• 0

De sleutel en sleutelring in één !

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik voorzie daar nogal wat problemen mee?

 

hoe zit het met de stevigheid van zo,n sleutel? zou het niet snel afbreken?

 

en dan de grip op zon sleutel? als het slot een beetje tegenwerkt en je moet wat kracht zetten, kun je hem dan goed houden?

 

verder is het weer een simpele oplossing voor een alle daags probleem ;D

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
  • 0

Bij een sleutelring gaan er 2 stalen draden naast elkaar met een verspringing naar de naaste baan in het midden. De 2 banen moeten een opening tussen de banen toestaan om de nieuwe sleutel of sleutelring aan te rijgen. :P

In eerste instantie dacht ik dus dat deze sleutelring niet kon werken maar dat kan hij natuurlijk wel door maar 1 baan gefixeerd aan de sleutel te maken.

 

Nadeel is natuurlijk de kracht die op de ring komt bij het openmaken van een slot. Ten eerste kan je weinig kracht zetten en als je kracht kan zetten is er een grote kans op verbuigen of afbreken.

 

Maar het idee. En daar gaat het hier duidelijk om, is natuurlijk briljant.

 

Link naar reactie
  • 0

In Zweden had ik een stuk flexibele staalkabel in gebruik met bus- en draadeinde. Werkte prima om regelmatig grote hoeveelheden sleutels te rijgen en dragen. Wat vinden jullie van een Zwitsers zakmes met sleutels i.p.v. diverse tools?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Geweldige uitvinding inderdaad. Ik denk dat het wel zo te maken valt dat de kracht die je bij het openen van een slot de sleutel niet doet breken. Wellicht breekt deze iets eerder dan een normale sleutel, maar zeg nou zelf; hoe vaak breek je een sleutel? Ik heb in mijn leven denk ik 3 keer een sleutel gebroken... allemaal fietssleutels.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het design heel gaaf! Maar uhm.. je moet nu toch nog steeds pielen of ligt dit gewoon aan mij? Het vergemakkelijkt het misschien wel een beetje..

 

En over de kracht, probeer maar is gewoon zo'n ringetje met je handen te buigen. Moet je aardig je best doen dus dat is in ieder geval geen probleem ;)

Link naar reactie
  • 0

Dit zijn van die dingen waar mensen dan van zeggen: "Ja, dat had ik ook kunnen bedenken....."

Klopt, maar het verschil is dat je het NIET bedacht hebt!

 

Qua maken lijkt het me niet zo spannend hoor...

 

Nou ben ik benieuwd hoe ze dit maken.

Het ene is veerstaal het andere gewoon metaal

En dat zonder te lassen zo te zien

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Nog buiten het feit dat er vast wel een metaal is welke stevig genoeg is om zo'n sleutelring breekbestendig te maken;

Waarom in plaats van zo'n ring geen karabijnhaak er aan maken? Lijkt mij nog weer een stuk steviger! Zo'n karabijnhaak kan met een zekering er op gefabriceerd zodat hij niet per ongeluk open kan klappen en je je overige sleutels kwijt raakt. Bovendien hoef je dan niet je overige sleutels door zo'n ring te halen (wat ik zelf altijd een rotklus vind als het een degelijke ring is)

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me oprecht af welk probleem dit product oplost.

 

Kan iemand daar antwoord op geven, want ik zie het waarschijnlijk niet

 

Al eens met regelmaat 1 sleutel van een bos van 40 moeten verwijderen?

Nu haal je 1 sleutel makkelijk vanaf een bos ipv dat je die hele ring door alle sleutels moet halen

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

 

Al eens met regelmaat 1 sleutel van een bos van 40 moeten verwijderen?

Nu haal je 1 sleutel makkelijk vanaf een bos ipv dat je die hele ring door alle sleutels moet halen

 

 

Hé, jij bent innovatief ;). Je bedenkt een andere toepassing dan de ontwerper in gedachten had:

 

Carry your keys on your other key

 

Hij had de gedachte dat alle andere sleutels hieraan konden hangen. Dan had je juist het probleem gehad dat je eerst 19 andere sleutels moet verwijderen omdat je ze niet helemaal rond kan draaien.

 

Desondanks lijkt het me echt zo'n relatiegeschenkending. Oogt als een ei van columbus, maar in de praktijk werkt het denk ik om meerdere redenen niet.

Link naar reactie
  • 0

ik zie hem ook niet hoor. Een bos sleutels aan een ring. Die zitten toch bijna altijd al aan een extra ringetje ? En wat dan nog ? Je draaitje Grote ring tot aan je sleutel, opent grote ring en haalt sleutel eraf. Ik kan het niet moeilijker of makkelijker maken. En ik heb altijd met grote bossn sleutels gelopen.

 

Neemt niet weg, dat ik het idee an sich ontzettend leuk vind !

Link naar reactie
  • 0

Hé, jij bent innovatief ;). Je bedenkt een andere toepassing dan de ontwerper in gedachten had:

 

Hmm ik dacht dus idd dat je zo'n hele sleutel bos met deze nieuwe sleutels aan elkaar moest maken.

Zo'n idee verkoopt ook beter :)

 

Maar ik moet toegeven dat dit soort ideeën ideaal zijn voor impulsaankopen.

 

Typisch een idee dat is ontstaan door bepaalde denk methodes uit mijn lievelingsboekje "Doelgericht vernieuwen"

 

Men neemt een alledaags bestaand voorwerp.

Je maakt een lijst je met interne bouwstenen (dus de onderdelen waaruit het is opgebouwd).

In het geval van onze sleutel is dat maar 1 bouwsteen namelijk de sleutel.

Dan maak je een lijstje met externe bouwstenen waar je product allemaal mee in aanraking komt.

 

deurslot, andere sleutels, hand, tafel, sleutelring enz.

 

En dan is het een kwestie van bouwstenen mixen,verwijderen, vermenigvuldigen, delen, interne bouwsteen combineren of vervangen door een externe bouwsteen enz

 

En bij elke stap nagaan of je een idee gemaakt hebt dat erg handig is.

 

Op deze manier heeft iemand ook wat lopen vermenigvuldigen aan interne bouwsteen van een waterpas, waardoor er nu waterpassen in de schappen liggen met meerdere belletjes.

Handig voor vloerenleggers

 

In het geval van de sleutel heeft hij een interne bouwsteen (de sleutel) gecombineerd met een externe bouwsteen (sleutel ring)

 

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Is 2010 niet eens klaar voor vervanging van de sleutels? Een (geïmplanteerde) RFID-key of een irisscan o.i.d. Die dingen worden ook steeds goedkoper. Vooral de RFID-tags kosten tegenwoordig nog centen (ok, ietsjes meer, maar in vergelijk met een sleutel altijd goedkoper).

En nou niet meteen allemaal gaan patenteren, he! >;(

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij verkopen per jaar x-duizend sleutels als vervanging voor zoekgeraakte sleutels op scholen e.d.

 

Juist daar zou je verwachten dat er een hele snelle vervangingsmarkt op gang zou komen van normale sleutels naar electronische sloten. Het blijkt wel op gang te komen maar stapje voor stapje.

 

De chip in de sleutel is het probleem niet, het slot dat de signalen van de chip opvangt en omzet in een actie wel. Die kosten nog gewoon relatief veel geld t.o.v. bestaande mechanische sloten.

 

De ontwikkelingen gaan wel snel trouwens. Wij hebben al een slot waarbij je aan de buitenzijde van de deur niets ziet, behalve gewone gepoedercoate staalplaat. Hierin zit het slot veilig opgeborgen. De sleutel wordt door de staalplaat heen gedetecteerd.

 

Maar goed: De prijs van een goede sleutel en een goed slot blijft vooralsnog voor de consumentenmarkt een probleem.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Desondanks lijkt het me echt zo'n relatiegeschenkending.

Nu nog wel de vraag welke sleutel je aan je relaties cadeau gaat doen ... ;)

 

 

Maar ik moet toegeven dat dit soort ideeën ideaal zijn voor impulsaankopen.

Ik probeer te bedenken welke impulsaankoop ik mogelijk zou doen omdat er zo'n sleutel bij hoort ... :-\

 

Link naar reactie
  • 0

De ontwikkelingen gaan wel snel trouwens. Wij hebben al een slot waarbij je aan de buitenzijde van de deur niets ziet, behalve gewone gepoedercoate staalplaat. Hierin zit het slot veilig opgeborgen. De sleutel wordt door de staalplaat heen gedetecteerd.

 

Toevallig heb ik naar dergelijke sloten onderzoek gedaan.

Eén van de sloten is net uitgebracht op de markt en werkt met een RFID sleutel.

Het RFID gedeelte was extreem veilig en dusdanig goed versleuteld, dat het kraken ervan te lang zou duren.

Echter als je een sterke neodymium magneet langs het slot haalt, dan kun je buiten alle security om als nog het deur relais bedienen en de deur openen. ;)

 

Het bedrijf kwam toen met een oplossing, dat is niet te geloven.

Elk slot werd voorzien van een magneetstripje met gegevens erop.

Samen met een verzekeringsmaatschappij hadden ze een deal gesloten, dat in het geval van een inbraak zonder inbraaksporen ze alles zouden vergoeden als zou blijken dat de magneetstrip intern door een magneet gewist was. :-\

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Eén van de sloten is net uitgebracht op de markt en werkt met een RFID sleutel.

Het RFID gedeelte was extreem veilig en dusdanig goed versleuteld, dat het kraken ervan te lang zou duren.

Echter als je een sterke neodymium magneet langs het slot haalt, dan kun je buiten alle security om als nog het deur relais bedienen en de deur openen. ;)

 

Laatst hoorde ik een naar verhaal van iemand die precies het omgekeerde had.. mechanisch in orde, maar niet versleuteld (systeem kijkt alleen naar het rfid chip id). Diegene trof zn huis na een vakantie leeg aan, waarschijnlijk omdat iemand de rfid chip van zn vrouw geskimmed had (althans, het log gaf aan dat dat ID gebruikt was).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.