• 0

Wanneer inschrijven bij KvK?

Sinds een week lees ik mee op dat forum. En heb besloten om toch een vraag te stellen, hopelijk kan iemand mij hierop een antwoord geven.

 

Sinds enige tijd loop ik met het idee rond om een website te beginnen. Aangezien ik binnenkort in mijn herplaatsingstraject kom bij mijn huidige werkgever gaat alles nu in een stroomversnelling. Nu weet ik dat ik je vanuit een WW situatie een bedrijf kunt opstarten met behoud van je uitkering. Maar mag je van te voren dan al inschrijven bij de KvK? Ik wil me namelijk nu alvast voorbereiden en beurzen bezoeken, maar dat gaat alleen met een KvK inschrijving.

 

Ook denk ik erover om eerder te stoppen bij mijn werkgever met wederzijdse goedkeuring. Dit omdat ik dan hopelijk een betere vertrekregeling krijg. Weet iemand of je dan nog een ww-uitkering kan aanvragen?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Joost,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb met het UWV contact gehad. Ze konden me geen uitsluitsel geven. Een iemand dacht dat je je wel in mocht schrijven bij de KvK zolang je kon aantonen dat je niet al actief bezig was met je onderneming en iemand anders dacht dat het niet mocht. Ik heb me nu op hun aanraden ingeschreven bij het werkbedrijf, zodat ik met een werkcoach een gesprek kon krijgen. Dit zou ivm de drukte op dit moment wel even kunnen duren. We wachten dus af.....

 

Groetjes Francien

Link naar reactie
  • 0

Hoi STartertje,

 

Mag ik eens zo nieuwsgierig zijn wat voor website je wilt beginnen?

 

Ik heb namelijk een aanvullende vraag/opmerking hierover.

 

Als je een informerende website (oid) begint, dan hoef je, je niet direct bij de KvK in te schrijven. Je kan dit zien als een hobby, waaruit niet perso inkomsten voortvloeien. Pas als je er echt mee gaat verdienen zal je belasting moeten betalen over je inkomsten.

 

Als je een webshop wil beginnen dan gaat dit natuurlijk niet op.

Link naar reactie
  • 0

je kunt je altijd inschrijven bij de k.v.k

zodra je gaat draaien heb je ook een btw nummer nodig maar als je onder de 1500,-btw grens blijft wordt je niet als bedrijf gezien (dit is mij verteld dus bel de kamer even)

ps ik lees iets over ww dus als je ook iets van schuldsanering hebt moet je oppassen want dan mag je niet ingeschreven staan bij de k.vk.!

zet m'op!

ga is naar een startersdag?

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de berichten. Mijn vriend is al naar een startersdag van de KvK geweest. Toen waren we ons alleen nog aan het oriënteren. Alleen gaat alles in een stroomversnelling doordat ik dus ontslagen wordt. Gelukkig zitten we niet in de schuldsanering.

 

Ik wil me goed voorbereiden en hoopte naar verschillende beurzen (trademart, kind & jugend, pink & blue etc.) te kunnen gaan om alvast met leveranciers in contact te komen en informatie over hun producten aan te vragen. Je krijgt zonder inschrijving van de KvK geen toegang.

 

Het concept dat we in gedachten hebben kan ik helaas niet verklappen, het wordt een soort kado-service voor kersverse ouders.

 

 

Groetjes Francien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.