• 0

Wegens verhuizing belangrijk deel boekhouding kwijt: wat nu?

beste Joost, HL-ers

 

recent zijn wij met de onderneming overgegaan naar ons nieuwe bedrijfspand,het verhuizen van een bedrijf is geen kleinigheid en er gaat wel eens wat mis.

Echter is er iets heel erg misgegaan tijdens de verhuizing en dat is dat er een aantal mappen tot op heden verdwenen zijn.

 

het gaat om vier jaar OB van twee b.v's , om vijf jaar KM administratie van twee auto's op naam van de werkmij en om de mappen opstal en inboedel.Wij hebben in ons vijftienjarige bestaan nog nooit controle gehad maar als die nu komt hebben we een probleem denk ik.

 

graag je advies :-\

 

 

 

MOD EDIT: aanhef even aangepast. Dit is veel te veel eer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen Joost en heb geen oplossing voor het verloren gaan. Wel een tip: vanaf nu al dit soort documenten inscannen. Of een extra kopietje en op een andere locatie bewaren.

 

Voor de rest zie ik 2 mogelijkheden:

- niets doen en hopen dat er geen controle komt

- melden bij de BD dat dit gebeurd is, en ook hoe je dat soort dingen in de toekomst gaat vermijden.

 

Of de 2e optie een goede is, laat ik graag ook anderen hun mening over geven.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste Harrytax,

 

Joost mag 't misschien weten, maar ik zou z.s.m. aangifte doen bij de politie van de vermissing van je spullen. Met het proces verbaal zou ik de fiscus in kennis stellen. Afhankelijk van welke jaren er weg zijn, kun je met een beetje welwillende inspecteur de zaken misschien enigszins reconstrueren.

 

Gokken op 'geen controle'? Ik zou er niet lekker van slapen de komende jaren.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hoi Harry,

 

Ik voel me vereerd dat je op HL het fiscale forum adresseert met Beste Joost, maar ik ben verre van degene die hier de dienst uitmaakt of de wijsheid in pacht heeft. Beste allemaal had hier beter gestaan. Maar evengoed dank.

 

Ik heb wel een aanvuling op de gegeven antwoorden:

 

Naast aangifte doen. Als je weet wie verantwoordelijk is voor de vermissing: die partij meteen schriftelijk en aangetekend aansprakelijk stellen voor alle toekomstige schade die mogelijk voort kan vloeien uit het kwijt maken van alle stukken.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Naast aangifte doen. Als je weet wie verantwoordelijk is voor de vermissing: die partij meteen schriftelijk en aangetekend aansprakelijk stellen voor alle toekomstige schade die mogelijk voort kan vloeien uit het kwijt maken van alle stukken.

En de verhuispartij heeft zijn aansprakelijkheid ingedekt via zijn leverings/verkoop voorwaarden. Dus wie weet kan je schade verhalen tot aan de som van de opdracht of iets in die richting. Wie weet is het in zijn geheel uitgesloten.

 

Puntje bij paaltje, jij bent verantwoordelijk voor de boekhouding en ik denk ook niet dat je onder een boete uitkomt bij een controle van de BD. Heb je geen electronische data meer van het invoeren van de administratie voor een boekhouder of dat de boekhouder nog iets heeft liggen?

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.