• 0

Jaarlijkse automatische incasso

Ik wil op mijn website abonnementen gaan aanbieden aan mijn klanten. Weten jullie hoe ik het beste de betaaloplossing kan aanbieden? Idealiter zou het bedrag automatisch jaarlijks bij mijn klanten afgeschreven worden (zolang ze gebruik willen maken van het abonnement). Naar mijn weten faciliteert Ideal een dergelijke oplossing niet...ik kijk uit naar jullie reacties.

 

Groet Luuk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Luuk,

 

Voor het automatisch incasseren sluit je eerst een incasso-overeenkomst af met je bank. Vervolgens moeten je klanten een machtigingskaart insturen waarmee ze toestemming geven om het bedrag (eenmalig of periodiek) te incasseren. Hier zijn voor jou (uiteraard) kosten aan verbonden. Ik weet niet of die machtiging ook via telefoon of e-mail mag, maar dat kun je bij de bank navragen.

 

Kijk eens op de websites van de diverse banken onder "incasso", daar kun je veel informatie vinden.

 

Je kunt ook de eerste betaling via iDeal laten doen (dan heb je die alvast binnen) en dan voor de verlenging van het abonnement een acceptgiro en een machtigingskaart opsturen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Voor een incasso zal je een incassocontract met jouw bank moeten afsluiten. Is dat geregeld, dan moeten jouw klanten jou schriftelijk toestemming geven om te mogen incasseren. Vervolgens kan je jouw bank een bestand aanleveren waarmee de bedragen geïncasseerd kunnen worden. De meeste banken kennen de mogelijkheid om die bestanden via internetbankieren aan te leveren.

 

Houdt er rekening mee dat de geïncasseerden de mogelijkheid hebben om geïncasseerde bedragen te storneren (=terugboeken). Particulier 30 werkdagen, Bedrijfsmatig 5 werkdagen.

 

Bij de aanvraag van een incassocontract zal de bank willen weten om hoeveel betalingen het mogelijk zou kunnen gaan. (aantal en bedragen per keer/periode). Dit willen ze ook weten om te bepalen wat de gevolgen zijn indien incasso's massaal worden gestorneerd. m.a.w stel dat het maandelijks om € 25.000,00 gaat, kan jouw bedrijf dat opvangen, of zit de bank dan direct met een ongeregelde debetstand !

Link naar reactie
  • 0

Luuk,

 

Ik weet niet wat je precies aan wilt gaan bieden maar is gebruik maken van iDeal geen oplossing ? Een maand voordat het abonnement afloopt een mail sturen met betalingslink erin en wellicht 2 en 1 week vooraf nog een herinnering sturen.

 

Automatische incasso wekt meteen wat weerstand op (althans bij mij en wellicht ook bij meerdere van je toekomstige klanten).

Link naar reactie
  • 0

Marco, bedankt voor je zeer heldere uitleg over de procedure!

 

Tjello, je hebt denk ik zeker een goed punt, ik ben zelf ook geen grote fan van automatische incasso's. Ik wil in ieder geval mijn klanten de mogelijkheid aanbieden. Mochten ze niet ingaan op het aanbod, dan is de betalingslink via Ideal (wist eerlijk gezegd nog niet van die mogelijkheid) een oplossing. Thanx!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.