Offtopic! Muziek als oplossing voor ondernemerssentimenten?

Aanbevolen berichten

Beste Hllers,

 

Zaterdagmiddag, ff lekker een offtoppicje er tegenaan gooien…

 

Ik was een cd tje aan t luisteren waarvan ik al niet meer wist dat ik die had. Het grappige is dan dat je nummers hoort die al oud zijn, maar waar je veel herinneringen aan hebt.

Veel mensen hebben zo hun nummers waar ze hun troost uit halen of waar ze sterk van worden of een goed gevoel aan overhouden.

Hoe goed voel je je niet in een bomvolle kroeg, na een gewonnen wedstrijd van het Nederlands elftal en “we are the champions” wordt gedraaid, of You ‘ll never walk allone op je bruiloft?

 

Zoals de meeste ondernemers wel weten is een eigen bedrijf niet alleen maar lachen en leuk maar ook wel ellende en verdriet.

Hebben jullie bepaalde nummers die je standaard draait op bepaalde momenten?

Denk bijvoorbeeld nadat je een top Yes moment hebt gehad, het inluiden van de vrijdagmiddagborrel of als je een klote moment hebt gehad en het niet meer ziet zitten?

Ik heb de volgende 3 nummers die ik in mijn hoofd natuurlijk naar mijn eigen situatie heb vertaald maar waar ik toch veel aan heb gehad!

 

In de mineurstemming… :(

 

Je coming back! :)

http://www.youtube.com/watch?v=cf45I1ZI__w

 

Je kunt de hele wereld aan… ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-FeYat9wuyU

 

Wie weet zijn er nog anderen hllers die hier iets mee kunnen of heerlijke andere alternatieven hebben om loeihard in de auto….?

 

Groeten en fijn weekend

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Voor wat het waard is, want dit lijkt me erg persoonlijk en nauwelijks overdraagbaar :) Ik heb vooral twee stadia waarin ik merk dat muziek me ontzettend kan stimuleren:

 

Geconcentreerd werken:

 

Drum'n'bass, hiphop of trance (liefst klassiekers) werken bij mij het beste als ik lekker ongestoord aan het werk wil, en mezelf in een geconcentreerde flow wil brengen.

 

Tijdens zakelijke autoritten of om me op te peppen:

 

Heel breed, maar kenmerkend dat alles wat ik dan luister, een flinke intensiteit in zich heeft: van de klassieke muziek van bijvoorbeeld Kronos Quartet tot drum'n'bass (vooral de donkere, harde varianten en klassiekers), van hiphop (veel Young Jeezy, Shawty Lo en T.I. de laatste tijd) tot bands als de Killers (de eerste albums althans). Maar ook sommige CD's van Dire Straits werken goed, of het album () van Sigur Ros, of The Nits. Vrij breed dus maar wel specifiek, het krijgt me allemaal in een bepaalde, positieve flow :)

Link naar reactie

Hoi Ronny,

Ik las toevallig jouw post en had onmiddelijk deze in gedachten:

 

Bijpassende emotie? Tja, ik ben door wat persoonlijke omstandigheden (vriendschappen, jaloezie) ook een beetje bitter in deze tijden van mijn startend ondernemerschap. Misschien dat 't me daarom raakt...

Link naar reactie

:D leuke topic. ik heb namelijk zeker mijn eigen favo 'ondernemers-liedjes' en was al nieuwsgierig welke anderen zoal hebben. ;)

 

@Marianna, mooi liedje! Goede tekst! Beter dan het liedje (bryan adams - you can't take me dat ik dan luisterde denk ik. ;)

 

Dit zijn de liedjes waar ik nu automatisch aan denk:

Adele - chasing pavements -> wil bedrijf graag op bepaalde manier uitbreiden maar twijfel ook wel wegens te weinig tijd...oftewel 'should i give up or just keep chasing pavements' ;)

Abba - I have a dream -> toen ik net begon, jaren geleden dus alweer....

Blof - bijna waar ik zijn moet -> als je druk bezig bent met een project die bijna af is, en vooral vaak gedraait toen ik eindelijk bij de bank ging aankloppen voor hypotheek ;)

plastic bertrand - ca plane pour moi -> heel fout liedje, maar ZO vrolijk! Is dus mijn megayessss liedje ;D

VanVelzen - take me higher -> motivatieliedje om tot higher level ;) te komen

Queen - I want it all en Jams Brown - I feel good heb ik mijn video-opnames van eerste zakenreis naar China verwerkt ;)

als je weer tijdje te hard heb doorgewerkt en weer rust nodig heb.....

Depeche Mode - Just can't get enough als ik weer eens mooie artikelen voor de verkoop aan het inkopen ben :)

 

Nou ja, laat ik jullie maar niet lastig vallen met nog meer liedjes. ;)

 

 

Link naar reactie

Oef, gevoelig...

 

Op kantoor vooral 60/70's muziek. Maar er zijn een paar nummers die wel een rol spelen:

Toen ik een koper voor de zaak had:

 

Nu, als ik een deal heb gesloten:

http://www.youtube.com/watch?v=tBrUjvONIrA of

http://www.youtube.com/watch?v=EegRh8Z4H-o

 

Ramen dicht, volume op max en mee "zingen" maar!! niks aantrekkend van alle rare gezichten voor het verkeerlicht. Heerlijk!

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.