• 0

Acquisitie: zoek tips voor opstarten kunstwebsite

Beste adviseurs ;D,

 

Ik heb al diverse zaken gelezen op deze site wat betreft acquisitie en ben zeker bruikbare tips tegengekomen. Echter, heb ik gemerkt dat het opstarten van een kunstwebsite wat andere tactieken vergt. Tot nu toe, emails verzonden naar diverse kunstenaars en ga deze nog nabellen. Praktijk wijst uit dat kunstenaars zich liever niet bezig houden met administratie (lees emails) . Welke strategie kan ik het beste toepassen in deze aparte business?

 

Bij voorbaat dank voor het advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wil je dat de kunstenaars klant of leverancier worden van je? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

 

Los daarvan geldt voor iedere branche dat een eenmalige mailing (en zeker ongevraagd) vaak niet erg veel opleveren. En ik denk dat de kunstenaarswereld in essentie niet zoveel anders is als andere branches. Men gaat pas in zee met je wanneer ze je vertrouwen en men het gevoel heeft dat ze er beter van worden. Er even van uitgaande dat je kunstenaars als leveranciers zoekt, is een goede start om een beurs of ander event te bezoeken waar je in een keer meerdere kunstenaars kunt treffen (geen idee welke dat zijn). Verder zou koude acquisitie kunnen werken wanneer je een goed zakelijk aanbod voor ze hebt. Wanneer jij als agent zou willen optreden voor hen, lijkt het me niet al te moeilijk om aan tafel te komen, of zie ik wat over het hoofd?

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al diverse zaken gelezen op deze site wat betreft acquisitie en ben zeker bruikbare tips tegengekomen. Echter, heb ik gemerkt dat het opstarten van een kunstwebsite wat andere tactieken vergt. Tot nu toe, emails verzonden naar diverse kunstenaars en ga deze nog nabellen.

 

Waar op dit forum lees je dat dit een goede strategie is?

 

Er staan toch véél meer goede ideeën in het board Commercie & Marketing, dan enkel een mailtje sturen en nabellen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al diverse zaken gelezen op deze site wat betreft acquisitie en ben zeker bruikbare tips tegengekomen. Echter, heb ik gemerkt dat het opstarten van een kunstwebsite wat andere tactieken vergt. Tot nu toe, emails verzonden naar diverse kunstenaars en ga deze nog nabellen.

 

Waar op dit forum lees je dat dit een goede strategie is?

 

Er staan toch véél meer goede ideeën in het board Commercie & Marketing, dan enkel een mailtje sturen en nabellen?

 

Waar staat dat ik gelezen heb dat dit een goede strategie is??? Ik heb enkel vermeld dat dit is wat ik tot nu toe heb gedaan: mailen en nabellen. En zoals gezegd, kunstenaars zijn een heel ander soort klanten. Bedoeling is dus om hun werk via de site te verkopen. Adverteren kost niets, alleen bij een daadwerkelijke verkoop.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoelde met mijn opmerking, is dat er al veel tips en ideeen online staan. Denk aan netwerken (zoek je doelgroep op op evenementen, dan kun je informeel in gesprek treden, levert vaak ontzettend veel op), free publicity (zorg dat er over jouw initiatief geschreven wordt in media die jouw doelgroep leest), guerilla marketing (kun je een leuke actie bedenken waardoor je op ludieke wijze je USP's kunt communiceren?), enz. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Delaware,

 

Voordat je kapitalen gaat investeren in de ontwikkeling van een kunstwebsite, kijk eens op Artsight.nl. De site staat volgens mijn zeer betrouwbare bron te koop. De bezitter kan je vast ook alles vertellen over wat er allemaal komt kijken bij een rendabele exploitatie van een kunstsite.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.