• 0

FNV Zelfstandigen biedt juridische hulp

Goedemiddag allemaal,

 

maar weer eens rustig aan proberen hoe het hier bevalt... ;)

 

Met betrekking tot het onderwerp van dit bericht wilde ik even vertellen dat dat niet altijd het geval is. Wat blijkt namelijk? De bond bij uitstek voor ZZP'ers verleent geen juridische bijstand als dit betrekking heeft op een project waarbij je als eenmanszaak hebt samengewerkt met een niet-lid...

 

Dus bij deze voor iedereen die ook een lidmaatschap bij de FNV Zelfstandigen hebt - werk niet samen met niet-leden van de FNV als je ook maar het geringste vermoeden hebt dat er bijvoorbeeld niet betaald zal worden.

 

Bij deze ook excuses aan Remwerk, maar maak je geen zorgen, dat geld krijgen we toch wel! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

maar weer eens rustig aan proberen hoe het hier bevalt... ;)

 

Rustig aan dan hé ! ;) Welcome back !

 

Met betrekking op je post : dit is natuurlijk je reinste onzin....! Je bent lid van de FNV, in dit geval/situatie om jou te helpen wanneer je juridische rompslomp hebt. Mocht de tegenpartij géén lid zijn, wordt je niet geholpen ???

 

Ons lidmaatschap dan nog maar eens tegen het licht houden..... >:(

Link naar reactie
  • 0

De (relevante) voorwaarden voor hulp van de FNV:

(kon ze niet rechtstreeks op de site vinden, moest dus even via een omweg en via de cache van google)

 

5. Geschillen tussen de opdrachtgever van het lid en een door het lid ingeschakelde derde

(opdrachtnemer van het lid) vallen niet onder de dienstverlening. Uitsluitend rechtshulp wordt

verleend ten aanzien van werkzaamheden die het lid persoonlijk heeft verricht. Er wordt geen

rechtshulp (ook geen incassohulp) verleend met betrekking tot de werkzaamheden die zijn

verricht door een, ten behoeve van de opdrachtgever van het lid, door het lid ingeschakelde

derde.

6. In geval een lid werkzaam is middels een vennootschap onder firma, en de vennootschap

heeft een geschil met een derde, geldt dat alleen bedrijfsrechtshulp wordt verleend in geval

alle leden van de vennootschap tevens lid zijn van FNV Zelfstandigen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hmm...eerst eens zoeken op internet, en je ziet dat de formulering in de brief heel anders is dan die van de regels. Ze hadden het over atikel 4 lid 6, dus dat is dit:

 

Bij een vennootschap onder firma of ander samenwerkingsverband, wordt alleen bedrijfsrechtshulp verleend in geval alle leden van de vennootschap of het samenwerkingsverband lid zijn van FNV Zelfstandigen. Geschillen tussen vennoten of de leden van een samenwerkingsverband onderling worden nimmer in behandeling genomen.

 

Daarvan is in dit gevel geen sprake, want er is geen vennootschap en ik heb geen onderling geschil in de samenwerking. nog maar een tweede mailtje naar de FNV sturen, dus... ;)

 

Edit: toch wel enigzins verontrustend dat een juridische afdeling zo slecht leest...

Link naar reactie
  • 0

Update - ik ben dus degene die slecht gelezen heeft.

 

Een zojuist ontvangen email van het FNV bevestigt dat samenwerken met een niet-FNV lid wel degelijk betekent dat je je recht op juridische bijstand hebt verspeeld.

 

Saillant detail: op de website staat een pagina waar duidelijk wordt gemaakt dat samenwerken een heel normaal en positief gebeuren is voor ZZP'ers, maar waar in de bijbehorende checklist niet is opgenomen dat je een rechtsbijstandsverzekering moet afsluiten omdat je niet op de FNV kunt rekenen.

 

De mogelijkheid voor juridische bijstand was voor mij een van de belangrijkste redenen lid te worden, dus bij deze heb ik 183 euro per jaar voor de kat zijn viool betaald.

 

Ja, ik ben erg boos.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.