• 0

inklaringskosten

ik inporteer producten uit azie. ik heb nu een aantal dozen verstuurd met de post. ik lees op de site van tnt dat ik dan 17 euro inklaringskosten betaal.

als ik een vervoerder dit laat doen zijn de inklaringskosten veel hoger, klopt dat of begrijp ik het niet goed ?

 

weet iemand ook wat ik vooor inklaring betaal als ik het meeneem in mijn bagage (schiphol).

 

 

 

Mod edit: poll met 1 optie is natuurlijk nutteloos, daarom verwijderd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Karin,

 

Ik denk dat het grote verschil in de kosten zit omdat TNT alleen de inklaring voor je regelt. De importheffing en BTW moet je zelf regelen en komen dus bij aflevering erbij. Een expediteur zorgt voor alles (aangifte en berekening) en schiet dat voor je voor. Daarom zullen ze misschien meer rekenen. Zeker weten doe ik dit niet, dus misschien moet je even met de TNT en een expediteur bellen om te vragen wat het verschil zo groot maakt.

 

Verder kan ik je wel melden dat het zelf meenemen er voor zorgt dat je op het vliegveld moet aangeven dat je spullen importeert. De douna zal dan ook berekenen wat je extra moet betalen (heffing en BTW) en dat moet je voldoen voor dat de spullen door mogen gaan. Ook kunnen zij de spullen eerst (tijdelijk) even meenemen om te onderzoeken wat het precies is.

 

Indien je eenmalig iets meeneemt uit Azië, kan je het misschien zelf meenemen. Ook hier raad ik je wel aan om eerst telefonisch contact met de douane op te nemen om na te gaan of het wel toegestaan is! Het lijkt mij overigens wel een dure oplossing als jij spullen importeert uit Azië om die elke keer zelf te gaan halen.

 

Als je vaker importeert uit een land, kan je de heffing van de BTW 'verleggen' van de grens naar je aangifte. Daarvoor vraag je een douaneregeling aan en die geef je af aan je vaste expedietur. Zodoende hoeft de expedietur niet de BTW te berekenen, maar doe jij dat zelf met je aangifte omzetbelasting. De importheffingen blijven wel gewoon berekend worden bij de grens.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

hoi sander

 

dank je wel voor je antwoord.

 

ik ben ook niet van plan om alles steeds zelf op te halen. maar ben een paar spullen snel nodig vandaar.

het is wel de bedoeling in het begin dat ik naar azie ga om de spullen zelf te versturen. omdat ik eerst goede contacten moet leggen daar en moet zoeken naar betrouwbare mensen. mensen hebben natuurlijk veel minder geld daar dus of ze ook doen wat ze zeggen als je ze geld stuurt is afwachten. dus in het begin ben ik zeker van plan om zelf daar naartoe te reizen.

 

als ik het nou toch gewoon met de post blijf verzenden is er dan ook de mogelijkheid van btw verleggen ?

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring (tot op heden) is dat ik een koffer die ik incheck zo vol kan stoppen met samples etc zonder dat hier iets van wordt gezegd.

 

Belangrijk hierbij is dan de orginele verpakking weg te laten, dan wel appart van het produkt in de koffer te doen. Geen prijsstikkertjes erop of bonnetjes in de koffer. Wanneer er toch gevraagd wordt Uw koffer open te maken en nader uitleg te geven: Dit zijn allemaal samples, commerciele waarde 0.00 euro, alles gratis als sample gekregen.

 

In feite is dit dan ook zo natuurlijk, maar wanneer commerciele waarde wordt vermoed dan mag de beurs open. Dus geen aanleiding hiervoor geven.

 

Veel succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.