• 0

Prive-auto zakelijk gebruiken, maar hoe te verzekeren?

1 september 2009 ga ik van start met mijn hondenuitlaatservice. Omdat mijn oude luxe personenauto in mei jl. niet meer door de keuring kwam, heb ik toen meteen maar besloten om een tweedehands bestelauto te kopen met het oog op mijn plannen.

Ik heb alles eens berekend wat het beste zou zijn om te doen. De auto op naam van de zaak of prive? Na wikken en wegen en alles berekend te hebben, ziet het er naar uit dat het in mijn geval het beste zou zijn de auto prive te houden, en mijn zakelijke kilometers op te schrijven. Ik ben op dit moment verzekerd bij de Ohra. Er werd mij echter verteld dat ik op zoek moet gaan naar een andere autoverzekering, want zodra ik voor mijn bedrijf honden ga vervoeren, kan de Ohra niets meer voor betekenen.

Is er iemand die mij kan adviseren waar ik het beste mijn verzekering kan onderbrengen? Ik heb vanochtend al wat gesurfd op het Internet maar kom er niet. Inmiddels wel telefonisch contact gehad met Centraal Beheer. Ik zou daar mijn auto wel kunnen verzekeren, maar de lading (honden) zou weer niet gedekt zijn. Daarvoor zou ik een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten (een andere devisie binnen Centraal Beheer, dus deze medewerker kon mij niet verder helpen), maar als ik links en rechts onderzoek wat precies een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt, begrijp ik dat risico's waar motorvoertuigen bij betrokken zijn, daar weer niet onder vallen. :(

Heeft iemand een idee hoe ik het beste kan handelen? ::)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Is er iemand die mij kan adviseren waar ik het beste mijn verzekering kan onderbrengen?

 

Bij iedere ter zake kundige onafhankelijke verzekeringsadviseur die, in tegenstelling tot direct writers of banken, meerdere smaken kan aanbieden; dus ook van verzekeraars die (voornamelijk) zakelijk gebruik van een privé-auto gewoon toestaan.

 

Dat jouw lading (honden) op een reguliere bedrijfaansprakelijkheidsverzekering gedekt zou zijn klopt inderdaad niet.

Schade op/aan/met motorrijtuigen - en schade aan lading - is uitdrukkelijk van dekking van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering uitgesloten, ook op de polissen van Centraal Beheer Achmea. Voor zover mij bekend is het bij CB niet mogelijk deze uitsluiting te laten vervallen.

 

Heeft iemand een idee hoe ik het beste kan handelen?

[*]auto privé verzekeren bij een maatschappij waar (voornamelijk) zakelijk gebruik is toegestaan

[*]lading verzekeren via eigen vervoer / levende have-verzekering

[*]bedrijfsaansprakelijkheid sowieso verzekeren: er kan immers niet alleen wat met de honden gebeuren tijdens vervoer, maar ook tijdens uitlaten. Bovendien kunnen de honden ook schade aan derden veroorzaken tijdens dat uitlaten en ook daar ben jij als bedrijf verantwoordelijk voor.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • -1

1 september 2009 ga ik van start met mijn hondenuitlaatservice. Omdat mijn oude luxe personenauto in mei jl. niet meer door de keuring kwam, heb ik toen meteen maar besloten om een tweedehands bestelauto te kopen met het oog op mijn plannen.

Ik heb alles eens berekend wat het beste zou zijn om te doen. De auto op naam van de zaak of prive? Na wikken en wegen en alles berekend te hebben, ziet het er naar uit dat het in mijn geval het beste zou zijn de auto prive te houden, en mijn zakelijke kilometers op te schrijven. Ik ben op dit moment verzekerd bij de Ohra. Er werd mij echter verteld dat ik op zoek moet gaan naar een andere autoverzekering, want zodra ik voor mijn bedrijf honden ga vervoeren, kan de Ohra niets meer voor betekenen.

Is er iemand die mij kan adviseren waar ik het beste mijn verzekering kan onderbrengen? Ik heb vanochtend al wat gesurfd op het Internet maar kom er niet. Inmiddels wel telefonisch contact gehad met Centraal Beheer. Ik zou daar mijn auto wel kunnen verzekeren, maar de lading (honden) zou weer niet gedekt zijn. Daarvoor zou ik een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten (een andere devisie binnen Centraal Beheer, dus deze medewerker kon mij niet verder helpen), maar als ik links en rechts onderzoek wat precies een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt, begrijp ik dat risico's waar motorvoertuigen bij betrokken zijn, daar weer niet onder vallen. :(

Heeft iemand een idee hoe ik het beste kan handelen? ::)

 

Onderstaande adviseur heeft helemaal gelijk! Voor wat betreft de AVB zullen de premies elkaar niet veel ontlopen. Voor wat betreft je privé auto wel. Heb hem net zelf via www.spammerdespamvoormijneigensites.nl gesloten. Heb me echt suf gezocht naar een goedkope verzekering.

 

[Mod edit: zelfpromotie onder valse voorwendselen, link verwijderd]

Link naar reactie
  • 0
Heb me echt suf gezocht naar een goedkope verzekering.

 

Oh ja joh KlaasJan a.k.a. KeeJee Stellema? En opeens had je het: "Verrek! Ik ben zelf tussenpersoon en ik heb zelf meerdere sites waar ik me online kan verzekeren, laat ik dat eens proberen" ;)

 

Niet echt de beste introductie op dit forum... ::)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.