrechten, is dat Europees geregistreerd? krijg ik een soort van certificaat? krijg ik auteursrechten en hoe zit dat met betalingen. Ik verlaat je website met meer vragen dan antwoorden, als ik eerlijk moet zijn.

 

Groet,

Melvin

Link naar reactie
  • 0

Ik was al weg bij het "loading" gedeelte....Als ik op zoek ben naar een grafisch ontwerper wil ik eigenlijk direct, binnen een seconde, op een site terecht komen die mijn aandacht volledig pakt. Gebeurt dat niet, dan surf ik naar de volgende (er zijn er genoeg immers).

 

Zeker voor een logo en huisstijl is het allereerste gevoel belangrijk. Ik ben nooit op zoek naar "een grafisch ontwerp", maar ben op zoek naar: een logo, een website, een flyer. Grafisch ontwerp zegt mij niks. Ik wil direct kunnen zien dat je een website kunt ontwerpen, of een huisstijl.

 

Tja en toen klikte ik op "Op zoek naar een grafisch ontwerp".....en toen was ik vertrokken want ik moest me aanmelden voor iets waarvan ik nog niet eens wist wat het was....

 

Wat mij betreft zit de website fundamenteel slecht in elkaar. Als je je website gebruikt als verkoopkanaal, moet je een gebruiksvriendelijke site, gericht op de uiteenlopende wensen van je potentiele klanten hebben. De website zoals hij nu is zal geen potentiele klanten verleiden om iets te gaan bestellen.

 

Een goede website voor een ontwerper laat idd wel de creativiteit zien (over je flash-kwaliteit is ook niks te zeggen, mooi :-) ), maar wat ik als toekomstige klant belangrijk vind zijn:

- Portfolio

- Wat kun je precies doen? (logo, huisstijl enz)

- Wat kost het ongeveer

- Wie ben jij en waarom past jouw werk bij mijn bedrijf

- Is er f-2-f contact of alles per mail?

- Kan ik een offerte aanvragen

 

Als aan die randvoorwaarden voldaan is, ga ik als potentiele klant vergelijken met de andere aanbieders, het gemak van de site, het contact met de ontwerper enz. Pas daarna maak ik een beslissing. Ik denk dat dat voor meerdere mensen op die manier gaat.

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
  • 0

In mijn ogen is het allerbelangrijkste dat je de bezoeker zonder dat deze 1 keer hoeft te klikken laat zien dat er goede ontewerpen zijn. Dat is nu niet het geval, waardoor veel mensen afhaken zonder door te klikken.

 

Verder is het inderdaad belangrijk dat je zo ver mogelijk door te site kunt navigeren zonder te hoeven aanmelden. Kijk bijvoorbeeld naar sites als Amazon, waar je eigenlijk alles kunt zonder je te hoeven aanmelden. Dat effect wil je bereiken. Mensen willen zich pas aanmelden als ze hebben besloten iets met je site/aanbod te willen. Dus geef ze dat gevoel zo snel mogelijk en ruim voor ze zich willen aanmelden.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Toevallig laat ik een logo ontwerpen via 99designs.com (volgens mij hetzelfde concept).

Leuk, want je krijgt hierdoor meer keuzes van ideeen.

 

Misschien een idee om mogelijkheid te bieden voor designers om hun profiel + portofolio te laten plaatsen?

Want dat mis ik namelijk op je website.

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

Aan de posters hierboven, we hebben de belangrijkste elementen van jullie feedback opgenomen en de afgelopen weken zitten sleutelen om jullie suggesties te realiseren. Bedankt voor jullie input.

 

Er is nu een beter (hoop ik toch) startscherm, waar alle info van beide invalshoeken beschikbaar is. De teksten zijn ook aangepakt om het over-enthousiaste (terechte opmerking) eruit te slopen.

Verplicht registreren is ook opgelost, en verder is de menu aangepakt met vaste labels, dus navigatie zou geen probleem meer mogen zijn.

Een portfolio voor de designers is nog in opbouw.

 

Mbt tot de SEO, het is correct dat we met Adobe Flex werken, en dat 'standaard' de code onzichtbaar is voor SEO. Daar zijn echter oplossingen voor door oa de teksten die we gebruiken gewoon als HTML 'achter' de site te hangen. Deze worden dan geindexeerd, dus dit is geen probleem. Reden waarom we met Flex werken is dat je daardoor RIA (Rich Internet Application) functionaliteiten kan inbouwen, wat ons vooral bij het opdrachtbeheer systeem en het afsluitproces zeer nuttig is.

 

Wat vinden jullie ervan?

 

Groet,

Luc

Link naar reactie
  • 0

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Je laat dit leeg. Wat is jouw USP.

 

Ik hoop echt dat je concept anders is dan de anderen. Ik weet dat er mensen zijn die goede ervaringen hebben met dergelijke sites maar er gaat (helaas voor de designers én opdrachtgevers) ook heel veel mis. Ik ben persoonlijk geen voorstander van dergelijke constructies. Wat je vaak ziet is dat ontwerpen gerecycled worden, dat er niet of nauwelijks feedback wordt gegeven door opdrachtgevers, dat opdrachtgevers niet uitbetalen. dat uitgeschreven "wedstrijden" zomaar verdwijnen zelfs wanneer er al tientallen ontwerpen zijn geplaatst. Je kunt heel veel van dit soort 'incidenten' terugvinden op

 

http://twitter.com/specwatch

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Waar we vooral in verschillen is de manier waarop we ons tussen de beide partijen zetten. We hebben een volledige proces flow gemaakt, ondersteund door een 30-tal specifieke email boodschappen, om in alle fasen van het proces bij te sturen, te informeren, etc.

Zo motiveren we de opdrachtgever tot het posten van opmerkingen op de ingezonden ontwerpen, en bezorgen we hem continue tips en opmerkingen. We zijn dan ook actief in de weer met de opdrachtgever 'achter de schermen', dit zowel met automatisch als manuele emails.

Verder hebben we een goed georganiseerd afsluitproces, waar beide partijen enkel de vergoeding of het ontwerp ontvangen, als ze alle verplichtingen voldaan hebben.

Tevens tonen we tijdens de actieve opdracht de inzendingen enkel aan de opdrachtgever, om copiëren te vermijden. Zelf hebben we ook een ontwerper die alle ingestuurde designs onmiddelijk in zijn mailbox krijgt, en checkt of deze wel OK zijn.

 

We zitten nog steeds op internet, dus waterdicht krijg je het systeem niet, maar we doen er alles aan om de meest voorkomende incidenten proactief te vermijden via een professionele en goed opgebouwde applicatie en een goede ondersteuning van het team.

Link naar reactie
  • 0

Als het achter de schermen werkelijk zo goed in elkaar zit als je hier schrijft is het jammer dat het aan de voorkant zo nodeloos gecompliceerd is. Waarom in Flash gebouwd (scrollen kan alleen met de scrollbalk rechts, niet met mijn muis ...)? Waarom zo'n ingewikkeld taalgebruik? Waarom zo'n vreemde naam?

Naar wie communiceer je eigenlijk met je call to action rechtsbovenin, en het kost me nul euro maar wat kost het normaal gesproken?

Samenvattend zeg ik: te ingewikkeld.

 

Nog los van dat ik het jammer vind dat dit soort concepten de indruk wekt dat logo ontwerp iets is dat je even uit een gecrowdsourced proces klopt, maar overal is een markt voor ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo geniografico,

 

Je hebt in ieder geval hard gewerkt, dat moet gezegd ...

 

Wat losse opmerkingen:

 

- op je startpagina staan de titels van de twee blokken niet op gelijke hoogte; de lettergrootten tussen deze blokken zijn afwijkend (rechts groter dan links); dat geldt ook voor de grootte van de vinkjes; de tekst links is uitgevuld (maar dan weer niet bij de tekst met de vinkjes) en rechts is deze rechts uitgelijnd (en dan weer uitgevuld bij de vinkjes); als openingspagina voor een "genio grafico" maakt dit een slordige indruk

- ook op andere pagina's (bijv. 'onze troeven') gebruik je verschillende uitlijningsvormen door elkaar

- geniográfico schrijf je in je logo met een kleine letter en verder met een hoofdletter - bewust?

- bij het starten van een opdracht vind ik de helptekst erg licht; omdat deze verdwijnt bij het typen kun je aan het eind niet meer controleren of je alle benodigde informatie hebt verstrekt

- als ik op het 'Start een opdracht' icon klik, kan ik direct een opdracht starten; maar als ik op de 'Opdrachten' pagina klik op 'Klik hier om een opdracht te starten' dan moet ik me ineens weer eerst aanmelden?

- ik kom nog een geniografico tegen zonder accent (help pagina)

- activeringskost is iets om te eten, als je het moet betalen zijn het activeringskosten (geldt ook voor verwerkingskost)

- hier en daar zie ik nog een tikfout (afsluitsproces) en overduidelijk Belgisch taalgebruik ('opladen' blijf ik vreemd vinden)

- ik heb eerder een opmerking gemaakt over consistent gebruik van u / je; het is nu inderdaad consistent 'je' geworden, maar als ik het nu zie had ik 'u' eerlijk gezegd fraaier gevonden

 

Als ik alle velden ingevuld heb bij 'Start een opdracht' en op 'Volgende' klik, gebeurt er niets (ook geen foutmelding). Pas als ik dan in een veld klik, zie ik dat de titel te kort is. In tweede instantie zie ik ook dat het veld rood omrand wordt, maar dat viel mij de eerste keer niet op en is dus naar mijn mening te subtiel.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.