• 0

prive computer inbrengen en upgrade

Beste higherlevel-ers

 

Voor mijn bedrijf maak ik nu gebruik van een prive pc. Deze wil ik inbrengen en volledig zakelijk gaan gebruiken. De pc is inmiddels 5 jaar oud, maar zeker nog goed genoeg. Met een lichte upgrade (waaronder een grotere harde schijf, geheugen en nieuwe processor) denk ik nog een paar jaar verder te kunnen.

 

Mijn inschatting is dat de upgrade zeker onder de €450,- blijft. Mijn stelling is dan ook dat dit directe kosten zijn en dit niet hoef aan te merken als investering.

 

Wat ik me afvraag of andere hier ook ervaring mee hebben en hoe ik e.e.a belastingtechnisch / administratief het goed kan regelen. Klopt mijn stelling überhaupt wel.

 

Alvast bedankt voor de reactie(s)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die PC hoef je helemaal niet in te brengen. Maar als je een upgrade moet doen om je zakelijke werk mogelijk te maken, kun je de upgrade gewoon als kosten opvoeren en in één keer wegschrijven. Als je niet boven de € 500,-- komt tenminste. (excl. BTW dan)

Link naar reactie
  • 0

Even terzijde: Waarom een upgrade? Voor dat geld heb je een prima moderne pc, waar je nog jaren mee vooruit kunt.

 

Eh...daar ben ik dan wel benieuwd naar.

 

Bij het stellen van mijn vraag, heb ik gemakshalve niet verteld, dat mijn werk voor een deel uit design en opmaak bestaat. Hiervoor is "wel wat nodig".

 

Wellicht dat je een suggesties hebt(?) of een leuk adres kent

Link naar reactie
  • 0

Ok, dat verandert wel iets. Maar waar heb je power nodig? Geheugen kost weinig. Harddisk kost ook niet zoveel. Misschien een nieuwe videokaart?

 

Daarnaast vraag ik me af of je een 5 jaar oude pc nog wel kunt upgraden. De hedendaagse processoren, videokaarten en geheugens zijn alweer hele andere technologie als 5 jaar geleden. Kortom ik vind 450 euro voor een upgrade van een 5 jaar oude pc best wel een hoop geld en eigenlijk zonde. Misschien wat meer geld er bij en een hele nieuwe kopen. Echt duur zijn de pc's tegenwoordig niet meer, hoor. En dat voorkomt wellicht een hoop ergernis met een geupgrade pc, die niet mee wil werken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.