• 0

Naamsbescherming + product onderbrengen onder moedermerk.

Ik ben momenteel ingeschreven bij de KVK als ICT bedrijf (websites maken oa.) onder een naam, laten we als voorbeeld de naam "YYY" gebruiken.

 

Nu wil ik voorkomen dat mensen de naam gaan gebruiken zoals:

YYY Service

YYY Online

YYY Pc

 

Of iets dergelijks.

 

1. Moet ik dan echt elke mogelijkheid registreren? Zoja, moet ik dit als handelsnaam of merknaam registreren? (lijkt me merknaam)

2. Ik ben nu ingeschreven bij de KVK en heb een handelsnaam, wat als iemand dezelfde merknaam nu registreert. Wat dan?

 

3. Ook heb ik een site draaien (laten we als voorbeeld nemen de naam "ZZZ" gebruiken). Hoe kan ik zorgen dat de site ZZZ officieel eigendom word van het bedrijf "YYY" en dus ook alle inkomsten/kosten voor dit bedrijf zijn en dat ook de site sterker in zijn schoenen staat met het bedrijf YYY erachter en dat een soortgelijk dienst niet op ZZZ.eu of ZZZ.org kan worden opgezet.

 

Ik ben vrij nieuw mbt. dit soort dingen en zou ook graag tips/advies/kritiek willen ontvangen.

 

BVD,

Joop

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joopjr,

 

welkom op HL. Ik zie dat je je vraag opnieuw stelt, mogelijk omdat er eerder geen reactie op is gekomen. Heb je de verzameltopics of de draad waarin je toen reageerde al doorgenomen?

 

Ad1. Hangt er vanaf hoe 'sterk' YYY is en hoe breed je daar mee actief bent of wilt worden. Daarnaast van deze exacte naam, bestaande handelsnamen en merkrechten.

Ad2. Iemand die dezelfde naam als merk registreert en op jouw vakgebied (merkrecht: klasse) en binnen jouw regio actief wordt, maakt mogelijk inbreuk op jouw handelsnaamrecht.

Ad 3. Waarom is de site nu geen officieel eigendom of waarom valt deze niet officieel onder de activiteiten van YYY? Misschien lenen de activiteiten onder de naam ZZZ zich wel voor registratie als handelsnaam of Benelux merk. Je kunt natuurlijk ook defensief een aantal ZZZ.xx domeinen registreren.

 

In de topics hier worden veel goede bronnen genoemd.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
welkom op HL. Ik zie dat je je vraag opnieuw stelt, mogelijk omdat er eerder geen reactie op is gekomen. Heb je de verzameltopics of de draad waarin je toen reageerde al doorgenomen?

Hartelijk dank voor uw reactie. Het is heel moeilijk om als nieuw persoon exact het goeie antwoord op me vraag te krijgen, zal binnenkort nog eens goed het forum doorneuzen.

 

Ad 3. Waarom is de site nu geen officieel eigendom of waarom valt deze niet officieel onder de activiteiten van YYY? Misschien lenen de activiteiten onder de naam ZZZ zich wel voor registratie als handelsnaam of Benelux merk. Je kunt natuurlijk ook defensief een aantal ZZZ.xx domeinen registreren.

Momenteel heb ik YYY draaien als particulier. Maar als ik dit onder het bedrijf ZZZ kan onderbrengen is dit veel gunstiger qua belasting/kosten ect. Dit kan dus heel simpel zonder een hele papier stapel in te vullen.

Grofweg:

ZZZ Bedrijf voor websites maken/hosten.

YYY Website over sport.

 

Je kunt het vergelijken dat startpagina.nl onderdeel is van Ilsemediagroep.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.