• 0

Andere activiteiten naast VOF

Goedemiddag,

 

Ik heb samen met mijn broer een tekstbureau in de vorm van een VOF opgericht.

Nu ben ik echter ook geinteresseerd in het handelen van auto's.

 

Ik heb al wat gezocht op het forum maar even voor de duidelijkheid. kan ik deze

autohandel als tweede handelsnaam opgeven naast mijn huidige inschrijving?

of moet daar iets aparts voor worden opgericht aangezien het nogal een andere tak van sport is.

 

bvd,

 

Nico

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Nico

 

Als je de autohandel alleen wilt doen, dan is een eenmanszaak inschrijven de manier. Anders zouden de activiteiten in dezelfde VOF vallen. Het kan dus wel, maar vraag is of je dat met dezelde vennoten wilt doen.

 

Overigens: ik zou een 2e VOF beginnen. Gewoon om de zaken netjes gescheiden te houden en qua activiteiten ook duidelijk onderscheidend naar buiten te treden. Daarbij ook de administratie splitsen omdat de BTW regeling bij autohandel mogelijk anders verloopt (margeregeling bij handel in gebruikt).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

alvast bedankt voor deze snelle reacties.

 

Mijn broer heeft niets met de autohandel te maken. Uiteraard kunnen wij het dan zo afspreken dat hij dan ook geen aandeel heeft in de winst.

 

Inderdaad ga ik handelen in gebruikte auto's en dan gelden andere btw regelingen. Maar ik kan twee aparte adminstraties bijhouden.

 

Het lijkt me wel makkelijk om het onder een tweede handelsnaam te doen, dat is sneller geregeld.

Misschien is twee aparte bankrekeningen ook wel een goed idee? of is het bij een zakelijke rekening mogelijk

om die op te splitsen?

 

mvg

 

Nico

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me een vrij lastige markt op dit moment, auto's.

 

Als je broer er niets mee te maken heeft, zou ik het zeker niet vanuit de VOF doen. Ook niet als de winst volledig zou worden gesplitst. Je broer zou dan namelijk ineens hoofdelijk aansprakelijk worden voor eventuele schulden en verplichtingen die jij aangaat met betrekking tot de auto's.

 

Dus een nieuwe eenmanszaak inschrijven (zoveel werk is dat nu ook weer niet), of evt. een BV, als dat vanuit risico-oogpunt beter is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.