• 0

Fakturenreeks voor bedrijf, én voor product?

Voor mijn bedrijfsadministratie heb ik momenteel al fakturen met een oplopende nummering. Nu zit ik met het volgende:

 

Voor een applicatie die wij vanuit Paragin willen lanceren, wil ik ook fakturen kunnen sturen. Het gaat hierbij om een online applicatie, waarbij ik met één druk op de knop uit de database de fakturen kan halen. Het probleem is nu dat deze applicatie-administratie los staat van mijn bedrijfsadministratie, en ze onderling niet van elkaar weten met elk nummer de laatste faktuur de deur uitgegaan is. Voor beide afzonderlijk is het prima bij te houden, alleen zodra ze samen één doornummering moeten volgen is het problematisch.

 

Zijn hier oplossingen voor? Ik mag denk ik geen twee sluitende doornummeringen naast elkaar laten lopen, die uiteindelijk samen één bedrijfsadministratie gaan vormen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn hier oplossingen voor? Ik mag denk ik geen twee sluitende doornummeringen naast elkaar laten lopen, die uiteindelijk samen één bedrijfsadministratie gaan vormen?

 

Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen. Naar mijn idee is het niet mogelijk en zal je of de hele administratie moeten automatiseren en met elkaar verbinden of het handmatig doen. Maar ik ben niet onwijs diep in de stof gedoken, dus het kan zijn dat ik het fout heb...

 

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de antwoorden in deze discussie ;)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk :)

 

Op zich is dat koppelen wel te doen als je online applicaties gebruikt voor zowel de 'normale' als de 'automatische' facturen... maar het probleem komt natuurlijk als je het ene in een spreadsheet doet, en het andere automatisch aanmaakt in een web applicatie.

Link naar reactie
  • 0

Er moet logica in je factuurnummering zitten. De nummers moeten opvolgend zijn. Niets weerhoud je er van om in je boekhouding meerdere nummerreeksen te hanteren, echter het is niet slim om dubbele factuurnummers te hanteren. Je kunt een factuurreeks vooraf laten gaan door een letter. Is dat niet handig, dan laat je een tweede factuurreeks beginnen met een veel hoger nummer.

 

Daarnaast is het de moeite waard op betalingen eerst te verzamelen en dan op 1 factuur te zetten. Doen wij wel eens met events. Mensen kopen een kaartje, krijgen daarvoor een bonnetje en na het event maken we daar voor de boekhouding 1 factuur van.

 

Zo zie je maar. Er is van alles mogelijk. Als het maar logisch en consistent is op het oog van uitsluiten van fraude.

 

Greetz,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.