• 0

Recht op geld terug? (ontevreden aanschaf webruimte)

Een goedemorgen,

 

Na de start van mijn nieuwe bedrijfje, heb ik eind juni een 2de webruimte aangeschaft bij een bepaalde host.

Hierop moest een webwinkel komen te draaien.

Het ging meteen al fout.

Ik kreeg inloggegevens, maar inloggen ging niet, omdat mijn andere website, die bijna de zelfde naam heeft, op dezelfde server stond, waardoor het inlogsysteem me daar naar toe wilde verwijzen en dus 'wachtwoord fout' bleef aangeven.

Direct aan de bel getrokken, maar anderhalve dag moeten wachten op een reactie.

Het volgende probleem dit zich meteen daarna voor. Ik kon de website die ik offline gebouwd had, niet online plaatsen.

Ik heb een mail gestuurd en 2 dagen proberen te bellen. Dit nam ook weer enkele dagen in beslag.

Eenmaal online was er weer een probleem. Ik kon niet mailen. De reactie daarop duurde ook weer een paar dagen.

Vervolgens kon ik weer mailen, maar de automatische mail van de webwinkel doet het niet en dat probleem blijkt ook weer bij de host te liggen.

Dus maar weer aan de bel getrokken.......ik wacht al vanaf 8 juli op enig teken van leven.

Bellen heeft geen zin, want opnemen doen ze ook niet.

 

Ben dus al 3 weken in het bezit van deze webruimte, maar een werkende webwinkel is er nog steeds niet.

Ik heb er meer dan genoeg van en wil dus graag verhuizen naar een andere host.

Klinkt logisch toch?

 

Maar hoe zit het nu met het bedrag dat ik betaald heb voor deze webruimte bij deze host?

Heb ik recht op geld terug?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja, zeer zeker, het nog niet live zijn van de webwinkel valt onder gederfde inkomsten. je kunt de hoster hier op aanspreken. Een kwaliteitsbewust hosting bedrijf zal zeker naar haar klanten luisteren. Tenminste dat zou mijn insteek zijn :-)

 

 

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Mijn website staat al wel online.

Het probleem wat er nu hangt is dat als een klant iets besteld, dat zij automatisch een mailtje dienen te krijgen met daarin de betaal gegevens. Die mail doet het niet. Hij wordt simpelweg niet verstuurd en dat probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de host (zover ik begreep zou de host op een blacklist staan, ofwel als spammer te boek staan)

 

De website staat dus wel online, maar adverteren kan ik er niet mee. Ik bedoel, ik kan toch niet 24 uur per dag aan de pc vast gaan zitten om bij elke bestelling handmatig een bevestiging te gaan sturen. Ik heb meerdere dingen te doen.

 

Ik heb ze nog niet schriftelijk in gebreken gesteld.

Ik wil eerst graag weten hoe of wat mijn mogelijkheden zijn.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet weinig af van wettelijke bepalingen, maar als je een horloge koopt verwacht je dat je daarop de tijd kan aflezen. En als je een webshop koopt verwacht je natuurlijk dat je hier producten normaal uit kan verkopen (in ieder geval zoals overeengekomen, misschien dat dit onder de wettelijke garantie valt maar kan het mis hebben)

 

Dit kan je dus niet en daarom stel je jou leverancier in gebreke. Meld er bij dat ze verder slecht te bereiken zijn en dat hierdoor jou vertrouwen in de leverancier weg is, vraag of ze jou 'account' per direct willen deactiveren en eis je geld terug. (dmv een kredietfactuur)

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Het zijn vaak lastige zaken. Als ze een beetje normaal met hun klanten omgingen zou ik gewoon verwachten dat ze er 'niet moeilijk' over doen en je je geld teruggeven en laten vertrekken... maarja, als ik het verhaal zo lees lijkt het dan weer geen club van 'niet moeilijk doen'.

 

Die mail doet het niet. Hij wordt simpelweg niet verstuurd en dat probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de host (zover ik begreep zou de host op een blacklist staan, ofwel als spammer te boek staan)

 

Maar welk van de 2 is het nou? Wordt het niet verstuurd, of komt het niet aan omdat het bedrijf als afzender op een blacklist staat? Dat is toch wel een wezenlijk verschil, ook al is het resultaat voor jou ongeveer hetzelfde. En staat er in je contract iets over de service/support die men moet verlenen, bijvoorbeeld een termijn waarin men technische problemen moet aanpakken? Of is het 'best effort'?

 

 

Praktisch gezien zou ik je aanraden de boel gewoon te verhuizen naar een betrouwbare partij, en dan later misschien nog eens te gaan soebatten over restitutie van wat je al betaald hebt voor deze hosting... anders ben je misschien weer een maand verder voordat het is opgelost!

Link naar reactie
  • 0

Google eens op de naam van de provider. Er moeten meer mensen zijn die problemen hebben. Samen staan jullie vele malen sterker dan ieder voor zich.

 

(ik heb wel een vermoeden welke provider dit is... begint toevallig met een E?)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik je kan aanraden,neem een andere hoster en zet je webshop op die nieuwe server.

Als het goed is kun je in het controlpanel van je huidige hoster je DNS instellingen aanpassen

en verwijzen naar je nieuwe server.

 

Hoelanger je wacht hoe meer schade je zal hebben. Mocht alles weer werken naar behoren

stel je huidige hoster vervolgens aansprakelijk. Belangrijk op dit moment is dat je je website weer

op de rails krijgt.

 

Link naar reactie
  • 0

Begint inderdaad met een E Mr.B ;)

Dave, even gespiekt en ondanks dat ik er weinig van snap, staan er 13 aangegeven als listed en 4 als time out.

 

De overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen.

De overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 14 dagen.

Zoals ik hierboven al vertelde, loopt de overeenkomst pas vanaf eind juni.

Als ik nu opzeg. Ben ik er dan over 14 dagen vanaf, of zit ik er nog tot juni 2010 aan vast? (eerste keer dat ik zoiets mee maak namelijk)

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Begint inderdaad met een E Mr.B ;)

Dave, even gespiekt en ondanks dat ik er weinig van snap, staan er 13 aangegeven als listed en 4 als time out.

 

De overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen.

De overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van 14 dagen.

Zoals ik hierboven al vertelde, loopt de overeenkomst pas vanaf eind juni.

Als ik nu opzeg. Ben ik er dan over 14 dagen vanaf, of zit ik er nog tot juni 2010 aan vast? (eerste keer dat ik zoiets mee maak namelijk)

Volgens het contract is dat een opzegging per juni 2010, maar het punt is nu net dat er sprake is van een wanprestatie door de wederpartij en dat is voor jou de grond de overeenkomst per direct te ontbinden.

Link naar reactie
  • 0

Oh nee, dat meen je niet serieus Steven?

 

Nou werkelijk, ik zit nog altijd, en dat lieg ik niet, te wachten op een teken van leven vanuit hun kant.

Op 8 juli heb ik mijn probleem aan ze voorgelegd, op 9 juli werd mij gezegt, dat mijn probleem door gezet werd naar systeembeheer. Op 13 juli heb ik aangegeven dat ik het geen porum vind dat het alweer zo lang moet duren voor ik een reactie krijg en dat ik toch graag spoedig wat van ze verneem.

Het is de 20ste vandaag, maar er is dus nog steeds niets gebeurt.

 

Dus nu zit ik er tot juni 2010 aan vast?

Lekker dan, ik kan namelijk helemaal niets.

Het punt is....het probleem ligt bij hen. Zij zullen instellingen (of iets, ik heb daar geen verstand van) moeten veranderen, maar...ik heb inmiddels ook berichten van andere mensen gelezen met daarin de klacht dat de instellingen van deze host niet goed zijn, waarop de host vol blijft houden dat hun instellingen goed zijn en dat oscommerce gewoon zelf rommel is.

Hoelang ik dus ook nog dien te wachten, ik verwacht zoiezo al geen medewerking meer.

 

Hoe nu verder? Hoe pak ik dit aan?

Ik kan toch slecht mijn onderneming een jaar lang op pauze zetten?

 

Wat ik ook van ze lees is dat ze brieven van opzeggingen gewoon zogenaamd niet hebben ontvangen, dat ze verhuizingen laks regelen zodat er problemen ontstaan, dat ze overal op zeggen dat het hun fout niet is etc etc.

Kortom, ik zie het al helemaal gaan :(

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oh nee, dat meen je niet serieus Steven?

 

Nou werkelijk, ik zit nog altijd, en dat lieg ik niet, te wachten op een teken van leven vanuit hun kant.

Op 8 juli heb ik mijn probleem aan ze voorgelegd, op 9 juli werd mij gezegt, dat mijn probleem door gezet werd naar systeembeheer. Op 13 juli heb ik aangegeven dat ik het geen porum vind dat het alweer zo lang moet duren voor ik een reactie krijg en dat ik toch graag spoedig wat van ze verneem.

Het is de 20ste vandaag, maar er is dus nog steeds niets gebeurt.

 

Dus nu zit ik er tot juni 2010 aan vast?

Lekker dan, ik kan namelijk helemaal niets.

Ja, dat meen ik, maar je begrijpt me verkeerd: de tegenpartij pleegt wanprestatie en wanprestatie is een grond voor ontbinding van de overeenkomst.

 

Je moet dus nu de ontbinding van de overeenkomst inroepen en aanspraak maken op terugbetaling van het teveel betaalde, als je vooruit hebt betaald.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, ik begrijp jullie inderdaad niet :-[

 

Websitepakket besteld en ontvangen eind juni 2009.

Betaald voor het hele jaar, direct bij het bestellen.

 

De 14 dagen opzeg termijn wil ik gerust aanhouden, omdat de verhuis ook geregeld moet kunnen worden tussen oude en nieuwe host.

Maar nog een jaar hieraan vast zitten wil ik absoluut niet.

Begrijp ik het nu goed dat ik nu een brief op kan gaan stellen waarin ik aangeef op te zeggen per (uhm 14 dagen maakt 5 augustus als ik woensdag aanhoud) met daarin de redenen waarom.

Dien ik dan ook meteen mijn geld terug te vragen, of moet dat gebeuren in een 2de brief, die ik dan verstuur als de verhuis geregeld is?

Ben alleen erg bang dat zij niet zullen mee werken :-\

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Verhuizen van je domeinnaam kan sowieso, heb je hun hulp helemaal niet voor nodig. Dat werkt gewoon met SIDN formulieren of EPP codes. Dat formulier krijg je van je nieuwe hoster en dan is het allemaal geregeld. Ze hebben toch verder niets van je behalve een domein wat ze in beheer hebben?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat me om het princiepe Pim. Ik betaal ergens voor en wens dat ook te krijgen. Draai het eens om...als zij mijn klant zouden zijn, zouden ze er toch ook zo over denken.

 

Goed, ik ga er zometeen eens voor zitten om de brief in elkaar te gaan zetten.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ga nou eerst gewoon verhuizen en ga je focussen op je core business, veel belangrijker dan je principe kwestie! Die kan je altijd nog oplossen, ben ik ook geheel met je eens, maar het levert je veel meer op als je nu gewoon met je business aan de slag gaat.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het verhuizen is inderdaad punt nummer 1, dat zoiezo.

Begrijp dat dat gewoon mogelijk moet zijn, dus daar ga ik dan ook achteraan nu.

 

Geld wel of niet terug, zal me uiteindelijk een zorg zijn, maar ga het wel proberen.

 

Ik dank jullie allen weer graag!

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat me om het princiepe Pim. Ik betaal ergens voor en wens dat ook te krijgen. Draai het eens om...als zij mijn klant zouden zijn, zouden ze er toch ook zo over denken.

Ik snap het heel goed! Als iemand beloften niet nakomt is dat heel frustrerend.

Hetzelfde als met klanten die jou niet betalen....daar kun je erg boos om worden (ik althans wel! ook al gaat het maar om een tientje)

 

Maar wat ik in de loop der tijd ook heb geleerd is dat principes vaak geld en (veel) tijd kosten.

Soms is het pragmatischer deze te laten voor wat ze zijn en vhet erlies te nemen (ook al gaat dat dwars tegen het gevoel van rechtvaardigheid in)

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook zo Pim. Niet altijd is de weg naar de oplossing zo als dat je het had gewild en is het slimmer een middenweg te kiezen.

 

Ik heb ze in ieder geval gemeld dat ik de overeenkomst wil ontbinden wegens wanprestatie en dat ik vanwege het niet te hebben ontvangen van het beloofde graag zie dat ik binnen 14 dagen verhuisd ben, mijn geld graag terug gestort heb en binnen 24 uur een reactie van ze wil hierop.

 

We zullen zien, maar ik ga er alvast wel vanuit dat ze moeilijk zullen gaan doen. (dat doen ze altijd, dus waarom nu niet)

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.