• 0

Nieuwe idee - benieuwd naar jullie meningen

Ik heb ben een Werving en Selectie bureau begonnen http://www.is-point.nl.

Nu heb ik op het internet gekeken naar websites waar een kandidaat ( werkzoekende) zijn of haar open sollicitatiebrief achter kan laten. Ik kan zulke sites niet vinden. Wel sites waar je online je Curriculum Vitae achter kan laten.

Ik weet je kan met bijvoorbeeld Google Docs documenten delen en online zetten, maar ik had als idee om kandidaten (werkzoekenden) gratis hun open sollicitatiebrief bij mij online te zetten. Maar ik twijfel over 2 dingen.

 

1. Zou het een meerwaarde hebben voor de kandidaten om hun open sollicitatiebrief online te zetten?

2. Zou ik het op http://www.is-point.nl plaatsen ( extra pagina invoegen ) of zou ik op een andere domein van mij plaatsen?

 

Graag zou ik jullie mening willen horen en waar jullie voorkeur naar uitgaat.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Stephan Kuipers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat ik de vragen beantwoord wil ik even helemaal duidelijk hebben dat ik je idee goed begrijp. Dus ik probeer het in mijn eigen woorden samen te vatten.

 

Een werkzoekende kan zijn/haar open sollicitatiebrief op jouw website zetten. Hiermee wordt de sollicitatiebrief openbaar en is deze door iedereen te bekijken. De bedoeling is dat de sollicitatiebrieven worden bekeken door werkgevers die op zoek zijn naar nieuwe werknemers. Correct?

 

Als dit juist is dan zou ik het niet wenselijk vinden dat iedereen mijn sollicitatiebrief kan inzien. Omdat mijn huidige werkgever die dan ook kan inzien. Dus ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je al die brieven op een beveiligde website gaat zetten.

 

1. Voor mij persoonlijk niet. Ik zou heel simpel denken en gewoon voor monsterboard / intermediair ed gaan. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat, dat in Noord Nederland anders ligt omdat daar minder vacatures zijn.

En ik kan me ook voorstellen dat werkgevers het op prijs stellen als iemand een motivatie brief heeft waarin hij/zij aangeeft wat voor werk hij/zij leuk vindt en goed in is.

Misschien moet je gewoon een kleine steekproef nemen en 3 van je klanten (werkgevers) vragen wat ze van het idee vinden)

 

2. ehm.... als ik niet weet wat de andere opties zijn, kan ik daar moeilijk een antwoord op geven.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Stephan,

 

Allereerst gefeliciteerd met je bedrijf! Moet een erg goed gevoel zijn! :)

 

Vanaf aankomende maand zal ik zelf ook als ondernemer actief zijn in de werving en selectie dus ik heb je idee met veel interesse gelezen en heb er inderdaad ook nog wel een mening over. :)

 

Punt 1: Is het de bedoeling dat elke kandidaat zijn open sollicitatie op jouw site kan zetten of wil jij dat zelf doen naar aanleiding van een 1e gesprek?

In het eerste geval vraag ik me af hoe je naar je opdrachtgevers (of anderen die de sollicitaties bekijken) de kwaliteit kunt waarborgen? In het tweede geval lijkt het me een prima toevoeging voor de kandidaten die jij spreekt en waar je op korte termijn weing voor kunt betekenen omdat ze bijvoorbeeld niet bij de bedrijfscultuur pasen van de opdrachtgever die jij in gedachten had.

 

Punt 2: Ik denk dat je dit het beste op je eigen site kunt doen. Op die manier bouw je zowel aan de kandidaten- als aan de opdrachtgeverskant bekendheid op.

 

Nou heb ik ook nog even een vraag m.b.t. de tarieven die ik zag staan op jouw website. Ik zag dat je inderdaad een concurerend tarief hebt, maar er dan ga je er wel vanuit dat je vanaf de vacature direct de goede kandidaat plaatst. Als ik kijk naar mijn eigen ervaring spreek ik gemiddeld 5 of 6 kandidaten voor een vacature voordat ik iemand voorstel bij mijn opdrachtgever. Al deze kandidaten gaan op sollicitatiegesprek en 1 op de 2 wordt daadwerkelijk aangenomen.

 

Dan zijn er ook nog kandidaten die ik niet voorstel bij de opdrachtgever waar ik op dat moment voor werf, omdat ik niet denk dat ze in het team of bedrijf passen, maar waar ik wel veel vertrouwen in heb. In dat geval ga ik op zoek naar andere mogelijkheden voor de kandidaat binnen en buiten (acquisitie) mijn netwerk. Hoe pak jij dit aan met jouw werkwijze? Zelf kom ik erg veel tegen dat opdrachtgevers (zeker als er nog nooit eerder zaken is gedaan) alleen werken op basis van "no cure no pay" dus ik ben erg benieuwd hoe jij dit aanpakt.

 

Verder wil ik je in ieder geval heel veel succes wensen met je onderneming in deze mooie branche :) en hoor graag van je hoe het verloopt!

 

PS: Wellicht zijn er nog een aantal zaken waar wij elkaar mee kunnen helpen? Ik zal je daar volgende week wel even over bellen...

 

Groeten,

 

Antoine van der Maas

antoine@vdmaas.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.