• 0

Ondernemersvisie Nederland

Ik ben al drie dagen op rij gebeld door een bedrijf dat zich voorstelt als "Ondernemersvisie Nederland". Zeggen intermediair te zijn tussen overheidsinstellingen en kleine bedrijven (en uiteindelijk mag je dan in hun boek adverteren, je kent het verhaald wel.).

 

Hebben hier nog meer mensen last van ? Ik vind dit toch behoorlijk agressief inmiddels.

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook ik werd vanmorgen gebeld door Ondernemers Visie Nederland. Dat het nummer 'onbekend' aangaf op mijn mobiel had me moeten waarschuwen! Maar enfin, ik heb Jelle wel even uit laten praten maar al gauw kwam de aap natuurlijk uit de mouw. Je mag (let op: mag!) adverteren in hun uitgave. Hoeveel deze oplichterij kost weet ik niet want ik heb Jelle afgekapt met het verzoek mij van de lijst te halen en niet meer te bellen. Ik vroeg hoe ze aan m'n gegevens komen, die plukken ze van de site van de Kamer van Koophandel.

Dus: niet op reageren en afkappen!

 

 

 

[Moderatie : je mag iemand niet van oplichting beschuldigen als instantie daar jusittueel niet voor berecht is - gr. Mikky]

Link naar reactie
  • 0

hmm bedankt voor de tip, zoals je al zegt wanneer je een onbekend telefoonnummer op je telefoon ontvangt moet je toch al iets gaan afvragen of het wel zuiver is

 

er zijn talloze (overheids)organisaties en instellingen die om diverse redenen contact zoeken via een onbekend nummer, daar direct de kwalificatie niet zuivere koffie aan te hangen is onzinnig en onnodig.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Off topic:

Wel grappig de laatste reacties.

 

'k Weet nog dat mijn ouders het belachelijk vonden dat er nummerweergave kwam. Dingen met privacy enzo.

"Maakt toch niet uit of je het nummer ziet, je neemt de telefoon toch gewoon op als hij gaat?"

 

Tegenwoordig 180° omgekeerd: We nemen hem niet meer op als het nummer onderdrukt is.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hoi, Zojuist ook lastig gevallen door ondernemersvisie. Heb herhaaldelijk en zeerd duidelijk gezegd dat ze de info maar vrijblijvend moeten opsturen zodat ik later zelf kan bepalen of ik een advertentie van 299 euro wil. Er zou nog iemand opbellen om te controleren of de telefoniste haar werk wel goed zou hebben gedaan en of mijn gegevens wel correct waren genoteerd. Ook zou het gesprek worden opgenomen. Dit wekte nog meer achterdocht. Later werd ik teruggebeld, mijn gegevens werden gecontroleerd en de telefonist wist mij te vertellen dat de opdracht naar me zou worden opgestuurd. Voor de zekerheid herhaald dat dit vrijblijvend is en ik niet verplicht tot betaling wil zijn. Je raadt al dat het dus niet mogelijk is om vrijblijvend info opgestuurd te krijgen. Met andere woorden, ik was bijna akkoord gegaan met het opsturen van een opdracht waarvan ik dacht dat dit vrijblijvend was. Dit vind ik een kwalijke zaak; onder valse voorwenselen mij verleiden akkoord te gaan met het vrijblijvend opsturen van een opdracht terwijl dan ineens blijkt dat daar een verplichting tot betaling aan vast zit. Foute boel.

Volgende morgen word ik opnieuw gebeld... maar heb nogmaals gezegd totaal geen interesse te hebben in dit soort oplichtpraktijken.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben zojuist gebeld door een geblokkeerd nummer.

Helaas kan ik niet simpelweg zeggen dat ik geblokkeerde nummers niet opneem omdat enkele opdrachtgevers ook een geblokkeerd nummer hebben... De dame aan de andere kant van de lijn vroeg: 'bent u komend jaar beschikbaar om uw dienst te verlenen aan startend MKB'ers? Een aantal wil namelijk graag met u in contact komen.'

Om vervolgens uit te wijden over een boek waar ik het voorrecht heb in te MOGEN adverteren... >;( Ik heb gevraagd of ze nog iemand zoeken voor de vormgeving van dit boek ;D ;D

Link naar reactie
  • 0

Haha, dat is nou een goeie. Ik werd toevallig ook net gebeld door een bedrijf dat mij iets wilde slijten, voortaan ga ik dit moment gewoon gebruiken om mijn product aan hun te verkopen!

 

Van irritatiemoment, maken we daarmee gewoon een verkoopmoment!

 

En volgens mij is hun doel zo lang mogelijk aan de telefoon te blijven hangen, dus dat is prima natuurlijk.... ;)

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Ho Ho jongelui, wacht even!

 

Ik heb in oktober 2009 een advertentie geplaatst in het boekwerk Overheid&SemiOverheid. Het is een prachtig boekwerk. Alle contacten zijn optimaal verlopen. De uitgever bood mij optimale mogelijkheden tot wijzigen tot op het laatste moment. Zeer zorgvuldig in after sales en service. Voor bedrijven zoals het mijne, die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, die hechten aan service verlenen,de hechten aan meedenken met de klant, is dit een advertentieboekwerk dat aansluit op de eigen kernkwaliteiten.

 

Ik heb dan ook opnieuw een opdracht vrstrekt voor een advrtentie van mijn bedrijf in het komende boekwerk, waar jullie nu over schrijven. Ik heb er het volste vertrouwen in.

 

Kunnen we wellicht pas oordelen nadat we een product hebben gezien? Kunnen we wellicht nieuwe en bijzondere producten een kans geven? Kunnen we afwijken van: onbekend maakt onbemind, ons-kent-ons, zo-doen-wij-hier-altijd-de-dingen. Wat meer onbevangen nieuwsgierigheid maakt de wereld zoveel mooier. En ja, alert zijn daarbij hoort er absoluut bij.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen oordeel over dit product. Ik weet wel dat het een eigen initiatief is van het bedrijf Innovision Media is (http://www.innovisionmedia.nl)

 

En nu wordt er weer rondgebeld voor een gids die 'eenmalig' oktober 2010 uitkomt

 

- 5 regio's

- eenmalige uitgave

- maximaal 15 - 20 bedrijven per regio/branche

- aan 3507 overheidsinstellingen

- € 295 ex btw

 

Lijkt me een behoorlijk vol en duur boekje (toch nog een oordeel ;D)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zojuist ook door hun gebeld, om te adverteren in de regio ZH a €395.- met de boodschap dat het alleen voor een selecte groep van 12 ondernemingen die elkaar niet zouden beconcurreren.

Ohhja en je moet direct antwoord geven of je wel of niet mee doet!

Het klinkt allemaal wel aardig, heeft iemand ervaring met deze organisatie?

 

Link naar reactie
  • 0

Ben na 2.5 maand weer gebeld door Inno Vision Media / Ondernemersvisie of ik opdrachten aanneem van starters. ???

 

Uiteindelijk ging het om de uitgave van een nieuw starterskrant dat in januari 2011 uitkomt.

 

Of ik daar vermeld wilt staan voor 295 euro ex btw. (351,05 euro) >:(

Link naar reactie
  • 0

InnoVision Media is geen vaag thuisbedrijfje dat onder valse voorwendselen reclamecontracten* aansmeert. Al maken ze goede sier met een kantoorverzamelgebouw (Emerhuys) in Zuthpen. Ze maken een aantal gidsachtige uitgaven en kranten, die worden daadwerkelijk gedrukt en verspreid - dat staat onder controle van Het Oplage Instituut. En daar houdt het op. Want over bereik is niks bekend. Het enige dat vaststaat is dat die boekjes inderdaad gedrukt en verstuurd worden. Of ze ook gelezen worden: dat hangt van de kwaliteit af. Die kun je zelf beoordelen, want er staat een voorbeeld online, of anders deze voor starters. Mijn indruk is: grabbelwerk en krabbelwerk. Ik zou er niet in adverteren, want het geheel wordt gemaakt om zoveel mogelijk advertenties te verkopen.

 

Maar dit is een vrij land.

 

 

* Correctie. Dat doen ze dus wel, onzorgvuldig acquireren. Even doorzoeken levert talloze klachten op. Hier bij de Consumentenbond, Kassa en Hello. En hier word vastgesteld dat InnoVision Media de voormalige IJssel Media Groep (IJsselmedia) is. Een ouwe bekende van HL.

 

Nou ga ik eens uitzoeken wat de criteria van het HOI zijn.

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag waren ze in ieder geval weer actief.

Door de meldingen die hier op het forum staan wilde ik eerst wat meer informatie hebben voordat ik met deze meneer verder wilde praten.

 

Hij verklaarde mij voor paranoia.

 

Mijn visie is dat 90% van de telefonische advertentieverkopers materiaal levert waar niemand op zoit te wachten. De titel die we daar aan hangen mag een ieder zelf invullen.

 

Ikzelf doe er in ieder geval niet meer aan mee en zou ook iedereen willen adviseren er ook geen deel aan te nemen

 

Link naar reactie
  • 0

Ben na 2.5 maand weer gebeld door Inno Vision Media / Ondernemersvisie of ik opdrachten aanneem van starters. ???

 

Uiteindelijk ging het om de uitgave van een nieuw starterskrant dat in januari 2011 uitkomt.

 

Of ik daar vermeld wilt staan voor 295 euro ex btw. (351,05 euro) >:(

 

Vandaag werd ik gebeld met dezelfde aanbieding. In principe klinkt het allemaal leuk en aardig, en is de gedachte erachter geen flauwekul. Ze claimen hulp te bieden aan starters die niet zo goed weten hoe ze bepaalde dingen moeten aanpakken, zoals bijvoorbeeld: hoe kom je aan een huisstijl of website. Dit is rechtstreeks in mijn belang, want door te adverteren kan ik zulke opdrachten binnenhalen. Ze proberen je extra te motiveren door het te laten klinken alsof je speciaal geselecteerd bent; je wordt namelijk naast een klein aantal andere bedrijven in deze regio geplaatst. Op zich niets mis mee, klinkt zelfs aantrekkelijk.

 

Maar dan het volgende; Of het mogelijk was dat een collega mij terug zou bellen om het een en ander door te nemen, en tussen twee haakjes: Dit gesprek zou dan worden opgenomen.

Dan ben ik er direct klaar mee. Ik merk dat ik al snel te ver doorga en er nog mee instem om ze terug te laten bellen terwijl ik eigenlijk al lang heb besloten dat ik het niet doe.

 

Ik wil hiermee niet eens zeggen dat het hier oplichteritis betreft, wie weet gaat het hier om een serieus krantje waar je echt kans hebt op reacties. Eigenlijk wil ik alleen maar even bekrachtigen wat Joost Rietveld op pagina 1 heeft gepost:

 

Telefonische advertentieacquisitie. Leg gewoon de hoorn erop! Als je wilt adverteren als ondernemer, dan zoek je toch zelf de dienstverlener wel uit?!

http://www.atomdesign.nl

Exclusief design voor web en print

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook gebeld door deze gasten. Bij mij lieten ze het lijken alsof ze opdrachten voor je hadden en inderdaad een tussenpartij waren. Alleen om die opdrachten te krijgen moest je wel een advertentie kopen.. Oja, en ze bemiddelen verder ook niet, dus bij nader inzien konden ze de opdrachten toch niet garanderen. Na dit kort samengevat te hebben voor de verkoper was hij een stuk minder vriendelijk. Toch jammer, dit soort verkoop technieken. Uiteraard niets mee gedaan.

 

Ik kom dit soort acties ook vaak tegen vanuit andere bedrijven, dan bellen ze naar bijvoorbeeld de receptioniste met de mededeling dat de verantwoordelijke (ik in dit geval dus) al had toegezegd op een vermelding. En als het niet vandaag getekend terug komt, gaat het hele verhaal niet door. Een onzekere telefoniste of net startende stagiair zou zomaar kunnen tekenen, en dan heb je een probleem erbij, in de vorm van een abonnement van 3 jaar van 1000 euro per jaar.

Altijd opletten met die verkoop grappen dus helaas.

Link naar reactie
  • 0

Ze proberen je extra te motiveren door het te laten klinken alsof je speciaal geselecteerd bent; je wordt namelijk naast een klein aantal andere bedrijven in deze regio geplaatst. Op zich niets mis mee, klinkt zelfs aantrekkelijk.

 

Hierop kan ik maar één ding zeggen. Geloof die onzin niet, vandaag de dag komt niemand je geld brengen en op de trap leggen zodat je je nog niet eens hoeft te bukken. Dus, vriendelijk doch beleefd zeggen dat ze kunnen oprotten en hun advertentie ergens kunnen steken waar het pijn doet.

Link naar reactie
  • 0

Tja, vraag zelf altijd of ze het in een e-mail willen zetten. Kan je het later nog eens lezen en eventueel dan actie ondernemen.

 

Eens met bovenstaande reacties dat je zelf wel een dienst uitzoekt als je die wilt en niet echt zit te wachten op telefonische verkoop.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.