• 0

ondernemingsplan voor een stichting?

???

 

Beste mensen,

 

Ik ben een newbie zoals jullie lezen en vraag mij af of er ook ondernemingsplannen op het net te krijgen zijn voor een stichting?

 

Weet iemand of heeft iemand tips voor mij waar ik info daarover kan vinden?

 

We willen namelijk voor straatkinderen te Indonesie (Kalimantan / het voormalige Borneo) een opvangtehuis bouwen en doormiddel van gospelevenemten/benefietconcerten in Nederland geld in te zamelen. Een stichting zal makkelijker zijn om dit bovenstaande te realiseren.

 

Heeft iemand tips betreft het opzetten/opbouwen van een stichting?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

 

Bastian

 

[modedit: even capslock uit topictitel gehaald, dan is het niet zo schreeuwerig...]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk niet dat de rechtsvorm er veel toe doet. Een doel als dit zal misschien wel sneller 'pakken', omdat het op sentimenten inspeelt.

 

Een plan is in ieder geval aan te raden, al is het maar om te weten welke kant je op wilt. Het helpt ook bij het opstellen van je statuten.

 

Wanneer je bij een bank te rade gaat, zullen ze ook dan willen weten wie ze om geld komt vragen, voor welk doel en hoe hij of zij dat doel probeert te bereiken. Datzelfde zal gelden voor verleners van subsidies en vergunningen die je nodig hebt voor inzamelingsacties.

 

Kijk eens op http://www.rekenschap.nl/rekenschap/ondernemingsplan2002.htm voor een voorbeeld.

Je kunt ook zoeken op www.google.nl of www.yahoo.nl naar stichting+ondernemingsplan

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Tip: Let op de omstandigheden waaronder een stichting btw-plichtig wordt. Als je namelijk flinke omzetten draait, dan vindt de staat dat ze geld misloopt als ze daar geen btw over heft. Een belletje naar de belastingdienst kan je hier verder helpen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat de rechtsvorm er veel toe doet. Een doel als dit zal misschien wel sneller 'pakken', omdat het op sentimenten inspeelt.

 

Een plan is in ieder geval aan te raden, al is het maar om te weten welke kant je op wilt. Het helpt ook bij het opstellen van je statuten.

 

Wanneer je bij een bank te rade gaat, zullen ze ook dan willen weten wie ze om geld komt vragen, voor welk doel en hoe hij of zij dat doel probeert te bereiken. Datzelfde zal gelden voor verleners van subsidies en vergunningen die je nodig hebt voor inzamelingsacties.

 

Kijk eens op http://www.rekenschap.nl/rekenschap/ondernemingsplan2002.htm voor een voorbeeld.

Je kunt ook zoeken op www.google.nl of www.yahoo.nl naar stichting+ondernemingsplan

 

Bedankt voor de info - ik weet niet of dit sneller pakt - maar het is niet zomaar dat we even dit willen opzetten - het is een hartsverlangen van een aantal mensen en de WIL om actie te ondernemen om deze straatkinderen tegemoet te treden - bij de bank zullen we niet snel aankloppen - we vragen ons af of er mensen zijn die ervaring hebben in het opzetten van een stichting (sowieso moet een stichting non-profit draaien) en als het winst maakt de winst investeren in de non-profit doelstelling - dit begrijpen we uiteraard.

 

zijn er mensen die ervaring hebben voor aanvragen betreft subsidie voor een stichting met als doelstelling op internationaal niveau een kansarme doelgroep te helpen? ???

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bastian,

Voor ik je van alles toegooi aan info en -tig sites waarop je meer komt te weten over hoe dit te realiseren, wil ik graag meer horen over hoe je project indonesia ziet:

- doe je dit in samenwerking met een 'indonesische partner'?

- wat weet je al over de opzet en van welke instanties ben je al op de hoogte?

- last but not least; ben je in indonesie geweest?

M.vr.gr.,

Sascha

P.S. ik vertrek zelf binnenkort naar Indonesie, Jakarta e.o. maar dan vooor een commercieel plan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.