• 0

Weer een starter

Hallo allemaal,

 

Na lang meelezen en toch even een berichtje.

Mocht het in het verkeerde stukje zijn graag een schop geven :-)

 

Allereerst zal ik niet al teveel prijsgeven aangezien ik anderen niet op ideeën wil brengen mijn idee over te nemen.

Dus het kan zijn dat het ietwat vaag is, alvast excuus daarvoor.

 

De situatie:

34 geen ervaring in de betreffende branche, geen eigen geld maar wel een in mijn ogen eigen goed idee.

Uiteraard moet ik beginnen met een ondernemingsplan om centen los te krijgen bij de bank.

Maar daar mijn achtergrond in de IT geen idee wat ik kwijt ga zijn aan kosten zoals inventaris, elektriciteit, opstart kosten, verzekering, advertenties etc.

Ook verkoop en omzet cijfers en hoe ik hieraan moet komen om in mijn plan op te nemen.

Hoe kan ik dit zo accuraat mogelijk uitzoeken en in het plan meenemen?

Links en tips zouden zeer welkom zijn over hoe ik mijn ondernemingsplan zo volledig mogelijk zou kunnen invullen.

 

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om de IT, maar om detailhandel in de regio zuid holland.

Ik begin helemaal vanaf 0 en wil het gelijk groot neerzetten.

Uiteraard een longshot in deze tijd ook gezien de financiering die er nodig is, en de 0 inbreng van eigen geld.

 

Maar ik dat neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat dit een winnend concept is.

Uit eigen onderzoek ben ik van mening dat er een grote vraag is naar een winkel zoals hetgeen ik wil opstarten.

 

Nogmaals excuses voor de vage omschrijving, er is mij door diverse mensen aangegeven voorzichtig te zijn met het idee.

Aangezien sommigen dit zouden kunnen overnemen of tegenwerken.

 

Better save the sorry :-)

 

Alvast erg bedankt voor alle feedback!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dat wordt wel heel erg lastig:

Wij weten niet wat jij wilt beginnen ! omdat je niet teveel prijs wilt geven van wat je wilt beginnen

 

daarnaast

 

Jij hebt:

Geen ervaring in de betreffende branche, wel een goed idee!

Geen eigen geld, wel een goed idee

Geen idee wat je kwijt ben aan kosten,

Geen idee welke omzet je kunt gaan behalen, maar wel dat je het groots wilt aanpakken.

 

Waar is mijn "glazen bol"

 

Dit alles zijn allemaal ingrediënten die als je nu gaat starten, ervoor zullen zorgen dat je straks een "hulpteam" nodig zult hebben om een puinhoop op te ruimen, een hulpteam waarover hier al een balletje omhoog is gegooid.

 

Mijn advies:

 

Ga je eerst eens oriënteren, door zoveel als mogelijk informatie te verzamelen, struin het internet af, bezoek bedrijven die ongeveer lijken op hetgeen jij wilt gaan doen, Ga praten met die ondernemers.

 

Als je hierdoor enigszins een idee hebt van wat je te wachten staat én wat je wilt bereiken formuleer dan concrete vragen en stel ze hier, alleen dán kunnen we je een eind op weg helpen.

 

want nogmaals: "glazen bollen" waaruit alles is af te lezen bestaan niet.

 

(ps. laat je door mijn opmerkingen niet ontmoedigen, maar kom met concrete/gerichte vragen)

 

Link naar reactie
  • 0

 

34 geen ervaring in de betreffende branche, geen eigen geld <....> achtergrond in de IT

 

 

Gelukkig heb je een paar gezonde benen. Daarmee ga je op stap om te praten met mensen die meer kennis hebben. Nee: niet op internet! Zelf kijken, ruiken, proeven, tasten en persoonlijke gesprekken aangaan. Driekwart van je vragen worden zo beantwoord. Blijft er dan nog wat over: gooi het op het forum.

 

Starters zijn geen zittenblijvers. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar ik dat neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat dit een winnend concept is.

Uit eigen onderzoek ben ik van mening dat er een grote vraag is naar een winkel zoals hetgeen ik wil opstarten.

Als er een grote vraag is naar zo'n winkel kan het haast niet anders dan dat er iemand al een dergelijk plan heeft uitgevoerd. Waar (veel)vraag is, is altijd aanbod, hoe je het ook wendt of keert...Neemt niet weg dat je misschien een (goede) aanvulling hebt op een bestaande markt.

Maar, zonder geld en ervaring moet het wel een verrekte goed idee zijn wil je iets los kunnen krijgen bij de bank of een investeerder. Is er geen mogelijkheid om bij een bestaand bedrijf aan te kloppen en interesse te wekken?

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt voor de antwoorden.

Inderdaad een vaag verhaal van mijn kant.

Zeker de glazen bol waardeer ik ten zeerste ;D

 

Ik heb inderdaad wat contact gehad met banken, vanuit deze mensen is mij ook geadviseerd een ondernemingsplan te maken en dan terug te komen.

Deze mensen gaven mij ook het advies terughoudend te zijn met geven van informatie.

Aangezien ik nogal nieuw ben weet ik niet hoezeer ik dit serieus moet nemen, maar vandaar de opmerking better save then sorry.

Hopelijk zijn ze nog net zo enthousiast als ze het plan zien .

 

De opmerking over de benen heb ik ook opgeslagen, en ga bij een soort gelijke winkel proberen een afspraak te maken.

Uiteraard ver buiten het "concurrentie" gebied.

 

Iedereen iig bedankt voor de antwoorden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voer eerst maar eens een SWOT analyse uit en denk dan na over een wat uitvoeriger, met cijfers onderbouwd marktonderzoek. Schrijf vervolgens een volledig ondernemingsplan (gebruik bv. de disk van de KvK) en als je dan nog steeds enthousiast bent kan je er meer werk van maken.

 

N.B. Het is "Better safe than sorry"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.