• 0

Marketingcommunicatie

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds 1 jan. j.l verantwoordelijk voor oa. de marketingcommunicatie van een enorm groeiend (woon)modebedrijf (denk aan dekbedovertrekken, accessoires, etc). Ik ben echter nog onervaren, 21 jaar, en wil graag veel leren over het in de markt zetten van merken.

 

Mijn doel is om de merkbekendheid te verhogen, natuurlijk graag met conatieve reactie. Ik heb echter een klein budget ( wat ook juist de uitdaging is) van 50.000 - 100.000 euro om dit jaar (nu nog een half jaar) te investeren.

 

Op dit moment zet ik voornamelijk consumentenbladen, website, nieuwsbrief in als instrumenten.

 

Ik ben erg benieuwd naar tips, ervaringen, do's and don't s... Wat zijn jullie ervaringen? Waar zit volgens jou rendement in, of juist niet? Wat is relatief goedkoop voor het beoogde rendement?

 

Ook goede boeken, websites, etc. zou ik graag willen weten.

 

alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je een keuze moet maken tussen voor relatief weinig geld heel veel aan marketing doen of kijken of je meer budget kunt krijgen voor de branding- met dat budget kom je namelijk niet zo ver qua serieuze branding. Daarvoor moet je allereerst het merk goed laten optuigen, het DNA (merkwaarden/brand energy) definiëren en dat gaan laden middels je communicatie. Dat is een 'waterval' van handelingen, die bovendien tijd kosten.

Op lange tijd is het rendement van branding enorm maar daarvoor moet je dingen fundamenteel anders aanpakken dan je met een marketingcampagne zou doen.

 

Snel te lezen en boordevol hele vernuftige marketingadviezen zijn de boeken van Harry Beckwith.

Een mustread!

(als je in het Engels gemakkelijk wegleest althans ;-)

 

Werk je samen met een bureau, wie ontwikkelen de materialen voor jullie?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mbt. werken voor groothandels lastig vind is dat zij vaak corporate communiceren naar hun klanten (detaillisten), maar hun aparte merken in de markt willen zetten richting de consument. Hierdoor krijg je een tweeslachtig verhaal. De detaillist moet bij het overkoepelende bedrijf zijn, maar je moet zorgen dat de consument naar het merk vraagt..

 

Het bedrijf waar ik nu dus voor werk communiceert als overkoepelende naam (dat is ook normaal in die branche). Alleen ze willen nu van deze private labels echte merken maken. Ik ben nu echt op zoek naar de juiste stappen om dit in elkaar te gaan zetten. De Tijd is geen probleem, die heb ik, maar het gaat om de juiste stappen..

Link naar reactie
  • 0

Stel je je vraag in de hoedanigheid van ondernemer, of als werknemer ? Dit is namelijk een forum voor ondernemersvragen en dat willen we graag zo houden :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

 

Voor welke productgroepen wil je aparte merken inzetten? Wat typeert die clusters? Hoe dicht zit je op productie en kun je daar iets mee doen? Is het allemaal groothandel-detailhandel?Aan welke soorten retailers lever je? Heb je distributie-doelstellingen? Gebruik je nu fancy labels? Wat bedoel je met private labels? Doen jullie al aan affiliate-marketing? Kunnen jullie individuele bezorging faciliteren?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Stel je je vraag in de hoedanigheid van ondernemer, of als werknemer ? Dit is namelijk een forum voor ondernemersvragen en dat willen we graag zo houden :)

 

daarop inhakend ben ik wel benieuwd waarom de mods in eerste instantie hebben besloten deze topic op slot te gooien om hem vervolgens weer te openen terwijl andere niet ondernemersvragen direct van t forum worden verwijderd?

no offense overigens richting ts.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit is verwarrend inderdaad, dus dit topic gaat op slot. Higherlevel.nl is een forum voor en ondernemers. Hoewel deze vraag op zich wel interessant is, is het behouden van een scherpe focus op de doelgroep belangrijk.

 

hnljorn, ik hoop dat je je vragen op andere plekken kwijt bent, want hier op Higherlevel.nl proberen we het forum echt voor en door ondernemers te laten zijn. Natuurlijk kun je je wel laten inspireren door de vele bestaande topics over dit onderwerp, want die zijn er te over. Veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.