• 0

Tijdsregistratie moet simpeler

Geachte bezoeker,

 

In de vele bedrijven is het een belangrijk onderwerp: hoe declarabel ben je? Oftewel tijdregistratie en facturatie. Ikzelf ben werkzaam als fiscaal jurist en doe hier deels aan mee. Natuurlijk schrijf je niet alle uren want de klant is nog steeds belangrijker dan het schrijven van uren.

 

Helaas heb ik weinig goede ervaringen met tijdregistratie, maar heb ik een idee om vooral binnen kleinere MKB bedrijven simpel de gewerkte tijd bij te houden. Heeft iemand nog ideeen wat een simpel tijdregistratieprogramma echt moet bevatten? Antwoorden als; 'de tijd bijhouden' worden niet geapprecieerd.

 

Ik ben op zoek naar iemand die samen met ons kantoor een dergelijk idee kan uitwerken en de bijbehorende risico's durft te nemen.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste J. Haan

 

Ook ik ben gebonden aan tijdregistratie.

Voor mij van belang zijn:

- onderscheid declarabele uren / niet declarabele uren;

- dossiernummer;

- begintijd - eindtijd per activiteit;

- mogelijkheid om met vrije tekst aan te geven wat je precies doet;

- mogelijkheid om correcties toe te passen op de geregistreerde tijden (vergeten dossiernummer aan te passen, tijd loopt door...)

 

Wellicht een interessante link: http://www.notaris.nl/page.asp?id=565

 

Succes,

 

Johan

 

 

edit: programma's die deze mogelijkheden bieden bestaan wel, maar zijn weinig gebruiksvriendelijk (voor zover mij bekend)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Beste J. Haan,

 

Ik wil graag nog wat toevoegen. Tijd bijhouden is net als gebruiksvriendelijk en eenvoudig een breed begrip. Wat voor de een handig is, kan voor de ander omslachtig zijn. Dit geldt ook voor functionaliteit en flexibiliteit die uiteindelijk weer zorgen voor complexiteit.

 

Zo hebben wij juristen en advocaten als klant van Factuurdesk die laaiend enthousiast zijn, maar er zijn ook advocaten die er niet zoveel aan vinden.

 

Ik denk dat het goed is af te gaan op je eigen ervaringen en op basis hiervan iets te ontwikkelen. Uiteindelijk zullen de gebruikers met genoeg feedback komen om je product te optimaliseren.

 

Succes!

Wij maken http://www.factuurdesk.nl waarmee je uren kunt registreren en factureren.

Link naar reactie
  • 0

J.haan is in een aantal minuten aan het eind v/d week je uren invullen simpel genoeg ?

Ik heb net een tijdregistratie product op de markt gezet waardoor je dit kan doen als je het meeste van je tijd achter de pc werkt.

Je kan er simpel terug in de tijd mee kijken aan welke programma's en gedeelte van programma's je hebt gewerkt en zo dus de tijd bijhouden.

zie mijn signature voor de link naar mijn site.

 

Stuur maar een pmtje als je het programma/concept interresant vind want ik ben meer dan bereid om het verder uit werken.ook omdat het programma relatief eenvoudig is om uit te bereiden.

Zo is er nu de mogelijkheid om te importeren vanuit outlook en documenten te maken in word maar ik kan er relatief makelijk een andere mogelijkheid bij maken.

 

 

 

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Beste J. Haan,

 

Ik ben ook fiscaal jurist, heb hetzelfde wensenlijstje als Mr. Bitaktus en ben ooit begonnen met het maken van een timesheet in excel. De huidige versie is tegelijkertijd ook klantenlijst en toont on-screen en op 2 a 3 A4tjes behalve een overzicht van de werkweek o.a. ook realtime de totaalomzet in € per klant en productiviteit in % van mijn éénpitterskantoor van de actuele werkweek.

 

Zowel voor de declarabele uren als voor de niet-declarabele uren ga ik uit van een werkcodesysteem dat alle relevante werksoorten onderscheidt, maar zodanig beperkt en intuïtief is, dat het in no-time in je kop zit, zodat je bijna nooit meer iets hoeft op te zoeken. Je kan er per persoon 3 uurtarieven in kwijt (hoog/midden/laagtarief) en ook aan de klant door te berekenen kosten (griffierecht e.d.). Zelf schrijf ik in veelvouden van 6 en 3 minuten. De begin- en eindtijd voer ik daartoe in decimalen in. Daar ben je heel snel aan gewend.

 

Voor het omzetten van de wekelijkse timesheets tot maandelijkse OHW-overzichten en individuele declaratieoverzichten/ notaspecificaties per klant, heb ik een logboekformulier ontwikkeld waarop je ook je bevindingen en acties naar aanleiding daarvan noteert. Het omzetten gaat via simpele sorteeropdrachten en wat knip en plakwerk. Dat kost maar weinig tijd en het voordeel ervan t.o.v. software die dit automatisch doet, vind ik dat je precies weet waar je mee bezig bent en foutjes in de invoer o.i.d. heel simpel kunt herstellen met basiskennis van Excel.

 

Het tijdregistratiesysteem maakt deel uit van een groter geheel waartoe inmiddels ook uurtarievencalculators, een tijd-/omzet-/kosten-/cashflow-maand&jaarbegroting, een jaarplanning, een aangiftewerkvoorraadmonitor en een facturatiemodule behoren. Met misschien nog wat kleine aanpassingen hier en daar volgens mij het ideale pakket voor de zelfstandig opererende MKB-fiscalist. Als het je wat lijkt, kan je een keer komen kijken.

 

Groet, Jan

 

 

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Een goed standaardpakket maakt het registreren van de uren als het goed is erg simpel. Ik heb door de jongens van Kempen Automatisering een erg mooi boekingssysteem laten maken voor ons bedrijf. Inmiddels heb ik begrepen dat zij ook een standaardpakket hebben voor o.a. urenregistratie. Is bovendien ook goed te betalen! Kijk voor hun standaardpakket even op: http://www.kempenautomatisering.nl/index.php/ka-project

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.