• 0

Marktdeelname zonder marktvergunning, mag dat?

Hallo iedereen,

 

Ik heb redelijk last minute en overhaast een plek op een plaatselijke markt/braderie kunnen regelen.

De organisatoren van deze markt hebben mij een eenmalige uitzondering gegund om zonder de normaal verplichte marktvergunning te staan. (ik run een webshop)

 

Ik helemaal blij natuurlijk, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het niet goed is.

 

Aan de ene kant wil ik graag nu eerst zo gewoon gaan staan, dat mag van de organisatoren.

Zo kan ik testen hoe de verkoop op dergelijke markten is voordat ik e.e.a. definitief ga maken.

 

Aan de andere kant zegt mijn gevoel me dat ik nu illegaal ga staan en wat nou als iemand van de gemeente of zo mijn vergunning wil checken?

 

Kortweg is eigenlijk mijn vraag: hoe groot is de kans op gedonder hiermee?

(anders moet ik als de ... e.e.a. gaan regelen)

 

(ps normaal post ik onder een andere naam hier maar hier wil ik natuurlijk niet mee door vriend google gevonden worden)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

hier in belgie heb je een leurderskaart nodig.

weet niet hoe dat zit in Nederland, maar denk dat die wet niet anders zal zijn.

anyway, toestemming of niet, altijd maken dat je in orde bent met de papieren zodat je zelfs niet hoeft te denken dat je illegaal bezig bent of niet.

meteen ook een besparingstip!

ps, een goede verkoop toegewenst!

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

gaat het hier om een weekmarkt? of gaat het om een jaarmarkt/braderie?

 

bij een weekmarkt heb je altijd een vergunning van de gemeente nodig. Als je een plaats krijgt toegewezen van de marktmeester regelt hij de aanvraag met jou papieren( inschrijving kvk,marktpas,meestal ook je WA marktpolis)

je kunt dan je plaats innemen en na een paar weken is je vergunning rond.

 

bij een jaarmarkt of braderie werk je meestal met een organisatiebureau, je kan hier vaak aan deelnemen als je deze papieren dus niet hebt ( in jou geval), omdat zo'n dag vaak maar een keer per jaar georganiseerd wordt en ze blij zijn met zoveel mogelijk standhouders.

 

als je nog niet zeker bent vraag het nog eens na aan de organisatie en anders inderdaad aan de desbetreffende gemeente.

Link naar reactie
  • 0

als je als markt koopman opereerd hoor je je bewijs van inschrijving bij je te hebben van de ambulante handel en een uittreksel van kvk.

 

voor een eenmalige markt.... hmm ik zou het er op gokken, neem voor alle zekerheid je kvk papieren (copy) mee.

 

Ik heb mijn papieren nog nooit hoeven te laten zien....

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
  • 0

Is het een jaarlijkse braderie oid of is het een wekelijks terugkerend iets.

Dat is me nl niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

 

Voor een eenmalige braderie/markt, of zoals hier enkel in de zomervakantie

heb je mijn inziens geen vergunning nodig. Deze wordt geregeld door

de organisatie.

Is het een gewone weekmarkt dan zal ik me idd aanmelden zoals boerenfluitje aangeeft.

Dan krijg je een pasje, die je bij je moet dragen.

 

gr didi

 

 

 

 

Zorg dat je altijd een lichtpuntje blijft zien,

 

En van iedere teleurstelling kun je leren

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Het gaat om een markt via een organisatie, dus geen vaste weekmarkt.

 

Normaal vraagt deze organisatie wel een bewijs van inschrijving, je krijgt dan i.d.d. een pasje waarvan ze het nummer willen hebben.

Met deze organisatie heb ik kunnen regelen dat ik zonder kaartje mag gaan staan, omdat wij dit als promotie van het bedrijf zien. Als de zaken goed gaan wil ik wel alles officieel regelen.

 

De overweging om het eerst zonder officiele marktvergunning te gaan doen zijn de kosten, mijn ervaringen met shows e.d. waar ik als standhouder wel eens sta zijn wat dat betreft slecht. De winst was te mager om tegen alle tijd en energie die ik erin moest stoppen op te wegen.

De kosten om op zo'n georganiseerde markt te gaan staan zijn vele malen lager dan de kosten van een stand op een show/beurs.

 

Vandaar dat ik lekker last minute (ik heb een plekje op de plaatselijke zomermarkt welke al over 2 weken is) alles snel geregeld heb want dit is een ideale plek voor bedrijfspromotie.

Dat onderbuik gevoel kwam pas later toen ik het plekje daadwerkelijk toegewezen kreeg..

 

Nou ja, ik gok het er maar op want alles geregeld te krijgen in zo'n korte tijd lukt waarschijnlijk toch niet.

Daarna maar even zien of dit voor herhaling vatbaar is of niet.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.