• 0

advies voor deelname beurs B2C

goedeavond beste HL-ers,

 

uiteraard heb ik al veel naar gerelateerde topics gezocht op de site en met veel interesse gelezen. De meeste tips heb ik dan ook al meegenomen (denk ik).

 

als weddingplanner zijnde ga ik in oktober a.s. deelnemen aan een grote trouwbeurs in Rotterdam. mijn doel voor deze beurs om met name mijn relatief jonge bedrijf (januari 2009) te introduceren en naamsbekendheid te genereren. daarnaast hoop ik afspraken te kunnen plannen met een aantal potentiele klanten. Met 10 afspraken (met een incalculatie van 5 afspraken die op niets uitdraaien of geannuleerd worden) heb ik mijn volledige kosten gedekt. Er wordt een aantal van 5.000 bezoekers per dag (2 dagen) verwacht. Dit even ter inzicht van mijn doelstellingen.

 

Uiteraard wil ik mijn stand opvallend inrichten. Door mijn huisstijl in de inrichting te verwerken hoop ik op een mooi geheel. Hiervoor wil ik banners bloemen, decoratie en "gadgets" inschakelen. Echter over de gadget heb ik een idee, in de hoop op verdere tips en adviezen van jullie.

 

In mijn stand wil ik een fotowand (Fotobehang met een vakantie oord, wite stranden en blauwe zee bijv.) installeren van een vakantieoord. Dit staat symbool voor de huwelijksreis (het moment van ontspannen na alle huwelijksstress). Het idee is om van stellen (die gaan trouwen) een unieke, gekke, grappige hysterische foto te maken voor de fotowand. De foto's worden na de beurs (of tijdens) op mijn website geplaatst. De leukste foto (ze moeten dus hun best doen) maakt kans op een gratis weddingplanner.

 

Met deze actie bereik ik:

1. aandacht bij mij stand. Als omstander is het leuk om mensen in gekke poses te zien staan en blijven ze langer hangen voor info

2. een bezoekersstroom op mijn website. Hier kunnen ze hun eigen foto terugvinden (bij de stand wordt een actieflyer hierover meegegeven. Ze zullen vast nog andere pagina's op mijn site bezoeken voor meer informatie.

3. aandacht voor mij actie. Het is een keer een andere variant dan het aantal snoepjes tellen in een vaas of andere varianten van prijsvragen om email adressen te vergaren en contact met potentiele klanten te onderhouden.

 

Ik vraag mij af of dit kan werken. Daarom ontvang ik graag hier nog wat feedback op en tips en adviezen.

 

dank en groet

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op zo'n beurs heb je doorgaans fraaie grote bedrijfsstands in de middeneilanden en een cirkel van vaak trieste exposanten in kant-en-klaar boots. Triest omdat het meestal snel ramsjwerk is. Er straalt iets hopeloos van uit, zeker omdat daar bovendien soms oudere verkopers op een krukje voor zich uit zitten te staren, wachtend tot sluitingstijd.

 

Eerste tip: gebruik niet teveel signalen. Doe de hele achtergrond in één sfeer en gebruik iets groters op de voorgrond. Een gietijzeren bankje, een overhellende taart of enorme piramide champagneglazen, of wellicht zelfs een (over-the-top) steek-je-kop-door-de-foto bruid en bruidegom. Los van mekaar, want volgens mij zijn er ook veel aanstaande bruidjes met moeder, zuster of vriendin op pad. Plaats die foto op je website (verzamel mailadressen) en bied de mogelijkheid om een print per email te verzenden naar de aanstaande partner.

 

Zoek een actieve fotograaf die mensen naar binnenhaalt.

 

Nog een opmerking: je maakt je stand aantrekkelijker en actiever, maar de optelsom draagt niet echt de boodschap van een weddingplanner uit. Het geheel moet tenminste welverzorgd en goed geregeld zijn, want dat verwacht je van een weddingplanner: exceed expectations.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe het bij de rest hier zit.... maar hou er rekening mee, dat je misschien weinig toekomstige stellen zult begroeten. Ik ben totaal niet van dit soort beurzen, en 9 van de 10 mannen in mijn vrienden en familiekring ook niet ! Ik ben nooit meegeweest, ook niet naar die baby beurzen ofzo.... :-\

 

Meestal gaan de dames, in combi met vriendin / moeder / schoonmoeder. Waarmee ik wil aangeven : Spendeer niet te veel aandacht en geld aan actie's gericht op koppels....

Link naar reactie
  • 0

Weinig stellen begroeten Down? ???Misschien toch maar eens naar toe gaan.... :)

 

Dit soort beurzen zijn natuurlijk wel voor koppels en er lopen er ook heel erg veel van rond! Ik ben namelijk wel op dat soort beurzen geweest, evenals op babybeurzen en ook al loopt de man ( zoals ik in dit geval) er af en toe wat verloren bij, je moet wel hun beider aandacht trekken. Het is hoe dan ook hun grote dag en als je niet beiden kunt enthousiasmeren, kun je een deal wel vergeten. Een van de 2 is natuurlijk de regelaar en daar moet je aandacht wat meer op vestigen maar betrek de andere persoon er ook bij ( en zeker als het de moeder mocht zijn..) anders mis je je kans.

 

Overigens vind ik het een leuk idee en ook wat twabla schetst.

Over punt 3. Je zult hoe dan ook er wel voor moeten zorgen dat je klanteninformatie in bezit krijgt. E-mailadressen en telefoonnummers zijn in mijn optiek dan ook zeer kostbaar. Nabellen ook. De mensen zien zoveel dingen en worden de week erna helemaal platgebeld. Als je daar niet tussen zit word je misschien vergeten.

 

Welk idee over gadget heb je eigenlijk?

 

Gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla: voor een deel is het beeld wat je schets helaas juist. Veel mensen zitten er omdat ze moeten, niet omdat ze willen. Voor mij is het daarom al makkelijker (het profiel van "spontane, sociale jonge meid met een vlotte babbel") om mijzelf te profileren en te onderscheiden, uiteraard afhankelijk van je directe buren.

 

Het e-mailadressen verzamelen staat buiten kijf. Dat moet en blijft, maar wordt zo op een originelere manier gedaan dan snoepjes tellen. Daar ging het mij om. Het toesturen van de foto (digitaal) is inderdaad een goede tip!

 

ik heb in mijn concept bewust gekozen voor een honeymoon foto (strand etc). het moment van ontspannen voor de bruid en bruidegom. Zoals de huwelijksreis zal het werken met mij als weddingplanner ook als ontspannen ervaren worden, waarbij geen stress nodig is om van het voortraject een dag zelf volledig te kunnen genieten. de honeymoon foto, en de sfeer van de stand, moet daarom ontspannen zijn, waarbij ik mijn visie kan uitdragen.

 

@ Down: het zal je nog verbazen hoeveel mannen mee worden gesleurd naar een dergelijke trouwbeurs. Tuurlijk heeft de vrouw het 8 van de 10 keer bij een bruiloft voor het zeggen betreft hoe en wat en wie, maar de mannen ontkomen er niet vaak aan. Het zal je verbazen. Bij deze de uitdaging om toch nog een keer te gaan kijken? ;)

 

@ ironny: ik heb een aantal ideeen voor gadgets, los en gerelateerd aan het honeymoon thema. de gadgets zijn met name bedoelt voor de mensen met wie ik een afspraak/ consult heb gemaakt op de beurs zelf. dit ligt in de sfeer van (strand)tassen, speciale trouwslippers etc. Als gadget voor de 'gewone' beursbezoekers die geen afspraak hebben en wild rondlopen op de beurs zet ik grof geschut in. Ik laat een man in chique pak rondlopen en rode rozen uitdelen (met kaartje en vermelding standnummer eraan) Bij de stand zelf komt waarschijnlijk een enorme pot/vaas met een grote bos rode rozen te staan, ter herkenning.

 

bedankt voor de tip over het nabellen. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

 

bedankt allen voor het meedenken! tips zijn nog altijd van harte welkom!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een professionele beursorganisator heeft marktcijfers en bezoekcijfers van voorgaande en vergelijkbare beurzen. Die weet precies hoeveel koppels komen opdagen, en hoeveel bezoekers niet als stel shoppen. Vraag daarnaar (als je dat niet al gedaan hebt). Ze weten ook welke tijdstippen druk zijn en wanneer het rustig is, wat ook van belang is voor je planning.

 

Oops, je had die cijfers al. Meer dan de helft komt niet met partner!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Als gadget voor de 'gewone' beursbezoekers die geen afspraak hebben en wild rondlopen op de beurs zet ik grof geschut in. Ik laat een man in chique pak rondlopen en rode rozen uitdelen (met kaartje en vermelding standnummer eraan) Bij de stand zelf komt waarschijnlijk een enorme pot/vaas met een grote bos rode rozen te staan, ter herkenning.

 

misschien kun je er nog een kaartje aan vastmaken met een plaatje van een flesje bier / flesje water. Beertendertje en volle koelkast bij je stand neerzetten.. hebben ze 2 redenen om langs te komen en zeker bij warmte... daarnaast doe je veel mannen geen groter plezier met een biertje, terwijl je de dame overtuigt met je verhaal. ( De man heb je al overtuigd op da moment ;) )

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.