• 0

Internet-miljonairs worden weer rijker

Uit het parool van vandaag:

 

AMSTERDAM - De internetzeepbel voorbij? Niet voor de veertigminners die het

Amerikaanse zakenblad Fortune opsomt. In de toptien van allerrijkste mensen

onder de veertig zitten acht internetmiljardairs. Ze zijn allemaal het

afgelopen jaar nog rijker geworden ook.

Lees verder: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1062996972257.html

 

Er is nog hoop 8)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

nah geen hoop, dit bevestigt alleen maar dat de rijken alleen maar rijker worden. Als je eenmaal in het rijtje zit kan er niks meer mis gaan (niet dat ik denk dat een miljardje meer of minder er nog echt tot toe doet, maar ok)

 

Alhoewel ik me weleens afvraag hoe rijk iemand nou echt is als al het geld vastzit in het bedrijf. Zo heb ik bij voetbalspel (hattrick.org) spelers die 40.000 Euro waard zijn, maar als ik ze op de transfermarkt plaats leveren ze krap 2.000 Euro op. Ongetwijfeld werkt dit ook zo in het bedrijfsleven, waardebepalingen zijn niet altijd even goed.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal, het zijn papieren vermogens.. en volgens mij in de praktijk helemaal niet te cashen.

 

Stel dat je 50% van de aandelen bezit in een beursgenoteerd bedrijf dat $1 miljard waard is op basis van de aandelenkoers. Je bent dan 'goed' voor $500 miljoen.

 

Maar als je ook maar 10% van je bezit wilt cashen, moet je wel voor $50 miljoen aandelen op de markt brengen... en dat zou meteen een enorme deuk slaan in je koers. Wellicht is zoiets haalbaar met een veel verhandeld fonds dat in een grote index staat (en waarop je sneaky put opties kunt verzamelen...), maar ik denk dat het met een midkap fonds in nederland al grote problemen zou geven.

 

Link naar reactie
  • 0
Klopt helemaal, het zijn papieren vermogens.. en volgens mij in de praktijk helemaal niet te cashen.

 

Hé niet zo negatief allemaal! Ik merk dat een aantal ondernemers uit de dotcom hype/crash als phoenixen uit hun as herreizen en nu als "echte" ondernemers rap marktposities veroveren. Kortom, het gaat (weer) goed met een aantal gevallen sterren en dat doet me deugd. Heeft al dat opgebrande geld toch nog iets opgeleverd ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me wel dat er veel mensen zijn die door die dure lessen betere ondernemers zijn geworden. Vorige keer deed je iets verkeerd, dat was nogal duur, en dat doe je vast niet nog een keer.

 

Wellicht doet de wat rustiger groei van dit moment het imago van de sector wel goed, en kunnen we uitzien naar een groeiperiode zonder al te veel zeepbel-eigenschappen :)

Link naar reactie
  • 0

Ja nu heb je het over de ondernemers die met eigen geld bezig zijn geweest, daar heb ik respect voor. Maar in de internethype zijn er juist zoveel "ondernemers" geweest die met andermans geld aan het goochelen zijn gegaan en die zijn er alleen maar béter op geworden. Hoog loon en pas toen het echt mis ging hun baan kwijt. En ik doelde dus op de mensen die in dat soort bedrijven hun geld hebben gestoken, ja misschien hebben die ook geleerd van hun fouten en zijn het betere ondernemers geworden. Maar misschien zijn ze juist veel terughoudend geworden, of hebben ze geen geld meer om te investeren.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Zoals Nils zegt: Het was erg trendy om je geld aan een 23 jarige in een armani pak (of in spijkerbroek en T-shirt zoals ik) te geven. Over businessplannen werd vaak nauwelijks gesproken.

 

Dat is een wijze les voor de meeste onprofessioneele investeerders, vele van hen hebben helaas ook niet meer het geld om te investeren. Dat is rete zuur, maar het heet niet voor niks RISICO kapitaal.

 

De mensen die de investeerders opgelicht hebben heb ik nul respect voor, maar de investeerders die de entrepreneurs er op slinkse wijze uitgewerkt hebben heb ik ook geen respect voor.

 

Met andere woorden, ik denk dat iedereen er zelf bij was toen ze geld gaven of geld ontvingen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.